• JaMA08

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej tjejer & killar!

Vi ska börja med Föräldrautbildning 28/1 i Göteborg och sen göra Hemutredning i Ale kommun, vill gärna ha fler människor att bolla detta med. Så är ni på samma nivå som oss så häng gärna på!
    Vi har gjort Ivf x 2 detta året, blivit gravid en gång men fick mf och sen bara minus så nu lägger vi Ivf på hyllan och koncentrerar oss på att bli föräldrar genom adoption istället. Häng gärna på{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?
  • Moa85

Åh så spännande! Hoppas ni blir klara snart! Vilken/vilka organisation är ni med i? Hur länge har ni köat?
    Gott nytt år!

• lyckligtlottad1982

Hej, 

Jag hänger gärna på här. Vi har gått FIA-utbildningen under november och är på väg att under januari månad skicka in ansökan till Göteborgs kommun om att få starta en medgivandeutredning.

Tyvärr har vi bara stått i kö till AC sedan i november så resan är lång väntan för våran del.

Ni som påbörjat utredning i Göteborg- Hur lång tid tod det från att ni skickade in ansökan till att  ni fick starta utredningen? 

Någon som fått medgivande i Göteborg? ISåfall hur lång tid tog utredningen? 

Vad kul att det är så många i blandade åldrar med i tråden! 

• JaMA08

Gott nytt år på erSkål Hoppas ert nyår blev bra! Nu är det ett nytt år och många av oss ska starta upp adoption och gå utbildning mm. Alla är såklart välkomna, roligare när vi är fler!

Vi ska gå föräldrautbildningen i Göteborg 10-12/2, någon mer som ska gå??

Lycka till tjejerSolig     Kram

• SysterMåne

Hej!

Jag är mest inne för att få tips om vilken adoptionsbyrå man ska välja... eller är det något annat vi ska börja med?
    Vi vet inte riktigt ännu när/om vi ska börja processen

• Pippi Långstrump

Välkommen till adoptionsvärlden Blåval!
    Ställ er i kö hos en AC eller BFA eller någon annan organisation. Å bli sökande medlemmar redan nu. Hör med kommunen vilka som anordnar föräldrarkursen.

• sui

Till lyckligtlottad..
    Vi skickade in vår ansökan till familjerätten i början av dec och hade ett första möte 2 veckor efter, så det gick fort.
    Det är vår andra adoption, men med ny utredare. Vid vår första utredning tog det nog ca 5-6 mån. Denna gången var det bara ett möte på familjerätten samt ett hembesök och sen skall den upp i nämnden i början av februari.
    Lycka till!

• SysterMåne

Tack, det var just organisationerna jag funderade över... om det finns fler än Bfa och Ac de har jag redan kikat på. Man vill juh välja rätt.

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?