Inlägg från: Nahoj23 |Visa alla inlägg
  • Nahoj23

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Vi gör vår utredning nu och får nog klart vår hemutredning i jan/februari.

• Nahoj23
    JaMA08 skrev 2011-11-17 21:12:17 följande:
    Znarkofag: Roligt att du är med här! Vart bor du? Vad är din historia bakom detta?
    Vi bor i Göteborg och jag kom i klimakteriet när jag var 23. Utreddes innan som ensamstående men har idag en äkta make, vi kan tillgodogöra oss tiden jag har hunnit stå i kö (sedan 2008) så vi har ett litet försprång där.
    Vi står i kö hos AC och BFA och är inne på Sri Lanka genom BFA, vi får se.
  • Nahoj23

På onsdag går vårt medgivande upp i nämnden, sedan blir det vidareskickning till BFACool

• Nahoj23
    Dinopino skrev 2012-01-30 16:15:42 följande:
    Åh vad roligt! Och kul att ni valde BFA
    Vi har stått sedan 2008 så vi hoppas det går fort med pappersamlandet, men längre i landet vet jag att det tar tyvärr.
  • Nahoj23

Vi har akten klar och den har legat på BFA i 3.5 vecka men vare sig Bolivia eller Sri Lanka kan man skicka några akter till just nu....typiskt....vänta igenGråter

• Nahoj23
    Hjärtat längtar skrev 2012-03-15 20:53:28 följande:
    Vad jobbigt! Är det just Sri Lanka och Bolivia ni är inriktade på? Hur länge till tror ni att ni får vänta innan ni får skicka?
    Vi har för kort äktenskapstid även om vi har bra kötid sedan 2008 (utreddes först som ensamstående) så det är de länder som tar emot oss med tanke på det.
    Jag vet att vissa östländer också räknar med sambotiden men hjärtat vurmar inte för dessa länder just nu i alla fall.
  • Nahoj23

Här står det stilla helt.
    Vår hemutredning var klar i februari och vi har kötid sedan 2008 men kan inte sätta igång med något land ännu.
    I januari har vi tre års sambotid och i juli 2013 har vi varit gifta i ett år.
    Som det ser ut nu kan vi inte göra någonting förrän i juli 2013.
    Hatar den här fruktansvärda väntan hela tiden.

Sri Lanka, inga barnbesked - vi kan ej skicka
    Bolivia - inga barnbesked - vi kan ej skicka
    Vietnam - ingen auktorisation än så länge
    Allt genom BFA

• Nahoj23
    fabbemam skrev 2012-04-26 11:37:12 följande:
    Men, du, du låter så uppgiven o det förstår jag verkligen nu när medgivandet är klart o allt. Har du kollat med e andra organisationerna, kanske har de ett land som skulle gå fortare så kan ni använde kötiden i BFA för ev. syskon?
    Styrkekramar från en som minns väl hur det kändes att vänta......
    Vi hoppas av AC för de har varit ett rätt tråkigt bemötande där.
    Ska se om vi kan få till ett möte med FFIA.
  • Nahoj23
    chatnoir skrev 2012-10-08 21:36:14 följande:
    Ja, de som får barnbesked från Kina nu i den "vanliga" kön har väntat i 6 år. Men ingen normalt funtat människa skickar väl ansökan till Kina idag med avsikt att vänta på ett barn utan SN?! Vi som är öppna för SN får oftast åka till Kina inom ett år från det att ansökan har skickats. Det kan ta upp till ett år att bli matchad, men oftast går det snabbare.
    Hej

Jag skulle gärna vilja att du inboxade mig och pratade lite SN från Kina med mig.
    Berättar mer om du inboxarFlört
Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?