• Moa85

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej! Jag och min sambo (båda 26) börjar föräldrautbildning i januari/februari 2012 :D äntligen! Vi har vetat länge att det inte blir några biobarn, jag föddes utan livmoder. Så nu kör vi! Ska bli så underbart! Vi har varit på familjerätten i Sthlm och det var ingen kö för att börja hemutredning efter Fia. Så vi börjar nog med den i maj :) åh vi längtar så mycket! Kram på er

• Moa85

Åh så spännande! Hoppas ni blir klara snart! Vilken/vilka organisation är ni med i? Hur länge har ni köat?
    Gott nytt år!

• Moa85

Välkommen! Vad tråkigt att det verkar strula med syskonmedgivandet, har de angivit någon anledning till varför det strular? Vilka länder eller vilket land tänker ni er? Hur länge har ni köat och var?
    Ha en underbar dag!
    Moa

• Moa85

Hej och välkomna! Vi går direkt på adoption, men vi har inte möjlighet att göra IVF heller, så det är därför. Jag pratade med dem på la casa innan jul, då hade de 35 familjer i kö i Sverige och de räknade med ett par år för att komma fram i kön och skicka. Hoppas det kan hjälpa dig.
    Moa

• Moa85

Vi har berättat för alla nära i familjen eftersom det blev ohållbart att dölja att vi försökte, men det är långt från alla vänner som vet. När vi gifte oss i helgen var det många vänner som reagerade med att vi är så unga. Det är lite blandade reaktioner, en del av vår familj tycker att vi är för unga/gör ett förhastat beslut och så vidare. Men de förstår inte heller att det kommer ta fyra år innan vi är färdiga... Jag ångrar inte att alla vet, även om vissa lägger en del dumma kommentarer är det skönt att alla vet. Det enda som är lite trist är att ointresset hos vissa blir väldigt tydligt. Men det vägs upp av annat. Jag läser din blogg hela tiden föresten, den är så bra tycker jag!

• Moa85

Tack alla och stort grattis till fru lindell :)

• Moa85

Håller tummarna jag med, idag är jag dessutom grymt glad över att föräldrautbildningen börjar imorgon :)

• Moa85

Det var super, gruppmänniskorna var jättetrevliga. Lite introduktion till vad vi kommer göra, hur allt hår till och vilka är :) det enda som är att jag känner att ledaren verkligen kommer folusera på de negativa aspekterna av adoption. Typ, alla kommer få problem. Men, som sagt, fet kanske bara är en känsla :)

Trevlig fredag på er!!

• Moa85

Andra utbildningsdagen imorgon och vi längtar :) nice att ni börjar se slutet på papperssamlingen

• Moa85

Grattis Amie! Vår är slut på torsdag, känns tråkigt :( lycka till!

• Moa85

Vi börjar utredningen den 17 juli :)

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?