• fisförnäm

Mångkulturalister se hit!

Hur tycker ni alla kulturer som kommer med invandringen ska fördelas i svenska samhället och vad/vem/vilka ska styra det?
    Många av er är för integrationsprincipen som går ut på att svenskar och invandrare ska ge avkall på sina kulturer till förmån för varandras, hur ska detta gå till i praktiken? Vad händer med såna som jag, som inte vill ge avkall på min kultur och mina värderingar till förmån för exempelvis somaliska?
    Ska jag straffas på något sätt? Eller låter ni experimentet fortgå för att se vad som händer när samhället mer och mer blir splittrat (jag tvivlar nämligen på att jag är ensam i mitt avståndstagande)?

Tackar ödmjukast för svar och önskar er allesammans en fortsatt trevlig höst/vinter! 

• Svar på tråden Mångkulturalister se hit!
  • Lavish
    fisförnäm skrev 2011-10-20 19:46:49 följande:
    Tja, man skulle egentligen kunna generalisera så, ja.

Jag finner det fascinerande. Människor offras och det bekommer dig inte.
    Varför göra Sverige osäkrare för kommande invandrare?

Sveriges resurser är begränsade, det måste du väl förstå? Därför behövs smarta långsiktiga prioriteringar.
    Men vaddå, hur menar du att vi ska göra Sverige säkrare för kommande invandrare? Genom att offra invandrare som kommer nu genom att skicka tillbaks dem?
  • fisförnäm
    Lavish skrev 2011-10-20 19:50:27 följande:
    Men vaddå, hur menar du att vi ska göra Sverige säkrare för kommande invandrare? Genom att offra invandrare som kommer nu genom att skicka tillbaks dem?
    Ja, repatriera dem som utgör säkerhetsrisker för Sverige, helt enkelt.
  • Lavish
    fisförnäm skrev 2011-10-20 20:00:32 följande:
    Ja, repatriera dem som utgör säkerhetsrisker för Sverige, helt enkelt.
    Då utgör de väl troligen säkerhetsrisker någon annanstans istället? Men visst har man inte PUT eller medborgarskap så ska man åka ut om man begår brott.
  • fisförnäm
    Lavish skrev 2011-10-20 20:02:47 följande:
    Då utgör de väl troligen säkerhetsrisker någon annanstans istället? Men visst har man inte PUT eller medborgarskap så ska man åka ut om man begår brott.
    Eftersom det är repatriering vi talar om så kommer således personen utgöra fara i sitt egna hemland och det är helt i sin ordning. De har ansvar för sin medborgare - vi för våra.
  • Lavish
    fisförnäm skrev 2011-10-20 20:17:13 följande:
    Eftersom det är repatriering vi talar om så kommer således personen utgöra fara i sitt egna hemland och det är helt i sin ordning. De har ansvar för sin medborgare - vi för våra.
    Ja visst, men gnället om invandrare brukar väl oftast gälla dem som redan uppnått PUT eller medborgarskap?
  • fisförnäm
    Lavish skrev 2011-10-20 20:26:08 följande:
    Ja visst, men gnället om invandrare brukar väl oftast gälla dem som redan uppnått PUT eller medborgarskap?
    Hört talas om dubbla medborgarskap? Det enda rimliga blir då att utgå från första medborgarskapet som allt som oftast utgör den största delen av personens identitet och kultur.
  • Lavish
    fisförnäm skrev 2011-10-20 20:33:42 följande:
    Hört talas om dubbla medborgarskap? Det enda rimliga blir då att utgå från första medborgarskapet som allt som oftast utgör den största delen av personens identitet och kultur.
    Öh nej.
  • fisförnäm
    Lavish skrev 2011-10-20 20:42:34 följande:
    Nej jag menar att jag inte kan se någon rimlighet överhuvudtaget i att utvisa en medborgare.
    Tja, det beror ju på vilka premisser som finns för att få medborgarskap, men som det ser ut idag då man exempelvis inte ens behöver kunna svenska, så förstår jag inte varför man behöver lägga någon vikt på det. Medborgarskapet är så pass urholkat.

Nåja, lite människooffer här och där gör ju inget, inte sant?
Svar på tråden Mångkulturalister se hit!