• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Usch jag har sån ångest. Jag har ätit hela morgonen. Först flingor och fil med socker i kl 05.30 sen flingor och fil med socker i igen kl 08.00 .. sen hårdbröd med skinka 2 st kring halv 10. sen nudlar kring 11 och sen riskakor med smör klockan 12 och aldeles nyss fick jag någon väldigt konstig impuls (jag hatar egentligen oboy, men jag tog massvis med pulver och blandade till en röra med lite mjölk och bara slevade i mig och nu mår jag så fruuuktansvärt dåligt !!

Sen fick jag sån ångest över mitt sockerintag... med allt som heter glass, saft och kakor etc...

• Edds

är så rädd att det kan skada bebben.....

• Edds

grattis till era underbara UL :)

Jag har SÅN ångest ändå, nu har jag släppt allt min sockerintag för dagen. men nu sitter jag och försöker hitta en så billig resa som möjligt för att jag måste åka ner till skolan nu till våren. Det känns FÖRJÄVLIGT det ska inte behöva kosta mig 6000 kr att ta mig ner och stanna över för att kunna fullfölja denna kurs, ... det känns jävla sjukt. nu får dom fixa så jag kan slippa denna träff, jag har dessutom redan läst kursen på gymnasiet, men det är ändå obligatoriskt.. kan man bli mer frustrerad. Det är vad en barnvagn kostar ! Och med bidragsdelen 2500 kr / månad kommer jag inte långt. möjligen ner till sthlm ... blä

haha snacka om att vara frustrerad !

• Edds

ja ni nu växer det och gror i lilla magen min, den är steeeenhård och väldigt uppsvälld... från bröstkorg ner till livmoder.. ser ut att vara i vecka 16 :P

väntar på min sambo nu som måste komma hem och massera min rygg som börjat strula igen...

• Edds

jag måste ha snabbt svar av ngn :P äter ni på thai restauranger nu när ni vet att ni är gravida? Jag ska och äta på en thairestaurang till lunch och det är buffe... och de är väl mest kyckling och sånt, men det ligger ju väldigt länge i dom uppvärmningskärlen.... så jag vet inte riktigt vad och vad jag inte vågar äta .. ngn som har hört något om de ?

• Edds

ja jag tänkte de att jag inte äter nå skaldjur och sånt. äh det blir nog jätte gott !! och jag ska dit tidigt , altså nu så då är det ju nygjort :D lite jobbigt att jag ska vara så fundersam över allt hehe men de är ju så !

• Edds

gu vad beklagligt för era ma :( det är så orättvist !! hoppas ni snabbt kommer igång igen efter detta och får ett 2012 barn ändå !!

jag har mått så illa idag att jag knappt fått i mig ngt, vägde mig idag och har redan gått upp 3 kg !! kan inte förstå hur? jag äter som vanligt, ofta och små portioner... aja

isglass är min craving.. än sålänge önskar jag hade craving på morötter eller något liknande, nyttigt !!!!!

• Edds
    sexhundra skrev 2012-02-02 22:21:34 följande:
    Fy vad orättvist det är!!! MA lurar ju kroppen fullständigt! Jag ska inte göra nått tidigt vul utan har ul i slutet på feb och jag mådde illa V5-7 sen bara försvann det. Har inte haft nån växtvärk på fleeeeera veckor! Borde man vara orolig? Vill ju inte veta i v12-13 att de dog tex i v6!?
    Jag hade iallafall växtvärk första veckan jag visste jag var gravid, sen kändes det som bara annorlunda i kroppen, mellan v.6 och v7 mådde jag jätte illa men det försvann sen helt och hållet och jag kände ingenting, absolut ingenting alls.. och blev såklart jätte orolig. i tisdags på mitt UL (8+4) så låg där en sprattlande liten prick med hjärta så jag hoppas det kan lugna dig litegrann. Även om symtomen kommer och går så behöver det inte betyda något. Efter att jag varit på mitt UL så fick jag massvis med symtom igen, växtvärk och illamående..., så kroppen kanske vilar lite då och då, de är mycket att ta in !

sen önskade jag att ingen någonsin ska behöva vara med om något så tragiskt. Och jag tycker också det skulle vara av rutin att göra ultraljud oftare. Ett tidigt kanske kring vecka 8-9 , sen ett efter vecka 12 ngn gång och sen rutin ultraljudet !! Jag kommer nog dock att köra mitt egna race på privat klinik och gå på ett till UL innan jag ska på RUL. Bara för att !!
  • Edds

Idag är föressten min bebis också ett foster ! Häftigt !

• Edds
    "Ligamentsmärtor
    Din livmoder är "upphängd i band" som sitter på båda sidor. När livmodern växer under graviditeten så tänjs dessa band ut, vilket vanligen ger sig till känna i form av molande mensvärk, ilningar, stickningar, hugg etc etc. Detta är inte något onormalt. Du kan börja känna av detta tidigt under graviditeten och kan ha känningar av detta i perioder eller genom hela graviditeten."

Någon som kännt av detta ? Jag tror det var det här jag kände igårkväll och imorse. Det var en underlig och annorlunda känsla.. men jag gissar det är ligament banden som tänjer på sig.. och inte så konstigt ifall bebben växer ca 1 cm i veckan nu :)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012