• JaMA08

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej tjejer & killar!

Vi ska börja med Föräldrautbildning 28/1 i Göteborg och sen göra Hemutredning i Ale kommun, vill gärna ha fler människor att bolla detta med. Så är ni på samma nivå som oss så häng gärna på!
    Vi har gjort Ivf x 2 detta året, blivit gravid en gång men fick mf och sen bara minus så nu lägger vi Ivf på hyllan och koncentrerar oss på att bli föräldrar genom adoption istället. Häng gärna på{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?
  • rajsiin333

Hallonmumriken: jag vet hur du känner. Jag har nyligen gjort ett ET men det verkar inte fungera. Så nu är det till att invänta nästa mens för ett FET. Sen är det adoption som gäller.

• ekke

Vadholmen: är det klart? När kommer ni att få utredningen för att skicka in?

Imorgon ska vi ha våra djupintervjuer, i vår kommun ska vi prata om vår förberedelse inför adoptivbarnet, så att de vet att vi är förberedda och vet vad det innebär! Någon annan som ska ha det så?

• Vadholmen

Vet inte om det är klart än, de har tyvärr svåra problem med att höra av sig. Det har varit en massa problem hittills med sjukskrivningar och annat med våra utredare. Jag har försökt att få tag i dem idag utan att lyckas. Får väl tro att jag får prata med någon imorgon och då få ett positivt besked.

• ekke

Vadholmen: hoppas att de ringer snart och att ni inom kort kan skicka utredningen till er förmedling!!

• Vadholmen

Jag fick bara tag i deras chef i torsdags. Det var inga bra besked han hade. De hade tagit bort utredningen från nämnden för de hade glömt att ta med utdraget från polisregistret om jag förstod det hela rätt. Ska ringa utredarna imorgon för att få bättre klarhet i vad de har klantat till det med. Skit i alla fall!

• ekke

Vadholmen: du skojar, det får ju bara inte hända!!! När ska de ha nästa möte?

• fabbemam
    Vadholmen skrev 2012-04-09 16:19:00 följande:
    Jag fick bara tag i deras chef i torsdags. Det var inga bra besked han hade. De hade tagit bort utredningen från nämnden för de hade glömt att ta med utdraget från polisregistret om jag förstod det hela rätt. Ska ringa utredarna imorgon för att få bättre klarhet i vad de har klantat till det med. Skit i alla fall!
    Vad ska man säga??? Det är ju inte klokt om det stämmer, o varför har ingen RINGT er???? För att slippa vänta på nästa möte så kan jag tipsa om att vi fick ordförande beslut på vårt medgivande. På det viset behöver man inte vänta på nästa nämnde möte utan ordföranden i nämnden kan fatta beslutet själv, på direkten, i vårt fall dagen efter utredaren skrivit färdigt. Någon här på FL menar att det är olagligt men vi är i alla fall lyckligt hemma med vår son o varken organisation eller land har protesterat fast kanske är det värt att kolla upp med organisationen eller kanske tom MIA om ni vill begära ordförande beslut, för säkerhets skull.
  • Vadholmen

Jag vet inte när nästa möte är, men jag får ta och ringa och kolla upp det i veckan. Men jag skulle tro att det är i början av maj.

fabbeman: Tack för tipset! Det kan kanske komma till användning.

rajsiin333: Vad roligt för er!

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?