• JaMA08

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej tjejer & killar!

Vi ska börja med Föräldrautbildning 28/1 i Göteborg och sen göra Hemutredning i Ale kommun, vill gärna ha fler människor att bolla detta med. Så är ni på samma nivå som oss så häng gärna på!
    Vi har gjort Ivf x 2 detta året, blivit gravid en gång men fick mf och sen bara minus så nu lägger vi Ivf på hyllan och koncentrerar oss på att bli föräldrar genom adoption istället. Häng gärna på{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?
  • Hjärtat längtar
    SysterMåne skrev 2012-01-02 15:03:56 följande:
    Tack, det var just organisationerna jag funderade över... om det finns fler än Bfa och Ac de har jag redan kikat på. Man vill juh välja rätt.
    http://www.mia.eu/
    Här hittar du alla adoptionsorganisationer!
    Den största behöver ju inte vara den bästa. Kolla igenom alla organisationer.
    Även om AC har flest länder och många automatiskt blir medlemmar där först, så är det nog en stor anledning till att köerna är så långa hos AC.
    Lycka till med valet! 
  • lilllove

Hej!! Tänkte om det är ok så hoppar jag in här oxå..känns som om man skulle behöve lite stöd i detta..Vi har gjort vår utbildning i september och vår utredning är snart klar väntar på att få läsa våra papper nästa vecka..Vi har ansökt om att få göra en syskonadopt. vilket verkar som om det är svårt att få godkänt..

• Moa85

Välkommen! Vad tråkigt att det verkar strula med syskonmedgivandet, har de angivit någon anledning till varför det strular? Vilka länder eller vilket land tänker ni er? Hur länge har ni köat och var?
    Ha en underbar dag!
    Moa

• SysterMåne

Hej, nu har vi anmält off på Ffia... funderar på Sri Lanka. Verkar som det passar bäst in på oss. Har skrivit ut alla papper och ska kontakta socialstyrelsen nästa vecka... vet ingenting just nu... hur man gör alltså. Men jag försöker att orka sätta mig in i allt----

Har ni andra fler barn sen tidigare?

• lilllove

Vi vet inte än om vi får syskon medg. det kanske är så men de verkar lite restriktiva för att ge sådana eftersom de krävs så mycket mer för att kunna ta hand om två samtidigt..Vilket vi har förståelse för men vi hoppas fortfarande.. Vi står i kö på BFA och har än inte bestämt oss för vilket land men har planer på Slovakien eller liknande men vi får prata med BFA först och se vad de har att säga..Vi har inte stått i kö länge sedan i höstas..
    Håller med förra talare man känner sig så förvirrad vet inte riktigt vad man skall göra näst..verkar som om alla har full koll utan vi..

känns skönt att få dela med andra TACK!!!

• Maria

Sui kan en utredning till syskon gå så fort.... Ska snart börja med syskon till våran son men våran gamla utredare vill att han skulle börja dagis... Har prata med våran vänner tycker det är helt skumt man har rätt att börja efter ett år,,, Vart bor ni någonstans

• sui

Maria: Ja, jag är själv överaskad! Vi har varit hemma i 2 år med vår son. Och förmodligen kommer hela utredningen från första träff till vi får nämnbeslut tagit 2 mån. Det var verkligen inga konstigheter, ett möte på familjerätten där det bara var jag och min man och vi pratade helt kort om hur vi tänker om syskon och hur vår son har det. Vid hembesöket pratade hon ju en hel del med vår son eller lekte rättare sagt (han är snart 3 år) och då pratade vi mer om barn med sn, aktuella länder osv. Sen var det bara ett fåtal ändringar som behövde göras i den gamla utredningen. Sen behövdes 2 referensbrev. Så nu väntar vi på att få läsa igenom den. Vi bor i Göteborg. Vart bor ni?

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?