• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

dessutom har jag helt plötsligt blivit väldigt noggrann med att ha Nyrakade ben och målade tånaglar... tror det är för att jag vet att det kommer bli kämpigt mot slutet ! Så jag försöker göra de så mycket som möjligt nu heheh

• Edds
    FijaLija skrev 2012-02-12 17:06:11 följande:
    Åh men kan du inte smitta av dig lite?!?! Jag blir bara mer orkeslös när jag är gravid. Gör helst inte mer än vad som måste göras. Jag förstår inte att man är så lat!
    Nu kan jag ju förstås misstänka att det har med antibiotikan att göra men ändå...
    jag vet inte riktigt varför men det är väl kanske för att jag är rastlös också =)
  • Edds
    FijaLija skrev 2012-02-12 18:51:27 följande:
    Jag är mer lat än rastlös ;)
    Men jag tror mer också att det är en avslappning för mig, det finns inte så mycket jag kan göra för tillfället, till sommaren ska vi bygga ett hus och vi kommer ha 2 månader på oss att få det klart innan bebis kommer... så jag tror jag kommer vara väldigt trött då =)
  • Edds
    Frokenpilla skrev 2012-02-12 18:58:02 följande:
    Baka bröd! vad hurtigt! nej...vill mest ligga på soffan. Mår illa till och från och är dödstrött..helt matt och yr så fort jag ställer mig upp..
    Misstänker att jag har en regäl järnbrist. Hade det förra gången med.
    jo det känns hurtigt. men jag tror också det är för att min kropp vant sig nu vid hormonerna, jag har inget illamående kvar, vilket känns skönt ! Och jag är mer pigg och glad att göra saker nu :) Sen är jag ju ARBETSLÖS de får ni inte glömma bort ;) jag tycker det är strongt av er som jobbar heltid !! det hade jag inte haft ens lust med. jag jobbar ju lite ibland, och pluggar på heltid, men det  betyder ju inte att jag sitter i skolboken 8 timmar per dag :)
  • Edds

Jag sover också riktigt illa, har inte sovit en hel natt nu på en vecka..jag vaknar där kring 4 tiden och somnar inte om, spelar ingen roll hur trött jag är, jag vrider och vänder på mig... trött på det !! Inte alls att jag behöver springa och kissa massor, utan det gör jag kring 7 tiden på morgonen ....

Men idag känner jag att mina hormoner är i svajj. Jag är så fruktansvärt ARG! Jag vet inte var jag ska skriva av mig, jag har sån ilska i min kropp att min sambo var tvungen att åka hemifrån och att han inte klarar av mig att ta med mig på ett möte som vi ska på !.

det handlar om vårt bygglov vi försöker få igenom, och dom på kommunen är så dum i hela huvudet att jag snart inte klarar av att hålla käft. När detta sen är över så kommer jag gå till tidningen och dom ska då få höra ett och annat. Jag kokar och skakar och grinar.. helt otroligt...

hoppas ni iallafall har en helt underbar alla hjärtansdag !!!

• Edds
    MiLilja skrev 2012-02-14 10:12:38 följande:
    Hej tjejer!
    Tänkte bara berätta att mitt missfall kom i fredags em, efter att ha haft blödningar i 1½ vecka. Med störtblödningar och mindre värkar är detta bland det värsta jag varit med om och jag önskar verkligen med hela mitt hjärta att det kommer gå bra för alla er andra härliga tjejer här inne! Jag kommer tänka på er i september och jag hoppas och önskar att allt går bra för er!

Massa kramar!
    jag beklagar verkligen :( det ÄR det värsta man kan vara med om, ingen borde få uppleva det. Jag hoppas och önskar er all lycka till en bebis så snart igen ! <3
  • Edds

3 dagar kvar tills jag går in i den magiska veckan 12 !!!!!!!!!

• Edds
    Vår tur nu skrev 2012-02-14 23:45:30 följande:
    Ååååh, varför gör jag såhär mot mig själv?! Har varit orolig nu i några dagar över att jag inte har några symptom längre. Precis som förra graviditeten då det helt plötsligt bara försvann, några veckor senare fick vi veta att bäbisen hade dött ungefär då. Nu är symptomen borta och jag bestämde mig för att testa med angel sounden. Inga hjärtljud. Självklart är det inte så ovanligt i v 9+4 men det känns alldeles för likt det som hände sist. Då köpte vi angel sounden när symptomen försvann för att lugna oss men hörde inget. Vi intalade oss dock att det var normalt och misstänkte egentligen inget förrän i v 13 när jag började blöda. Är så sjukt orolig över att jag fått missfall igen. Hur gör man för att fungera normalt när ens hjärna ömsom går på högvarv och ömsom stänger av för att man känner sig helt uppgiven? Vill ju kunna glädja mig åt graviditeten :(
    jag var jätte orolig över samma sak, mina symtom bara försvann helt plötsligt i samma tid som du är kring nu.
    jag bokade ett tidigt vul och fick se ett litet hjärta som lugnade mig.. ring gym nu ! :)
  • Edds
    LöjligaFamiljen skrev 2012-02-15 09:26:22 följande:
    Haha jag måste vara knäpp. Sitter och skriver på ett arbete och boken jag använder mig av är alldeles ny. Och den luktar såååååååå gott haha. Kan inte sluta lukta :)
    haha de var rätt milt ändå ! Jag blev helt chockad över mig själv igår !! Jag jobbar i reception men ibland hjälper jag till att servera en öl eller två, och när jag öppnade ölen så tyckte jag den luktade så otroligt gott !! Snacka om att det kändes sjukt ! , jag gick så fint och satt mig i min reception igen !
  • Edds

v 10+5 idag... 5 dagar kvar till inskrivningen. Känns sådär ! jag vill inte gå dit själv för jag är så jävla sprut rädd (min sambo kommer inte kunna följa med) , jag blir helt förstörd en hel dag när jag har lämnat blod, och jag har egentligen ingen aning om vad det är som kommer hända där hos barnmorskan, så nu helt plötsligt från en enorm längtan, så känns det som att jag hellre stannar hemma...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012