• JaMA08

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej tjejer & killar!

Vi ska börja med Föräldrautbildning 28/1 i Göteborg och sen göra Hemutredning i Ale kommun, vill gärna ha fler människor att bolla detta med. Så är ni på samma nivå som oss så häng gärna på!
    Vi har gjort Ivf x 2 detta året, blivit gravid en gång men fick mf och sen bara minus så nu lägger vi Ivf på hyllan och koncentrerar oss på att bli föräldrar genom adoption istället. Häng gärna på{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?
  • Moa85

Vi har berättat för alla nära i familjen eftersom det blev ohållbart att dölja att vi försökte, men det är långt från alla vänner som vet. När vi gifte oss i helgen var det många vänner som reagerade med att vi är så unga. Det är lite blandade reaktioner, en del av vår familj tycker att vi är för unga/gör ett förhastat beslut och så vidare. Men de förstår inte heller att det kommer ta fyra år innan vi är färdiga... Jag ångrar inte att alla vet, även om vissa lägger en del dumma kommentarer är det skönt att alla vet. Det enda som är lite trist är att ointresset hos vissa blir väldigt tydligt. Men det vägs upp av annat. Jag läser din blogg hela tiden föresten, den är så bra tycker jag!

• Hjärtat längtar

Grattis till giftermålet!!!
    Tråkigt att en del reagerar negativt, det kommer nog ändras med tiden. :)
    När vi gifte oss, var det många som tyckte vi var konstiga som gifte oss så tidigt. (jag var 19), men det är jag väldigt glad för nu annars hade vi ju inte fått adoptera från Taiwan!

• FruLindell

Grattis till giftermålet Moa85!!!

Jag drar mig ur denna tråd nu, vi blev gravida på vårt sista IVF-fösök och är nu i vecka 7. Jag kommer tillbaka om det skulle visa sig att det inte går hela vägen (hoppas jag slipper det).

Lycka till allihop! Jag hoppas att processen blir så enkel och snabb som möjligt för er!

• JaMA08
    FruLindell skrev 2012-03-05 15:53:30 följande:

Jag drar mig ur denna tråd nu, vi blev gravida på vårt sista IVF-fösök och är nu i vecka 7. Jag kommer tillbaka om det skulle visa sig att det inte går hela vägen (hoppas jag slipper det).

Lycka till allihop! Jag hoppas att processen blir så enkel och snabb som möjligt för er!
    GRATTIS gumman till Plus!!!! Så roligt att höra, önskar dig ett stort lycka till hela vägen mot BFSoligKram

MOA85: Grattis till giftermålet{#emotions_dlg.flower} 
  • Hjärtat längtar
    FruLindell skrev 2012-03-05 15:53:30 följande:

Stort grattis till graviditeten! Stort lycka till! Skrattande
  • Moa85

Tack alla och stort grattis till fru lindell :)

• hallonmumriken

Hej alla!
    Jag hoppar gärna in i denna tråd!  

Jag och min man har precis gått föräldrautbildning i gbg och ska snart påbörja vår hemutredning när jag nu lyckas få tag på hon som har hand om det (vår kommun är liten).

Vi har ett biologiskt barn från vår första IVF. Har det senaste halvåret gjort tre IVF utan något positivt resultat.
    Har nu endast en blastocyst i frysen och blir det inget då så kommer vi köra vidare med adoption!

Vill så gärna ha ett syskon till lille Olle

Kram på er!

Jag bloggar också:  http://vagentillettmirakel.blogspot.com/
    Titta gärna in!

• ekke
    hallonmumriken skrev 2012-03-07 15:43:23 följande:
    Hej alla!
    Jag hoppar gärna in i denna tråd!  

Jag och min man har precis gått föräldrautbildning i gbg och ska snart påbörja vår hemutredning när jag nu lyckas få tag på hon som har hand om det (vår kommun är liten).

Vi har ett biologiskt barn från vår första IVF. Har det senaste halvåret gjort tre IVF utan något positivt resultat.
    Har nu endast en blastocyst i frysen och blir det inget då så kommer vi köra vidare med adoption!

Vill så gärna ha ett syskon till lille Olle

Kram på er!

Jag bloggar också:  vagentillettmirakel.blogspot.com/
    Titta gärna in!
    Välkommen :) 
Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?