• JaMA08

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej tjejer & killar!

Vi ska börja med Föräldrautbildning 28/1 i Göteborg och sen göra Hemutredning i Ale kommun, vill gärna ha fler människor att bolla detta med. Så är ni på samma nivå som oss så häng gärna på!
    Vi har gjort Ivf x 2 detta året, blivit gravid en gång men fick mf och sen bara minus så nu lägger vi Ivf på hyllan och koncentrerar oss på att bli föräldrar genom adoption istället. Häng gärna på{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?
  • ekke
    rajsiin333 skrev 2012-04-10 08:51:51 följande:
    Nu har vi äntligen lämnat in ansökande om hemutredning! Familjerättssekreteraren borde få det idag så nu väntar jag på att telefonen ska ringa!  Flört
    härligt :)
  • Vadholmen

Har ju varit hur många galna turer som helst runt vår medgivandeutredning pga av utredarnas sjukskrivningar och semestar och så, så jag har känt mig helt utmattad och nere. Men nu känns det i alla fall som att vi har fått ordning på allt och att alla är på banan.

På onsdag, 3 maj, så ska vi upp i nämnden! Och nu känns det verkligen som att det också blir så. Jag längtar verkligen efter att kunna gå vidare till nästa steg i processen!

• fabbemam
    Vadholmen skrev 2012-04-25 20:44:56 följande:
    Har ju varit hur många galna turer som helst runt vår medgivandeutredning pga av utredarnas sjukskrivningar och semestar och så, så jag har känt mig helt utmattad och nere. Men nu känns det i alla fall som att vi har fått ordning på allt och att alla är på banan.

På onsdag, 3 maj, så ska vi upp i nämnden! Och nu känns det verkligen som att det också blir så. Jag längtar verkligen efter att kunna gå vidare till nästa steg i processen!
    Va skönt att höra! Håller tummarna HÅRT för att det denna gång ska bli som planerat!
  • ekke
    Vadholmen skrev 2012-04-25 20:44:56 följande:

Kanon!! Vad skönt att ni äntligen har ett datum, nu är ni på väg. Hur ser det ut för er kömässigt, har ni bestämt land?
  • Nahoj23

Här står det stilla helt.
    Vår hemutredning var klar i februari och vi har kötid sedan 2008 men kan inte sätta igång med något land ännu.
    I januari har vi tre års sambotid och i juli 2013 har vi varit gifta i ett år.
    Som det ser ut nu kan vi inte göra någonting förrän i juli 2013.
    Hatar den här fruktansvärda väntan hela tiden.

Sri Lanka, inga barnbesked - vi kan ej skicka
    Bolivia - inga barnbesked - vi kan ej skicka
    Vietnam - ingen auktorisation än så länge
    Allt genom BFA

• fabbemam
    Nahoj23 skrev 2012-04-26 10:16:04 följande:
    Här står det stilla helt.
    Vår hemutredning var klar i februari och vi har kötid sedan 2008 men kan inte sätta igång med något land ännu.
    I januari har vi tre års sambotid och i juli 2013 har vi varit gifta i ett år.
    Som det ser ut nu kan vi inte göra någonting förrän i juli 2013.
    Hatar den här fruktansvärda väntan hela tiden.

Sri Lanka, inga barnbesked - vi kan ej skicka
    Bolivia - inga barnbesked - vi kan ej skicka
    Vietnam - ingen auktorisation än så länge
    Allt genom BFA
    Men, du, du låter så uppgiven o det förstår jag verkligen nu när medgivandet är klart o allt. Har du kollat med e andra organisationerna, kanske har de ett land som skulle gå fortare så kan ni använde kötiden i BFA för ev. syskon?
    Styrkekramar från en som minns väl hur det kändes att vänta......
  • Nahoj23
    fabbemam skrev 2012-04-26 11:37:12 följande:
    Men, du, du låter så uppgiven o det förstår jag verkligen nu när medgivandet är klart o allt. Har du kollat med e andra organisationerna, kanske har de ett land som skulle gå fortare så kan ni använde kötiden i BFA för ev. syskon?
    Styrkekramar från en som minns väl hur det kändes att vänta......
    Vi hoppas av AC för de har varit ett rätt tråkigt bemötande där.
    Ska se om vi kan få till ett möte med FFIA.
  • Vadholmen

Vi har stått i kö hos FFIA i 1 år nu, om ett par veckor.
    Vi är inne på Indien eller Sri Lanka i första hand för min man är själv adopterad från Indien. Men vi har inte pratat med adoptionsbyrån på länge för vi har inväntat medgivandet, så vi vet inte riktigt hur det ser ut med att skicka ansökan dit. Det ser ju ut att vara kort kötid i Sverige om man tittar på hemsidan i alla fall. Vi behöver bara vara gifta ett par månader till för att fylla kravet för Indien.

• Vadholmen

Nu har vi äntligen fått vårt medgivande!!!Glad
    Nu ska det bara skickas in till adoptionsbyrån så får vi se vad de har för något att komma med.

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?