• JaMA08

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej tjejer & killar!

Vi ska börja med Föräldrautbildning 28/1 i Göteborg och sen göra Hemutredning i Ale kommun, vill gärna ha fler människor att bolla detta med. Så är ni på samma nivå som oss så häng gärna på!
    Vi har gjort Ivf x 2 detta året, blivit gravid en gång men fick mf och sen bara minus så nu lägger vi Ivf på hyllan och koncentrerar oss på att bli föräldrar genom adoption istället. Häng gärna på{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?
  • Aimie

Yes! Föräldrautbildningen blir av nu innan sommaren. Började tro att det inte skulle gå vägen men nu så sätter vi igång

• Moa85

Grattis Amie! Vår är slut på torsdag, känns tråkigt :( lycka till!

• ekke

nu har vi haft nätverksträff vilket gick bra :)

Avslutande träffen senare i veckan och sedan väntar vi bara på nämndbeslutet!! 

• fröken3

Hejsan!
    Får jag hänga på här? Har läst lite i tråden.
    Vi ställde oss i kö hos AC början av detta året och ska starta föräldrautbildningen nästa vecka. Ska bli spännande.
    Fler som går utbildning nu?

• Aimie

De av er som fortf. håller/höll på med FET/IVF under er föräldrautb. var ni öppna om detta under era möten?

• JaMA08
    Aimie skrev 2012-05-13 19:55:09 följande:
    De av er som fortf. håller/höll på med FET/IVF under er föräldrautb. var ni öppna om detta under era möten?
    Vi var helt öppna, det spelade ju ingen roll för den kommande & eventuella adoptionen! Många av dem som gick höll på med ivf!
  • Jegs

Aimie - under utbildningen var vi generellt ganska öppna i gruppen iaf mellan kursdeltagarna, det blev ju något man pratade om när man satt i smågrupper under olika grupparbeten.. I övrigt mer under "generella" termer.. Min man och jag vill ha barn och just nu efter alla års väntan känns det som om det kvittar hur detta/dessa barn kommer till oss.. Om så naturligt, ivf, ÄD eller adoption och i princip så sa vi öppet även under kursen.. Vi känner oss helt enkelt mogna att bli föräldrar. Och det kändes som att de andra paren sa något liknande..
    Vi har haft ett första möte med handläggare

• Jegs

Råkade klicka på sänd.. Iaf;
    Vi har haft vårt första möte med handläggare ang medgivande utredning, då pratade vi inte om alternativen och hon frågade inte heller.. Innan nästa träff kommer vi att hinna prova ÄD och vi kommer även veta hur det gick vägen.. Men min inställning är att vi vill adoptera oavsett om vi får barn på annat sätt oxå.. Resan som har varit med saknaden efter barn, att vi reflekterat över alternativet adoption för att sedan läsa mer, gå kursen mm mm har verkligen fått oss att längta efter detta/dessa barn som förhoppningsvis är vårt.. Och en häftig känsla för mig är att han/hon kanske redan finns! Det kommer bara ta en liten tid för oss att hitta igen varandra..

• Pippi Långstrump

Vi har kontakt vår föräldrarutbildningsgrupp - så härligt att träffa alla barn oavsett om de är adopterade eller IVF. Alla är lika älskade :)
    Nu har vi läst utredning för syskon - väntar nu bara på nämdensbeslut :)

• Cina72

Jag hoppar även jag in på denna tråd!
    Gott att man kan skriva och tipsa och råda här. Glad
    Bor i Göteborg och är igång med processen  för ett syskon i från Taiwan (vi har en dotter i från Kina på 7 år).

2011
    31 okt  
    Medgivande upp i nämnden.
    Medgivandet är Godkänt!

2012
    Januari... Februari... Mars... April... Maj...
    Samlar papper, sammanställer fotobok och samlar ännu mer papper...

14 Maj
    Våra handlingar är klara och ligger nu hos BFA så nu väntar vi...

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?