• Nelle

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej, jag hänger på!

Vi har misslyckats kapitalt med tre IVF-försök, har gått föräldrautbildningen och står i kö hos AC och Ffia sedan i somras. Vår stadsdel kan inte svara på när vi får börja med utredningen, sekreteraren sa bara att "det är två par före oss, det är allt jag kan säga.." Trist att de inte kan ge besked, men vi är i alla fall igång.

• Nelle
    JaMA08 skrev 2011-11-18 17:33:11 följande:
    Välkommen{#emotions_dlg.flower}Så ni har kö innan utredning *hm* Har ni gått föräldrautbildningen ännu? I vilken del av Sverige bor ni? Blev ni gravida någon gång på IVF?
    Jag säger som Abc123, ställ er i kö nu om ni inte redan gjort det! Det är kötiden som räknas. Jag önskar att läkaren som gjorde vår prickfria fertilitetsutredning för två år sedan hade sagt att inga synliga "fel" inte är en garanti för att lyckas med IVF, i så fall hade vi sparat in två års kötid. Vi bor i Stockholm och har gått föräldrautbildningen, men kommunen säger att de inte kan ge besked om när utredningen kan starta. 

Vi lyckades inte alls med IVF. Det visade sig sent omsider att jag har dålig äggreserv och inte kan få genetiska barn.  
Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?