sexhundra skrev 2012-02-02 22:21:34 följande:
Fy vad orättvist det är!!! MA lurar ju kroppen fullständigt! Jag ska inte göra nått tidigt vul utan har ul i slutet på feb och jag mådde illa V5-7 sen bara försvann det. Har inte haft nån växtvärk på fleeeeera veckor! Borde man vara orolig? Vill ju inte veta i v12-13 att de dog tex i v6!?
Jag hade iallafall växtvärk första veckan jag visste jag var gravid, sen kändes det som bara annorlunda i kroppen, mellan v.6 och v7 mådde jag jätte illa men det försvann sen helt och hållet och jag kände ingenting, absolut ingenting alls.. och blev såklart jätte orolig. i tisdags på mitt UL (8+4) så låg där en sprattlande liten prick med hjärta så jag hoppas det kan lugna dig litegrann. Även om symtomen kommer och går så behöver det inte betyda något. Efter att jag varit på mitt UL så fick jag massvis med symtom igen, växtvärk och illamående..., så kroppen kanske vilar lite då och då, de är mycket att ta in !
sen önskade jag att ingen någonsin ska behöva vara med om något så tragiskt. Och jag tycker också det skulle vara av rutin att göra ultraljud oftare. Ett tidigt kanske kring vecka 8-9 , sen ett efter vecka 12 ngn gång och sen rutin ultraljudet !! Jag kommer nog dock att köra mitt egna race på privat klinik och gå på ett till UL innan jag ska på RUL. Bara för att !!