FruLind skrev 2012-01-22 09:25:26 följande:
Vi är inställda på att adoptera genom BV, men är också medlemmar i BFA.
Hur som helst, vi har fått hem en pärm som "adoptionshandbok" från BV och i den läser jag att efter att medgivandet är klart ska vi först skicka in den och ett gäng andra papper till BV för ett "förmedlningsbeslut" och först efter att vi fått det kan vi skicka iväg ansökan till Kenya.
För att få adoptera från Kenya ska vi ha varit gifta i tre år, vilket vi har varit i juli 2013. Om vi har ett färdigt medgivande i säg februari eller mars 2013, är det någon som vet om vi kan få skicka in alla papper till BV för att få ett förmedlingsbeslut även om om vi inte uppfyller kraven om tre års äktenskap än då? Min tanke är vi isf skulle ha ALLT klart och vara redo att skicka iväg ansökan till Kenya i princip dagen efter att vi firat vår tredje bröllopsdag.
Jag har skickat ett mail till BV också, men jag tänkte att om någon här har svaret så går det kanske lite fortare =)
Jag tror absolut att ni kan skicka alla papper till BV innan. Det är väl bra att vara ute i god tid så att ni kan få iväg allt till Kenya till er bröllopsdag! =)