Inlägg från: rajsiin333 |Visa alla inlägg
  • rajsiin333

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej.
    Jag hoppar också in i tråden! :)

Jag och min blivande man (gifter oss 11 feb) har försökt bli med barn i snart två år. Lyckades en gång med pergotime men fick tidigt missfall. Har sedan gjort ett ivf-försök som inte gick.
    Ska påbörja behandligen inför nästa under februari men jag har en stark känsla i kroppen att det inte kommer gå.
    25 feb påbörjar vi föräldrautbildningen och vi har stått i kö hos AC sen augusti. Funderar även på att ställa oss i kö hos en till organisation.

• rajsiin333

Hej alla.
    Nu har även vi börjat på föräldrautbildningen. 

Den var riktigt bra. Det var första lördagen av fyra, så vi har alltså tre gånger kvar och det kosta 2000 kr/person.
    Det som var bäst av allt var att få sitta i ett rum med flera andra par och ensamstående som var i liknande situation. Vi har såklart inte haft samma resa hit men vi har ganska lika tankar just nu och det är skönt att få prata med sånt folk för omväxlingsskull.
    Det som kändes extra bra var att få se min man få massa aha-upplevelser och att han fick möjlighet att prata med män i samma situation. Fram tills utbildningen har jag känt mig ganska ensam i adoptionstankarna (även om han hela tiden har varit delaktig i besluten såklart).

Han sa även något bra efter kursen då jag frågade honom hur det kändes och om han kände att han var ungefär på samma plan som mig eller ej (det är ju vanligt att kvinnan känner sig redo för adoption före mannen). Hans svar var ungefär:

Jag förstår inte varför alla tycker det är sån stor grej med adoption. Det är ju en en stor grej att få barn, oavsett hur man får barn. Jag vill ha barn med dig, sen om det är biologiskt eller via adoption spelar mindre roll.

Det tyckte jag var fint sagt.

Nästa gång på utbildningen är nästa lördag och jag längtar redan!

• rajsiin333

I lördags var vi på vår andra gång på föräldrautbildningen. Näst intill lika bra som förra gången och återigen så skönt att få prata med andra i liknande situation.
    Parallellelt med utbilningen kör vi vårt andra (och kanske sista) ivf-försök. Så vi får se hur det går men jag har inte särskilt stora förhoppningar...

Ser att ett par stycken tala om att de har en blogg Det har även jag : http://tanketunnan.blogg.se/

• rajsiin333

Jag vill också skicka in ansökan om att påbörja utredning. Men vi har två ggr kvar på kursen och vi ska göra ett nytt IVF-försök i nästa vecka så vi avvaktar det först.
    Men det känns som jag väntat så länge på att bli mamma, jag vill inte vänta mer. Fast det är lika bra att vänja mig. Det kan ju bli flera års väntan innan vårt efterlängtade barn kommer.

Men vad jag längtar!

• rajsiin333

Jag vill också skicka in ansökan om att påbörja utredning. Men vi har två ggr kvar på kursen och vi ska göra ett nytt IVF-försök i nästa vecka så vi avvaktar det först.
    Men det känns som jag väntat så länge på att bli mamma, jag vill inte vänta mer. Fast det är lika bra att vänja mig. Det kan ju bli flera års väntan innan vårt efterlängtade barn kommer.

Men vad jag längtar!

• rajsiin333

Då är jag inne i IVF-svängen igen. Får se hur det får denna gång.
    Det känns lite underligt att vara det samtidigt som vi går föräldrautbildningen. Men som sagt, tiden får visa på vilket vis vi ska bli föräldrar.

• rajsiin333

Hallonmumriken: jag vet hur du känner. Jag har nyligen gjort ett ET men det verkar inte fungera. Så nu är det till att invänta nästa mens för ett FET. Sen är det adoption som gäller.

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?