JTA skrev 2011-10-25 20:50:37 följande:
En hypotetisk fråga med svar ja/nej. Men den klarade du inte av att svara på. För att då bleve din illogik tydlig?
Jämställdhet på en låg nivå i Sverige? Inte perfekt, instämmer. Men jämför gärna med valfritt annat land. Eller: Jämför med Irak, Afghanistan och Somalia. Tror du vi har någonting att lära av dem i det här fallet?
Orsaken att jag inte klarade av att svara ja eller nej på din fråga är för att den är en aning för komplex för att kunna passa in i antingen ja eller nej, så som de flesta andra frågor rörande integration, kriminalitet osv.
Och jag anser att det är realistisk jag är då jag faktiskt inte anser att man kan generalisera på det sättet som du ofta gör, i denna tråd som i många andra. Livet är ganska enkelt att förstå sig på om allt är svart eller vitt, eller går att passa in så man kan svara ja eller nej på. Men som sagt, jag anser inte att komplexa omständigheter som bl. a detta är så enkelt att svara på som du tycker. Vi är olika där helt enkelt.
Nu vet inte jag vad du har för bakgrund eller vart du bor någonstans så du kanske har större erfarenheter än mig eller mindre, dock är jag förlovad med en tjej från Iran och är oftast det enda blekansiktet bland många på diverse sammankomster så jag vågar sticka ut hakan och men att min "mångkulturella" erfarenhet inte är ringa.
Du har rätt i att jag ej bor i gottsunda, jag har många vänner som bor där. Det är lätt att prata om det området utifrån det du läst eller hört, och då kanske jag överraskar när jag säger att det är ett rätt trevligt område, det kanske inte ser ut att vara ett trevligt område om man ser på saker på ditt sätt, vad vet jag.
Diskussionen om bilbränder ska nog föras någon annanstans.