• JaMA08

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej tjejer & killar!

Vi ska börja med Föräldrautbildning 28/1 i Göteborg och sen göra Hemutredning i Ale kommun, vill gärna ha fler människor att bolla detta med. Så är ni på samma nivå som oss så häng gärna på!
    Vi har gjort Ivf x 2 detta året, blivit gravid en gång men fick mf och sen bara minus så nu lägger vi Ivf på hyllan och koncentrerar oss på att bli föräldrar genom adoption istället. Häng gärna på{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?
  • Nahoj23

På onsdag går vårt medgivande upp i nämnden, sedan blir det vidareskickning till BFACool

• Dinopino
    Nahoj23 skrev 2012-01-30 14:28:54 följande:
    På onsdag går vårt medgivande upp i nämnden, sedan blir det vidareskickning till BFACool
    Åh vad roligt! Och kul att ni valde BFA
    <> Felix qui potuit rerum cognoscere causas <>
  • Aimie

Tjena tjejer! Är det vanligt att det är kö för utredningen? Ska ringa till familjerättsenheten imorgon å kolla läget gällande föräldrautbildningen men även utredning.

Känns riktigt bra att vi nu står i kö hos både AC och BFA.

• JaMA08
    Fialotta82 skrev 2012-01-30 16:23:33 följande:
    Tjena tjejer! Är det vanligt att det är kö för utredningen? Ska ringa till familjerättsenheten imorgon å kolla läget gällande föräldrautbildningen men även utredning.

Känns riktigt bra att vi nu står i kö hos både AC och BFA.
    Det beror på kommunen, så det skiftar! Vi står bara hos AC.
  • Nahoj23
    Dinopino skrev 2012-01-30 16:15:42 följande:
    Åh vad roligt! Och kul att ni valde BFA
    Vi har stått sedan 2008 så vi hoppas det går fort med pappersamlandet, men längre i landet vet jag att det tar tyvärr.
  • Aimie

Ja hopp då va vi uppsatta för föräldrautb. men de va tveksamma om det kommer komma igång nån mer än den som är igång mer än för våren så vi kanske får vänta till hösten vilket suger men jag måste in och opereras och blir då sjukskriven. Utredningen sa dem kommer att ta ca. 4 månader så de e ju ändå bra..man har ju hört flera där det har tagit upp mot 1 år ju.

Nu min fråga till er; Hur mkt kostar era föräldrautbildningar? Har förstått att det e ganska skiftande mellan kommunerna.

• FruLindell

Vi betalade 2200 kr för kursen i Halland. Tiden går nog fort till hösten! Hoppas att det inte är något allvarligt du ska opereras för?

• Aimie
    FruLind skrev 2012-01-31 18:41:09 följande:
    Vi betalade 2200 kr för kursen i Halland. Tiden går nog fort till hösten! Hoppas att det inte är något allvarligt du ska opereras för?
    Min endometrios.. Men ja ha det e då 2200kr/par vi i halland betalar totalt för utbildningen då eller?
  • FruLindell

Ja, precis! Vi fick två fakturor på 1100 kr/person.

Usch vad jobbigt med endo, hoppas att operationen går bra!

• Aimie
    FruLind skrev 2012-01-31 19:44:13 följande:
    Ja, precis! Vi fick två fakturor på 1100 kr/person.

Usch vad jobbigt med endo, hoppas att operationen går bra!
    Bra å veta!  Å ja det hoppas jag med, tack! Förresten hur många träffar är det, hur ofta å hur länge är varje träff? Nyfiken som ja e
Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?