• JaMA08

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej tjejer & killar!

Vi ska börja med Föräldrautbildning 28/1 i Göteborg och sen göra Hemutredning i Ale kommun, vill gärna ha fler människor att bolla detta med. Så är ni på samma nivå som oss så häng gärna på!
    Vi har gjort Ivf x 2 detta året, blivit gravid en gång men fick mf och sen bara minus så nu lägger vi Ivf på hyllan och koncentrerar oss på att bli föräldrar genom adoption istället. Häng gärna på{#emotions_dlg.flower} 

• Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?
  • Pippi Långstrump

Nyfiken efter som tråden hade sitt ursprung kring Göteborg.
    Alltid trevligt att träffa på andra som är i samma sits. Känns som att det finns andra tankar och funderingar nu.

• Sötisa

Var som sagt på föräldrarutbildningen i lördags. Mycket givande och intressant måste jag säga. Hoppas på att få starta hemutredningen i början på året, det lät på familjerätten som att det inte var någon direkt väntetid för att starta.
    Vi har önskan att få adoptera från Colombia eller Polen, vilka länder har ni andra tänkt på? Är det någon som kör ivf eller liknande paralellt? Vi kommer nog fortsätta göra något försök,mest pga att det är så lång väntan och hållt på så länge så det nästan blivit vardag för oss med ivf.

• sui

Hej allihopa!

Vi skall börja syskonutredning på torsdag! Sen är det ett hembesök inplanerat innan jul:) Vi bor också i Göteborg.
    Här var det ingen väntetid att få starta. Vi har en liten kille på 2 1/2 år som är född i sydkorea.
    Kul att följas åt här:)

• Tjillevippen

Här finns ytterligare en familj från Göteborgstrakten som är på gång. Vi gick föräldrautbildningen för länge sedan, men först nu har vi startat upp hemutredningen. Vi är mitt uppe i den nu och vi hoppas att den blir klar i slutet av januari. Vi ser sedan fram emot att adoptera ett syskon till vår son (som kom till oss via magvägen med hjälp av ivf).

• grisolle

Hej!

Här är en till som antagligen påbörjar adoptionsprocessen under 2012. Vi har stått i kö hos AC sedan i mars och har skickat in ansökan om utredning till kommunen. Har dock inte kommit så långt att vi tittat på länder ännu, dock har vi pratat lite om SN-barn, känns dock som att det är något vi behöver överväga ordentligt innan vi bestämmer oss...

Ska bli kul att följa fler i samma sits!

• ekke

Idag har vi varit hos kommunen och pratat, det gick bra! Fast det är mycket tankar som snurrar nu

Skrev ett inlägg i min blogg
    Enfamilj.blogg.se

• Tjillevippen

Vi har nu haft alla träffar med kommunen. Nu inväntar vi bara själva texten och så ska vi göra läkarbesöket i början av januari. Sen hoppas vi att allt är klart för nämnden och att vi får grönt ljus i slutet av januari. Sen är det dags att köa på allvar. Spännande när det börjar hända saker. Vi har kötid hos AC sedan maj 2008, så vi hoppas såklart att processen tar fart relativt snart efter att vi är godkända i nämnden och att vi inom ett par år är hemma med en liten kotte.

Hur går det för er andra?

• Moa85

Hej! Jag och min sambo (båda 26) börjar föräldrautbildning i januari/februari 2012 :D äntligen! Vi har vetat länge att det inte blir några biobarn, jag föddes utan livmoder. Så nu kör vi! Ska bli så underbart! Vi har varit på familjerätten i Sthlm och det var ingen kö för att börja hemutredning efter Fia. Så vi börjar nog med den i maj :) åh vi längtar så mycket! Kram på er

• Hjärtat längtar
    Moa85 skrev 2011-12-15 07:23:23 följande:
    Hej! Jag och min sambo (båda 26) börjar föräldrautbildning i januari/februari 2012 :D äntligen! Vi har vetat länge att det inte blir några biobarn, jag föddes utan livmoder. Så nu kör vi! Ska bli så underbart! Vi har varit på familjerätten i Sthlm och det var ingen kö för att börja hemutredning efter Fia. Så vi börjar nog med den i maj :) åh vi längtar så mycket! Kram på er
    Vad roligt med fler unga i "adoptionsvärlden"! Vi vet också att det inte kommer bli några biobarn för vår del. Vi är 25 och fick vårt medgivande förra veckan! Vi samlar papper för fullt nu till Taiwan! Lycka till genom er process!!
  • Vadholmen

Hej!
    Om det är okej så hoppar jag gärna på den här tråden också.

Vi håller just nu på med vår hemutredning. Utredningen ska skrivas ihop nu mellan jul och  nyår och sen ska vi träffa våra utredare i början av januari för en sista koll av alla papper. Vi hoppas att vi får vårt medgivande i slutet av januari.

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?