• Lovva

Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?

Hej på er! Jag hänger gärna på här om det går bra. Jag och min man har precis börjat prata om adoption då jag fått reda på att jag kommer ha otroligt svårt att bli gravid (vi har inte skyddat oss på 5 år, försökt aktivt 1,5år). Vår tanke är att ställa oss i kö hos en av organisationerna och samtidigt göra ivf (ska få remiss skickad i dagarna). Blir jag gravid så är vi "passiva" medlemmar i ett par år till dess att det är dags för syskon och då hoppas på att vi kommit framåt i kön. Blir jag inte gravid innan 2012 är slut så påbörjar vi utbildningen då.

Vi tycker absolut inte att adoption på något sätt är ett sämre alternativ än ivf, enda anledningen att vi vill börja i den änden är att det kan gå snabbare. Det blir alltså adoption förr eller senare. Någon som tänker på samma sätt som vi? 

Vi har mest funderat kring Sydafrika och Colombia, men troligtvis blir det Colombia då jag är troende men inte min man. Någon som vet vad kötiden är hos La Casa? Jag hittar inte det på hemsidan...

Svar på tråden Adoptionsstart 2012-någon som vill hänga på?