• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

litenplutt skrev 2012-02-08 10:16:57 följande:
    Om man redan har sjukt med känning i bäckenet hur kommer de sedan bli sen??

Vart på inskrivning idag:)
    Vul bokat t vecka 15 och UL v20 massa lång väntan:( är v 8+2 nu.
    Blev även sjukskriven från jobbet minst 2v troligen längre om min chef inte kan omplacera mig på annan arbetsplats.
    jag undrar också det, eftersom det känns som om hela mitt underred är löst i princip. nerver som klämmer och det knakar och har sig när jag rör mig på vissa vis.. och så gör det ont, inte mycket men lite...

och så har jag blivit så fruktansvärt förkyld.... känns ju sådär.. tröttare än man var tidigare har man nog sig att vänta de närmsta dagarna... bläää
  • Edds
    drömmenblirsann skrev 2012-02-08 16:52:20 följande:
    Jag är så glad! Jag var på ul idag efter skräckupplevelsen igår och allt är bra! Jag fick se ett tickande hjärta och två händer och två fötter. Jag är så lycklig!
    grattis ! Vad skönt.

sa du till din barnmorska att det bara skapar oro genom att lyssna på hjärtljuden så pass tidigt? .. ååå de borde hon ju veta känns det ju som, ett dygn av oro och sorg är en EVIGHET för en gravid kvinna ! Stackars dig som var tvungen att känna dig så pass rädd för ditt barn.

vad skönt att du nu vet att bebben där inne sprattlar och mår bra =)
  • Edds

Idag har jag grinat hela dagen !

För att min bil är trasig och kommer kosta mig MULTUM innan jag kan sälja iväg den, jag grinade till min sambo och sa att alla mina bebis pengar går åt till den där skit bilen, jag var påväg att åka och köpa en vagn NU för att inte riskera att stå där utan pengar till en sen när det behövs ! Jag kan krita på bilverkstaden istället :P

Sen öppnade vi pensionskuvertet och jag hade tamigfan inte mycket att hurra för, jag ska vara glad om jag överlever 4 månader efter min 65 årsdag kändes det som IDAG, det kändes som att jag skulle dö idag, och vara fattig hela mitt liv

fast jag inte ens är fattig !! Jag har massvis med pengar, men jag vill inte röra dom, för jag måste ha en buffert nu när bebis kommer ! dessutom är jag 22 år. hallå jag har liksom 43 år kvar att jobba, som att jag inte kommer ha någon pension :P höhö

men idag kändes livet hopplöst.....

• Edds
    Vår tur nu skrev 2012-02-08 19:01:07 följande:
    Jag blev tillbakaflyttad drygt 1,5 v när jag var på VUL också, inget att oroa sig för sa de... Jag frågade även barnmorskan här på föräldraliv och hon sa såhär "Dessutom finns det faktiskt studier där man ifrågasätter att alla bebisar är lika stora vid samma tillfälle och den visade att flickor feldateras oftare och kan redan i fosterstadiet vara lite mindre. Kanske är en tös i magen." Du kanske också ska få en liten tjej? :)
    när jag var på vul sa läkaren att jag ev. kunde bli tillbaka flyttad en vecka men att jag mycket väl kunde vara kring den dagen min bm räknat ut, men med tanke på embryots storlek vid den tidpunkten så var den lite mindre än "medel" .. men jag räknar på som vanligt eftersom det kan diffa så pass mycket.

Jag hade tyckt det var konstigt om jag blev tillbakaflyttad en vecka, eftersom jag isåfall hade plussat ca 5 dagar efter äl... känns ju tillochmed omöjligt... eftersom när jag väl plussade så var plusset i principt osynligt och det var just en vecka och lite mer efter min ÄL.. så jag har nog bara en liten bebis helt enkelt :)
  • Edds

äh, nu blev jag nervös för att gå och sova. inatt drömde jag att jag fick massvis med mens... vill bara drömma om min lilla bebis igen :)

• Edds

och jag orkar inte vara förkyld längre, hostar och har mig, väldigt jobbigt :( jag har varit som en zombie hela dagen idag, orkar ingenting, har haft det slappt på jobbet men ändå orkar jag inte,

nu tänkte jag sova några timmar och gör väl lite senare middag för att sen plugga inför prov imorgon ... bläääää

• Edds
    Frokenpilla skrev 2012-02-09 19:28:54 följande:
    På tal om det här med att bli flyttad så blev jag det med dottern med. Räknade själv ut att hon skulle komma den 25:e november. Jag var helt säker på detta eftersom vi bara hade sex EN gång den månaden pga att vi låg i influensa om vartannat och jag visste när min ägglossning var. Blev dock framflyttad hela två veckor på Ultrajudet till 8:e december.
    För mig stämde det inte alls för i så fall hade jag testat positivit i vecka 3?!
    Hon kom sedan den 26:e November. Är fortfarande helt säker på att dom hade fel.

Är också sjukt törstig konstant, älskar vichyvatten!
    Är också hunrig nästan hela tiden..skitirriterade. Äter jag inte mår jag dessutom illa. Men det är ändå bättre nu än för några veckor sen. Är liiiite tåligare med att vänta på maten nu men får LÄTT blodsockerfall.

Trött är jag enormt...vill helst sova middag och på kvällarna vill jag lägga mig kl. 21. Senast.
    Jag är så jävla glad att jag är arbetslös just nu. (jag vet att man inte får säga så!)

Är sjukt sugen på sill och potatis! helt fel årstid men tänker äta det i helgen :)
    jag känner också att det känns helt omöjligt, men man får ju se, det gör ju ingenting egentligen ! Det är ju bara irriterande att bli tillbaka eftersom man vill slippa dessa 12 veckor så snabbt som möjligt !!! :)

Jag är också sjukt glad att jag är (arbetslös) ... dock inte lika glad att jag har skola som skall göras. Jag orkar inte , har dugga imorgon och har ingen aning om vad det är som gäller, för jag bara sover. Idag har jag sovit mellan 16-20 .. vaknade just... har inte lagat middag, åt en kall fläskpannkaka från kylen och bara ooorkar inte plugga ... jag är så trött. helt ned slagen ! Önskade min sambo var hemma och kunde hjälpa mig med middagslagning och så men han har jobbat iväg nu några dagar... jag är så trött att jag kan grina..
  • Edds

så såklart får du hoppa in :D välkommen

• Edds
    Enniie skrev 2012-02-09 22:02:54 följande:
    Bara en fråga; Är det "normalt" att känna livmodern redan i vecka 11? Har faktiskt inte känt den så tidigt med dom andra, därför jag frågar. Jag känner av kulan väldigt tydligt precis vid blygbenet. Lyssnade med dopplern förut, och jag hann bara lägga på den så dundrade hjärtljudet upp...
    jag känner min och går in i v 11 imorgon, jag har inte vågat trycka så hårt för det känns obehagligt, men jag har smyg strykigt där lite sådär lätt och det känns som att nånting är där som jag inte haft tidigare ;)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012