Inlägg från: lilllove |Visa alla inlägg
  • lilllove

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej!! Tänkte om det är ok så hoppar jag in här oxå..känns som om man skulle behöve lite stöd i detta..Vi har gjort vår utbildning i september och vår utredning är snart klar väntar på att få läsa våra papper nästa vecka..Vi har ansökt om att få göra en syskonadopt. vilket verkar som om det är svårt att få godkänt..

• lilllove

Vi vet inte än om vi får syskon medg. det kanske är så men de verkar lite restriktiva för att ge sådana eftersom de krävs så mycket mer för att kunna ta hand om två samtidigt..Vilket vi har förståelse för men vi hoppas fortfarande.. Vi står i kö på BFA och har än inte bestämt oss för vilket land men har planer på Slovakien eller liknande men vi får prata med BFA först och se vad de har att säga..Vi har inte stått i kö länge sedan i höstas..
    Håller med förra talare man känner sig så förvirrad vet inte riktigt vad man skall göra näst..verkar som om alla har full koll utan vi..

känns skönt att få dela med andra TACK!!!

• lilllove

Blåval..Vad jag har hört så måste man börja om och göra en ny utredning om du byter kommun..
    Har hört att det finns folk som inte blir godkända byter kommun och får ett positivt beslut..
    Det verkar vara mycket som skiljer sig mellan  utredningar och kommuner..

• lilllove

Vårt medgivande har inte tagit så lång tid (visserligen inte färdigt än ) vi har träffat socialsekreterarna 3 gånger nu skall träffa dem nästa vecka för att läsa våra papper.. efter det skall det upp i nämden ca 2 veckor om det inte hade varit sjukdom inblandat så hade allt varit färdigt på 2 månader från första kontakt..

MEN jag vet att det ser olika ut beroende på vart man bor vi har nog haft tur verkar som om det tar längre tid för det flesta..

En liten fråga Hur kommer ni att finansiera adoptionen..?

• lilllove

Tack frulindell för svar vi har inte sparat något hitills och bor i hus så vi kommer att spara som galningar vi oxå..Vi är vana att leva snålt har hittils lagt var enda krona på vårt hus renovering och alla våra försök att bli gravida via ivf o.s.v.Hoppas bara att man skall kunna spara så mycket så man slipper betala av efteråt..då vill man ju kunna leva lite med sin nya familj Skrattande.

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?