Self Evident skrev 2011-10-19 20:49:10 följande:
Det finns ingen logik i dina argument öht. Först kommer alla hit för att de är demokrater, sedan är det lika bra att de får komma hit eftersom de ändå hade varit odemokratiska i sina hemländer och iaf blir lite mer demokratiska här och åtminstone inte dödar barnen?? (Pela, Fadime, Abbas och x antal mördade balkongflickor talar emot det.)
Du bad om exempel på odemokratiskt beteende i Sverige - och ja, det är grymt odemokratiskt att med hot och våld tvinga sina barn att gifta sig mot sin vilja och hetsa mot homosexuella - inte skäl för att begränsa invandringen.
Du påstår att det inte finns någon speciell svensk kultur och när jag ger dig exempel så menar du att de ändå är crap eller daterade. Men de fanns ju inte?? Nima ger historiska och kulturella förklaringar just till varför Sverige ser ut som det gör idag med den demokrati och tolerans som du uppenbarligen gillar.
Jag skrev att de flesta inte är antidemokrater. Det är klart att det förekommer. Jag har fortfarande inte skrivit någonstans att de blir mer demokratiska här, var har du hittat det?
Ja man kan argumentera för att gifta bort sina barn med tvång är ett övergrepp på demokrati ja. Det framgick inte att det rörde sig om hets mot folkgrupp utan bara att han ansåg att muslimer inte kunde vara homosexuella. Det är inte hets. Men hursomhelst så tror jag inte hets mot folkgrupp motiveras av att man är emot demokrati i de allra flesta fall. Det är ett hatbrott, inte ett anti-demokrati brott.
Jag har aldrig påstått att det inte finns någon speciell svensk kultur. Visa gärna var jag skrivit detta.