• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Bumblan skrev 2012-01-30 08:05:57 följande:
    Fy vad jag är orolig just nu. Tycker att spänningarna i magen avtagit så jag får för mig att det lilla livet dött. Men så googlar jag runt lite (fast bm sagt att man inte ska googla) och då verkar det vara så för många kring vecka 10. Som det är nu blir jag glad för minsta lilla tecken på symptom. Är mest det att magen känns mest bara degig, medan jag tycker den ska va spänd som i tidigare veckor.

På torsdag ska vi på tidigt UL, så då får vi äntligen veta. Känns som att den här veckan kommer gå extremt långsamt.

Var tvungen att skriva av mig lite. Godmorgon förresten! :)
    Jag känner likadant som du ! Jag hade spänningar och så innan och nu verkar det har börjat lugna ner sig, illamåendet har också lugnat sig ganska fint, jag är i vecka 9 (8+3) nu och ska på tidigt UL imorgon bara för att fp se så att allt står rätt till där inne och lugna nerverna litegrann :) Men jag tror inte det är någon fara så, men man vill ändå känna sig lite tryggare..
  • Edds
    Isa 84 skrev 2012-01-30 12:23:28 följande:
    Hej på er!

Jag är lite småorolig... har inte känt något i magen på flera dagar nu, innan var det både hugg och dragningar så fort jag reste mig eller hostade.
    Men i morgon ska vi iväg på vul/ul går då in i v.9. Så jag kan inte annat än att hålla tummarna!!

jag ska också på UL imorgon ! Så lycka till du med :) !! Vi får försöka att inte oroa ihjäl oss (även om jag gör det ändå)

Har du varit på något tidigare? Jag har inte varit alls dit ännu så man är ju något nervig... blä
  • Edds
    Isa 84 skrev 2012-01-30 13:17:31 följande:
    Ja, vi får försöka hålla oss lugna.. =) 

Jag har inte varit på något ännu, detta är hos min privata gyn eftersom jag har gått på hormon stimulerande i ett års tid. Så han ska bara se så det verkligen är en liten i magen... 

Lycka till!!! 
    okej ! Jag går också till privat. Han ska också se så de ligger rätt till. Jag ska även fråga honom vad han gav mig för super P-PILLER som gjorde mig gravid hahahah
  • Edds

tack, jag hoppas det går bra imorgon !! Lär ju höra av mig, tror inte det blir ett VUL dock, det blir nog ett UL, känns bra :D men vi får se jag får väl tillbaka på det !!

Mina bröst har vuxit , har rätt nätta bröst annars (70C) altså såna H&M bhar .. men eftersom vi hade så kasst utbud här på underkläder så köpte jag en 80C den är iaf större i kupan men på gränsen att den passar ens... dom är stenhårda och runda och så har jag tydliga blodådror och nästan lila bröstvårtor. samt Talg som kommer ur dom.... lite äckligt faktiskt haha

• Edds

haha vad kul med såna där test, men de är några veckor kvar tills man kan testa det !! Idag är det 8+4 för min del. Känns som om de magiska 12 veckorna snart är över. Hoppas jag. Ska på mitt första  UL nu om 2 timmar så jag är jätte nervig... lyxar till det med en god frukost idag eftersom jag mår som en sessa inge illamående !

Vi får se hur det går idag, jag får väl uppdatera när jag kommer hem därifrån !

• Edds
    beccagranen skrev 2012-01-31 08:01:33 följande:

God morgon på alla!

Länge sedan jag skrev något här, trodde jag skulle slippa illamåendet men
    nu i v9 börjar morgonen med kräkningar ><

Har en fundering, ska in på inskrivning på tosdag (v8+4), kan man be om att få ett tidigt UL eller måste det finnas en bakrund (missfall,  sjukdom dyl) för att få det?  

jag var tvungen att boka privat eftersom dom bara gör rutin ultraljud i v. 16-20
  • Edds
    Hbg33 skrev 2012-01-31 08:49:27 följande:
    Jaaa, meddela oss om hur det gick!  Spännande. Jag ska göra vul imorgon och är nervös.. Tycker magen har minskat sista dagarna-inte lika svullen.. Nä, man ska inte fastna i såna tankar.
    Lycka till idag!
    TACK !! Ne jag har också bestämt mig för att inte försöka tänka så, de kan vara så olika... och såklart vill man bara att allt ska vara bra, jag tror i alla fall att jag kommer kunna slappna av mer efter att jag varit dit !  :) Tänkte jag skulle ta mig en lång varm dusch nu innan och sen ta en promenad med hunden så jag får rensa tankarna lite =)
  • Edds
    mammelie1891 skrev 2012-01-31 09:01:44 följande:
    Vaknade kl halv tolv i natt med sjuklig smärta i livmodern. Det kändes som riktiga värkar och dom satt i i ca 1 timme (varje "Så jävla ont gjorde det! Har fortfarande väldigt ont, har pratat med bm och väntar på att gyn ska ringa. Shit nu e jag nervös... det har iaf inte kommit nåt blod och det är ju skönt... men satan i gatan vad ont jag har!
    Hoppas bara det är en enooooorm utbyggnad din bebbe gör ! Håller tummarna att allt är som det ska gör dig ! och hoppas du får komma in till gyn så snabbt som möjligt så dom kan se vad det är.

KRAM
  • Edds
    mammelie1891 skrev 2012-01-31 09:07:09 följande:
    Tack! Det kan vara ärrvävnad eter mina två tidigare snitt som gör ont. Bm sa att min livmoder har reagerat på nåt, annars skulle den inte krampa så.. Blä! Helt ensam e jag nu oxå, min kille är på jobbet och där får han inte ha mobilen på..
    åå vad jobbigt :( hoppas du får en tid snabbt iallafall ! Han har ingen telefon du kan ringa på liksom till något kontor som kan kontakta honom?
  • Edds
    LyckligFru skrev 2012-01-31 10:04:16 följande:
    har varit på UL idag och fick sen en liten liten mini blev flyttad från 7 sep till 3 enligt detta men det kan mycket väl ändra igen vid RUL.
    ooooj vad roligt !! Jag är så nervös, jag ska vara där om 40 minuter, så nu blir det bara att sätta sig i bilen och börja åka in ! Hörs snart !!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012