• JaMA08

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej tjejer & killar!

Vi ska börja med Föräldrautbildning 28/1 i Göteborg och sen göra Hemutredning i Ale kommun, vill gärna ha fler människor att bolla detta med. Så är ni på samma nivå som oss så häng gärna på!
    Vi har gjort Ivf x 2 detta året, blivit gravid en gång men fick mf och sen bara minus så nu lägger vi Ivf på hyllan och koncentrerar oss på att bli föräldrar genom adoption istället. Häng gärna på{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?
  • Pippi Långstrump

Lycka till och välkomna till adoptionsvärlden.
    Om ni inte redan har ställt er i adoptionskö så gör det nu!

• JaMA08
    Pippi Långstrump skrev 2011-11-16 23:25:13 följande:
    Lycka till och välkomna till adoptionsvärlden.
    Om ni inte redan har ställt er i adoptionskö så gör det nu!
    Hej och Tack{#emotions_dlg.flower} Vi ställde oss i kö i somras hos AC. Hur långt har du kommit?

Ingen som ska börja adoption nästa år??? Hade varit roligt att följas åt! 
  • JaMA08
    Pippi Långstrump skrev 2011-11-17 13:25:01 följande:
    Vi ska dra igång för syskonadoption under nästa år. Vi har en son från SA.
    Hoppas det går lika bra nu!
  • JaMA08

Ingen annan som vill vara med???? 93 som läst men ingen som är i vår sits????

• Nahoj23

Vi gör vår utredning nu och får nog klart vår hemutredning i jan/februari.

• JaMA08

Znarkofag: Roligt att du är med här! Vart bor du? Vad är din historia bakom detta?

• Nelle

Hej, jag hänger på!

Vi har misslyckats kapitalt med tre IVF-försök, har gått föräldrautbildningen och står i kö hos AC och Ffia sedan i somras. Vår stadsdel kan inte svara på när vi får börja med utredningen, sekreteraren sa bara att "det är två par före oss, det är allt jag kan säga.." Trist att de inte kan ge besked, men vi är i alla fall igång.

• ekke

hej JaMA08 :)

hänger på i tråden. Vi ska sätta tillbaka vårt lilla eskimå i januari, men efter två misslyckade ET  inser vi att adoption sannolikt blir vår väg att gå. Vi vill bli en familj - oavsett hur vi blir det.

nästa vecka ska vi till kommunen för samtal. vi står på väntelistan på föräldrautbildningen - förhoppningsvis blir den i januari-februari. och sen kan hemutredningen börja senare i vår.

Vi ska ställa oss i kö till BFA och AC -ska fylla i papperna och skicka in!  

• VickiLee

HEJ!!
    Vi utreds och förväntas vara färdiga i jan/feb Drömmer Vi har 3 fina biobarn men längtar efter en till liten familjemedlem.
    Vi kommer att adoptera ett barn från 72 timmarslistan och är öppna för flertalet sn, vi ska diskutera och läsa på lite mer innan vi tar beslut.
    Jag är trots tre barn ingen "frögurka", har PCO och fått hjälp via  IVF med en av killarna. Nr 1 kom visserligen på beställning men nr 3 överraskade oss stort när vi valt att inte hoppa på IVF-svängen igen.
    Jag har alltid drömt om många barn, adopterade och biobarn. Nu en bit in i livet har vi ekonomisk möjlighet att fullfölja drömmen om att få komplettera familjen ytterligare.

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?