• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

JePaLuLi skrev 2012-01-31 14:42:44 följande:
    Fick se ett litet hjärta ticka. Så underbart, vill bara skrika ut till hela världen :) 12 mm var den lilla Hoppsan :)
    Fick lergigan också, hoppas det funkar!
    Jag fick också se det lilla hjärtat ticka. Jag förstod ingenting, han visade först var fostersäcken var och livmodern och moderkakan och sen sa han att " den där flimmrande pricken de är hjärtat som slår" och jag började grina. det känns verkligen så skönt att äntligen fått se den lilla bebben som ligger i min mage, nu kan jag slappna av

trots att mina symtom nästan försvunnit, jag får vara glad att jag slipper må illa längre !! till och med haft lite växtvärk idag !

Den lilla bönan var 16 mm huvud till stjärt och jag låg rimligen till i  rätt vecka :)
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-01-31 15:02:04 följande:
    Jag har ett ord: TRÖTT!
    hur stor var din bebbe när du sist var på vul?  du var väl förra veckan? Alla bebisar växer så olika, men även om han sa att jag var i rätt vecka, möjligtvis någon gång bakflyttad kanske men de stämde ganska bra, så tyckte jag den var så otroligt liten, bara 16 mm :D  och jag är ju på samma som du, 8+4 idag
  • Edds
    StarStruck skrev 2012-01-31 15:09:42 följande:
    Han sa inga mått faktiskt, bara att jag var på exakt den dagen och i den veckan jag trodde.
    okej men vad bra =) Han sa att jag möjligtvis kan ligga någonstans mellan 8+0 och 8+4 så de är någon dag bara :) men jag räknar fortfarande som 8+4 tills man får veta bättre på RUL =)
  • Edds
    JePaLuLi skrev 2012-01-31 15:13:37 följande:
    Tyckte också min var liten, men han sa att det såg bra ut och att det stämde bra med tidigare uträkning av bf. Sen är det ju omöjligt att säga så här tidigt, det blir väl mer exakt vid Rul. Men att den är liten kan också tyda på en flicka sa han, då de i regel är lite mindre. Skönt iaf att hjärtat slog. Nu känns det mer verkligt och jag kan ta till mig att vi plötsligt och oplanerat ska bli trebarnsföräldrar :)
    hehe då kanske vi har små flickor i magen ;) ska bli så otroligt spännande att se, och nu kan vi faktiskt försöka ta in att vi ska bli första gångs föräldrar. Ja min sambo tyckte de var otroligt häftigt att få se bebisen, och jag också ! Nu kan jag åtminstone slappna av litegrann, jag vet att den lever och mår bra och växer som den ska :)
  • Edds
    Choccolat skrev 2012-01-31 16:58:38 följande:
    Grattis till det lilla livet! 

Får jag fråga en sak.. du sa att du inte kände dig gravid för några dagar sen. Att illamåndet försvunnit, magen var lite degig och molvärken borta.. stämmer det? (Har själv mått bra i typ 2 dagar efter att ha mått pyton så jag blir genast orolig...) 
    ja det var därför jag blev så jätte orolig och bokade ett vul. Allt försvann bara poff, inget illamående alls kvar, molvärk har jag otroligt nog fått tillbaka idag, och tuttarna är fortfarande silikonlikna, men de var just för att illamåendet försvann så plötsligt som jag blev orolig. NU har jag inget att oroa mig för, det är FULLT normalt att det svajjar såhär :)
  • Edds

LillababyK: ååå vaf härligt det låter !! Men vad fort den vuxit ju =) !!! Hur snabbt växes de nu per dag egentligen?? är det 1 mm eller? de går verkligen undan !!! Men har du varit mitt i natten? Med tanke på vilken tid du publicerade ? :D:D

jag är vaken tidigt som fan nu, har slevat i mig fil och flingor. börjat med en konstig grej att ha socker i, (aldrig haft tidigare) plus att jag har fullt med twister isglass i frysen som jag äter varje dag :S:S

idag mår jag illa... och inte lite heller... Jag har problem att gå ut med hunden för att göra nummer 2... folk som går förbi mig tror jag är knäpp som står med vanten i käften och hulkar mig .... tycker synd om han, de är ju inte äckligt egentligen...

Sen är det jobbigt att vara ute med hunden och inte kunna plocka upp bajset heller när folk stirrar, hallå... vem ska plocka upp min spya då? ... nejtack.. Nu ska jag plugga hela dagen idag, har en hel del att ta igen.. känns tungt, jag vill inte tänka på fysik och kvalitet när jag istället kan sitta hela dagarna och läsa om bebis utveckling !!!!!

• Edds
    LillaBabyK skrev 2012-02-01 07:43:55 följande:
    1.4 mm om dagen måste den ha växt! Jäkla fart där inne! Jag bor utomlands så jag ligger massa timmar före er, därför som jag missar all the action här inne när ni skriver som mest, hehe. Det ilar en massa idag så det fixas och donas där inne definitivt! Är så stolt med min lilla bild :D

Twister!! Va gott! Jag vill ha Calippo, älskar Calippo! Mamma har packat ihop ett paket med svenska saker som jag såklart suktar efter nu och absolut inte kan få tag i så jag hoppas det kommer snart innan jag dööör! 

Ja usch, fy, hatar att man kopplar illamåendet till olika saker och att man inte kan klara av att göra olika saker. Jag klarar inte av att öppna våran kyl längre och då har vi ändå TVÅ deodoranter där inne med aktivt kol. Spelar ingen roll, tycker det luktar apa. 

Jag vet precis hur du menar, jag har börjat tröttna på att det inte finns någon ny information, nu läser jag ju bara om och om igen samma saker om bebisen fast på olika ställen :P Får försöka hitta något annat att göra, haha!
    ja just det du bor ju utomlands då är det ju helt andra tider hahah jag tänkte du hade varit mitt i natten och tatt klamydiatest heheh :D

Ja twister och calippo och piggelin. Jag köpte en hel låda med calippo från coop för ngn dag sen, den är slut.. ja det blir nog 2 isglassar per dag dock,... inte nyttigt, men jag vet inte, det kanske är min craving?

Jag mår illa illa illa idag, nära att kräkas flera gånger nu, och jag äter hela tiden, konstant, fattar inte hur jag ska lyckas klara mig till middag ... helt omöjligt..

och jag kan fortfarande inte smälta hur underbart det var med det lilla livet på skärmen. Man blir helt gråtfärdig. Jag frågade dock inte om att få med någon bild utan jag tar det sen på rul. Vi har båda sett pyret så de räcker för mig =)
  • Edds
    naggym skrev 2012-02-01 11:09:19 följande:
    Idag har jag jättemycket mensvärk samtidigt så trycker det på så jag måste gå på toa och göra nr 2.. Någon fler som har så??
    jag har lite molvärk, och är hård i magen så de är inte kul att va på toa för mig del heller :(
    StarStruck skrev 2012-02-01 11:10:10 följande:
    bara 13 dagar kvar till insk^^
    och jag har 19 dagar kvar :D
  • Edds
    AM79 skrev 2012-02-01 11:35:27 följande:
    Japp - exakt så! Och det står överallt att man blir trög i magen i början av graviditeten... :)

Hej alla förresten, halkade in här idag och älskar att ni är så aktiva! Har inte orkat läsa hela tråden, men av rubriken att läsa ska ni alla ha i september? Jag oxå, är i dag i 7+5, första barnet. Är så himla lycklig!!!
    Men jag kommer inte att få göra UL förrän i vecka 17... det tycker jag är lite trist. Hur kommer det sig att ni andra får göra det så tidigt?   
    grattis till ditt pluss !! :) jag är också med min första lilla bebis, så de är heeelt nytt för mig detta :D vecka 9, snart v 10=)
    de är rutinultraljudet som vi alla ska göra kring samma tid som du, jag gjorde ett UL igår bara för att lätta på nerverna litegran och för att jag var lite småorolig, men jag fick göra privat då och då får man betala det själv.

sen om man haft komplikationer eller mycket missfall tidigare så kan det hända att man får göra tidigare vul och ul. men har man inga tidigare problem så får man vänta till vecka 17 ca och vill man verkligen göra får man göra som jag och boka privat =)
  • Edds
    LöjligaFamiljen skrev 2012-02-01 11:57:47 följande:
    Bådar inte gott inför ul detta. Fick tillbaka resultatet på tentan idag. Man skulle ha 15 poäng för att få godkänt. Vad fick jag? 14 jävla poäng! Så jävla surt!!!!
    nej de betyder bara att det kommer gå jätte bra !!!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012