• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • Yn84
    Kattdamen skrev 2011-10-10 14:47:07 följande:
    Som spädbarn?
    Vad menar du?
  • Rocket Mania
    Regnig måndag skrev 2011-10-10 20:40:39 följande:
    Att man inte gör hur som helst var som helst eftersom barnet skämmer ögonen ur sig, dvs den får smaka sin egen medicin.
    Det är fö ingen metod uppfunnen av AW utan hon har bara beskrivit det som tusentals mödrar gjort innan henne. Fråga vilken 60-talist och äldre och de kommer fatta vad det handlar om.
    Fast jag tycker den enda som gör bort sig är föräldern.
  • Bergkwist85
    Rocket Mania skrev 2011-10-10 20:48:44 följande:
    Du har aldrig hört uttrycket "barn gör inte som vi säger, de gör som vi gör" va?

Exempel 2 är dessutom så jävla elakt och kränkande att det inte är sant. Fy fan rent utsagt. Skulle någon behandla mina barn så skulle jag faktiskt bli vansinnig.

Om du blir riktigt ARG och UPPRÖRD över något, hur vill du då bli bemött? Vill du att någon härmar dig i din ilska eller vill du att någon försöker ta reda på orsaken till ilskan och försöker hjälpa dig igenom den? 
    alltså är jag en dålig fölrälder!!

nu ska den dåliga föräldern gå och ta han dom sitt barn!
  • Rocket Mania
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 20:51:41 följande:
    alltså är jag en dålig fölrälder!!

nu ska den dåliga föräldern gå och ta han dom sitt barn!
    Det är din tolkning, jag uttryckte min personliga åsikt om en metod, eller ett bemötande, av barn. 

Du svarade aldrig på min fråga om hur du skulle vilja bli bemött i den där situationen?! 
  • MalinEddie
    Regnig måndag skrev 2011-10-10 20:44:21 följande:
    Då borde du kunna få svaret från vem som helst i stort sett. Vilket svar fick du när du frågade dem?
    Att det fungerar. Varför det fungerar är inte så viktigt för vissa människor.
  • Yn84

Men, vad det snackas blöjor!!! Inte kommer vi/ni nånstans o egentligen menar ni i princip samma sak. Man byter en bajsblöja så snart man märkt att barnet bajsat. (punkt)
    Hur gör ni som regelbundet byter under natten? Går ni och luktar på barnet eller vaknar barnet o säger till? Är alltså seriöst nyfiken (vi har inte det bekymret här...) Det är ju kanske inte så konstigt om föräldrar inte märker att det har bajsats om barnet inte säger till...?

• Rocket Mania
    Yn84 skrev 2011-10-10 20:55:40 följande:
    Men, vad det snackas blöjor!!! Inte kommer vi/ni nånstans o egentligen menar ni i princip samma sak. Man byter en bajsblöja så snart man märkt att barnet bajsat. (punkt)
    Hur gör ni som regelbundet byter under natten? Går ni och luktar på barnet eller vaknar barnet o säger till? Är alltså seriöst nyfiken (vi har inte det bekymret här...) Det är ju kanske inte så konstigt om föräldrar inte märker att det har bajsats om barnet inte säger till...?
    Jag tror inte det är någon som regelbundet byter. Det handlar nog mer om AWs råd att INTE byta EVENTUELLA bajsblöjor om de kommer på natten.

Själv bytte jag om jag märkte/såg att de bajsat men inte sjutton ställde jag en klocka och kollade hela natten.
  • Regnig måndag
    Rocket Mania skrev 2011-10-10 20:50:55 följande:
    Fast jag tycker den enda som gör bort sig är föräldern.
    Jo, det kan man tycka...
    FIRA DEN INTERNATIONELLA CAPS-LOCK DAGEN DEN 22/10!!!
  • MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 20:43:28 följande:
    " Föräldrarna borde väl föregå med gott exempel" jag och min mamma är inget bra exempel då... alltså dåliga föräldrar!!
    Då är jag en dålig förälder flera gånger om efter mina år på familjeliv. Alla håller inte med mig i min syn på barn.
  • MalinEddie
    Yn84 skrev 2011-10-10 20:55:40 följande:
    Vi har bytt om vi har märkt av det. Det är det AW säger att man inte ska göra om det händer på fel tid enligt schemat och inget annat.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??