Self Evident skrev 2011-10-22 19:38:47 följande:
Men lägg ner attityden. Kan du inte argumentera för din ståndpunkt så vinner du inget på att vara otrevlig. Det jag skrev var truismer som inte går att förneka. Du kan inte jämföra klädsel med medfödda egenskaper och läggningar, det är helt uppenbart.
Du kanske ska ta upp frågan om åldersgränser med DO. Ålder är en av diskrimineringsgrunderna så varför inte.
Frågan har diskuterats i Alliansen att även inkludera ålder som en av diskrimineringsgrunderna, men det verkar inte finns nån majoritet i Riksdagen för det. Så nej, ålder är inte en av en av de variabler som tas med i den s.k. diskrimineringslagstiftningen. Helt godtyckligt naturligtvis, men så är det.
Vadå medfödda egenskaper och klädsel? En del föds in i rika hem och andra i fattiga. Är inte det medfött då?
Och sen, att komma med den där valsen om att jag är otrevlig för att du inte vill se sanningen i vitögat, är ditt problem.
Privata näringsställen ska ha rätt att diskriminera, anser jag. Fast diskriminering är naturligtvis fel ord. Det handlar ju om målgrupp. Jag ser ingen fel i Ladies night.
Det är ju de som anser att det ska vara förbjudet med målgruppsverksamhet som hamnar i trovärdighetsproblem eftersom de i allmänhet tycker att VISS "diskriminering" ändå ska få äga rum, som just i Ladies night, typ, åldersgränser på krogen, damavdelningar på gymmen, slipstvång etc., medan de anser att en krog inte ska få neka människor med en viss enisk härkomst inträde. Helt godtyckligt naturligtvis.