• JaMA08

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej tjejer & killar!

Vi ska börja med Föräldrautbildning 28/1 i Göteborg och sen göra Hemutredning i Ale kommun, vill gärna ha fler människor att bolla detta med. Så är ni på samma nivå som oss så häng gärna på!
    Vi har gjort Ivf x 2 detta året, blivit gravid en gång men fick mf och sen bara minus så nu lägger vi Ivf på hyllan och koncentrerar oss på att bli föräldrar genom adoption istället. Häng gärna på{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?
  • Aimie
    JaMA08 skrev 2012-03-21 18:33:08 följande:
    Tråkigt att höra men den finns ju i Göteborg under hela våren! Lite dyrare förstås!
    Jupp jupp..
    ekke skrev 2012-03-21 18:49:46 följande:
    åh vad tråkigt!! :(
    Ja något..hoppas de kan "ramla" in några till par så det ändå kan bli av...men det e ju tveksamt som sagt.

Hur gick det för dig idag?
  • ekke
    Moa85 skrev 2012-03-21 06:58:54 följande:
    Håller tummarna jag med, idag är jag dessutom grymt glad över att föräldrautbildningen börjar imorgon :)
    Hur var det? (du kan ju bortse från min fråga i mailet ;)) 
    Fialotta82 skrev 2012-03-21 20:36:40 följande:
    Jupp jupp..

Ja något..hoppas de kan "ramla" in några till par så det ändå kan bli av...men det e ju tveksamt som sagt.

Hur gick det för dig idag?
    Det gick bra, vi är nöjda med starten! Nu får vi se vad som händer när de sätter lite mer press.
  • Moa85

Det var super, gruppmänniskorna var jättetrevliga. Lite introduktion till vad vi kommer göra, hur allt hår till och vilka är :) det enda som är att jag känner att ledaren verkligen kommer folusera på de negativa aspekterna av adoption. Typ, alla kommer få problem. Men, som sagt, fet kanske bara är en känsla :)

Trevlig fredag på er!!

• ekke

Moa: det med de negativa aspekterna är nog ganska vanligt tyvärr. Det är ju de som kan ställa till problem och därför måste vi lära oss att förstå hur man ska hantera det också. Men det behövs varvas med positiva erfarenheter också.

• ekke

Läkarintyg check! Vi har nu alla papper förutom referentbrev och livsberättelser klara - vi hoppas att bara ha referentbreven kvar till efter påsk!

Jag gillar när det rullar :)

Hur går det för er andra?

• Jockelina

Vi ligger lågt då vi har ett FET kvar. Dessutom är det kö hos adoptionsorganisationerna så vi kan lika gärna prova lite mer Ivf innan vi påbörjar hemutredning

• Moa85

Andra utbildningsdagen imorgon och vi längtar :) nice att ni börjar se slutet på papperssamlingen

• hallonmumriken

Efter att förra månaden misslyckas med ET går jag här och väntar på mens men den är sen 5 dagar sen.
    Tog ett gravtest fast det inte gått så många timmar sen jag kissade och det visade "nästan" negativt. Där pluset skulle komma var det bara ett svagt smalt streck. Har läst en del på nätet om "spökstreck" så det var nog ett sånt. Varför spelar kroppen ett spratt med en???

Nu vill jag bara att mensen ska komma så vi kan göra vårt sista FET för att sen (om det inte går) satsa fullt ut på adoptionen. Jag vill inte ljuga på utredningen och samtidigt vill jag inte skjuta upp den.. 

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?