• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • MalinEddie
    Rocket Mania skrev 2011-10-10 20:59:32 följande:
    Själv bytte jag om jag märkte/såg att de bajsat men inte sjutton ställde jag en klocka och kollade hela natten.
    Det är det nog få som gör.
  • Rocket Mania
    MalinEddie skrev 2011-10-10 21:03:37 följande:
    Det är det nog få som gör.
    Förhoppningsvis mycket få!
    Regnig måndag skrev 2011-10-10 21:00:22 följande:
    Jo, det kan man tycka...
     Ja. Jag gjorde just det ;)
  • Yn84
    Rocket Mania skrev 2011-10-10 20:59:32 följande:
    Jag tror inte det är någon som regelbundet byter. Det handlar nog mer om AWs råd att INTE byta EVENTUELLA bajsblöjor om de kommer på natten.

Själv bytte jag om jag märkte/såg att de bajsat men inte sjutton ställde jag en klocka och kollade hela natten.
    Men jag förstår inte vad det kommer ifrån. Jag är säker på att jag läste i SHN-boken att man byter blöja på barnet i sängen vid behov.......?
  • Bergkwist85

va kul att man få ha sina åsikter utan att bli påhoppad för att göra fel.
    Tur att alla är olika annars hade de inte blitt såna här diskussioner  {#emotions_dlg.djavulsk}.

nu avslutar jag min tid här på denna tråden. =)
    men som sakt så tycker jag att aw har en del bra metoder i allfall oavsett vad vissa andra säger.

• Rocket Mania
    Yn84 skrev 2011-10-10 21:13:49 följande:
    Men jag förstår inte vad det kommer ifrån. Jag är säker på att jag läste i SHN-boken att man byter blöja på barnet i sängen vid behov.......?
    Det är på forumet de råden ges. Allt är lite "hårdare" där. Det finns länkar här i tråden om du orkar leta upp dom.
  • Yn84
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 21:13:53 följande:
    va kul att man få ha sina åsikter utan att bli påhoppad för att göra fel.
    Tur att alla är olika annars hade de inte blitt såna här diskussioner  {#emotions_dlg.djavulsk}.

nu avslutar jag min tid här på denna tråden. =)
    men som sakt så tycker jag att aw har en del bra metoder i allfall oavsett vad vissa andra säger.
    Nää AW är uppenbarligen ingen poppis person här på fl. Men hoppas att du tar familjeliv för vad det är.. en massa morsor som tror sig sitta på sanningen om hur man uppfostrar barn, samtidigt som de ska verka så j''''vla öppna och toleranta för allt när det gäller barnen.
    Vi gör ju det vi anser vara bäst för oss!
  • Yn84
    Rocket Mania skrev 2011-10-10 21:16:27 följande:
    Det är på forumet de råden ges. Allt är lite "hårdare" där. Det finns länkar här i tråden om du orkar leta upp dom.
    OK, nej jag orkar inte leta upp dem eller är väl inte intresserad. Jag har, som jag tidigare sagt, tagit till mig det som passar oss.  Jag anser inte att AW sitter på "Sanningen" men SHN-funkade klockrent här men skulle aldrig strunta i att byta blöja vid behov även om hon rekommenderar annat.
  • Rocket Mania
    Yn84 skrev 2011-10-10 21:23:58 följande:
    OK, nej jag orkar inte leta upp dem eller är väl inte intresserad. Jag har, som jag tidigare sagt, tagit till mig det som passar oss.  Jag anser inte att AW sitter på "Sanningen" men SHN-funkade klockrent här men skulle aldrig strunta i att byta blöja vid behov även om hon rekommenderar annat.
    Vill bara klargöra att jag tror väldigt få har något att invända när det tas hänsyn till barnets behov.

Det som däremot upprör så många med AW är den synbart hjärntvättade gruppen med "kontrollanter" som på allvar sitter på AW´s SHN-forum och uppmuntrar förtvivlade föräldrar till att strunta i om barnet dunkar sönder sitt huvud i sängkanten. Eller för den delen avråder folk att byta blöja på natten och i stället smörja på ett extra lager salva. Bakom detta står AW.

• ejenny

Människoföraktet har nått nya bottennivåer - att diskutera och ha åsikter är en sak men att gå till angrepp och kalla någon för psykopat och lägga in egna kvasipsykologiska förklaringar om huruvida AW är vid sina sinnens fulla är lite väl magstarkt även för att vara på FL. Om ni som har mest glödande tangentbord skulle andas lite mellan raderna och kritiskt granska vad ni egentligen skriver och hur det ter sig mot forumregler och åsiktsrättigheten från motsatt håll kanske det skulle bli lite mer objektiv diskussion?

Alla har en åsikt om AW - visst är hon omdebatterad och visst har hon med och motmänniskor.
    Men ingenstans står det att hon på något sätt tillåter att man bespottar eller drar hennes namn i smutsen. Du själv förtjänar inte heller liknande behandling. Tänk om det vore din mamma som omtalades i tråden eller din syster eller du själv.
    Man kanske inte håller med om metoderna och visst är internetvärlden hård och besynnerlig men det försvarar inte tonen i tråden...

Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??