• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 19:41:45 följande:
    Jag håller fast vid att AW har en å annan bra metod för att få ordning på ettt stökigt barn i olika situationer!
    Vad gillar du mer än ömma järngreppet? Jag undrar varför hon använder ord som järngrepp, skräp (kallar hon spädbarn) och  tryckpress när det kommer till barn. Låter knappast ömt och kärleksfullt.
  • trollkarl

@ berg

H*n vaknar inte ändå. Skulle det mot förmodan vara så, så får man öva lite till..

• MalinEddie

Det handlar inte om att byta blöjor på ett sovande barn eller gå och kolla blöjan stup i kvarten. Det handlar om att hon råder föräldrar att ej byta på barn som skriker eller ber om att få blöjan bytt. Föräldrarna har vetskap om att barnet har bajsat. För mig gör det dock ingen skillnad men jag vill bara poängtera detta eftersom vissa tror att det handlar om sovande barn eller föräldrar som tittar i blöjan natten lång.

• Rocket Mania
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 20:11:32 följande:
    så du menar att du väcker ditt barn mitt i natten när du känner att h*n har bajsa??
    Absolut! Det är en självklarhet för mig, mina barn ska inte behöva ligga, sitta, leka eller något annat i sin egen avföring. Bajs avlägsnas snarast helst enkelt.

Jag förstår mig inte på föräldrar som låter sina barn gå med smutsiga blöjor vare sig det rör sig om ett litet spädbarn eller en 1-åring tycker jag man byter direkt.
  • MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 20:10:35 följande:
    nuu fattade du mej helt fel! jag menade att jag ha lär mej hur man gör på familjeliv. se, jag har inte varit "medlem" här så länge. Glad
    Du förstår alltså att det finns en anledning till kritiken?
  • Bergkwist85

jag kan ju säga så här att, förr höll de alltid barnen så som hon kalla "järngreppet".
    fungerar inte på min son. han har en stark vilja, för att han ska äta måste vi leka i han maten =). bli både roligare för hans och min del =).

Mer bra metod.
    Exempel 1
    Barn som ha kommit upp i högra ålder å kasta skor å kläder inanför dörren och föräldrarna är trötta på det, och dom gör det om och om igen.
    AWs metod där är att föräldrarna gör samma sak mitt framför näsan på barnen.  Barnen blir chockade och vet ju att vuxna ska inte göra så.  EN del barn ta åt sej det och hänger kläderna fin i fortsättningen.
    Funkade bra när mina bröder va små!!!!

exempel 2

barn skriker i affären å vill ha godis, föräldrarna säger nej. barnen fortsätter skriker!
    AWs metod, föräldrarna lägger sej på golvet å skriker å låter likadant som barnet.
    barnet blir även där chockad å vet att vuxna gör inte så. barnet slutar att skrika efter godis.
    funkade även där skit bra på en av mina bröder. (va inget folk runtomkring när mamma härmade min bror)

• MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 20:26:39 följande:
    Mer bra metod.
    Exempel 1
    Barn som ha kommit upp i högra ålder å kasta skor å kläder inanför dörren och föräldrarna är trötta på det, och dom gör det om och om igen.
    AWs metod där är att föräldrarna gör samma sak mitt framför näsan på barnen.  Barnen blir chockade och vet ju att vuxna ska inte göra så.  EN del barn ta åt sej det och hänger kläderna fin i fortsättningen.
    Funkade bra när mina bröder va små!!!!

exempel 2

barn skriker i affären å vill ha godis, föräldrarna säger nej. barnen fortsätter skriker!
    AWs metod, föräldrarna lägger sej på golvet å skriker å låter likadant som barnet.
    barnet blir även där chockad å vet att vuxna gör inte så. barnet slutar att skrika efter godis.
    funkade även där skit bra på en av mina bröder. (va inget folk runtomkring när mamma härmade min bror)
    Vad lär sig barnen av det? Föräldrarna borde väl föregå med gott exempel?
  • Bergkwist85
    Rocket Mania skrev 2011-10-10 20:25:06 följande:
    Absolut! Det är en självklarhet för mig, mina barn ska inte behöva ligga, sitta, leka eller något annat i sin egen avföring. Bajs avlägsnas snarast helst enkelt.

Jag förstår mig inte på föräldrar som låter sina barn gå med smutsiga blöjor vare sig det rör sig om ett litet spädbarn eller en 1-åring tycker jag man byter direkt.
    men läste du rätt va jag skrev?? självklart låter jag inte min son leka, sitta ligga me avföring i baken!!!
    men skulle min son sova och jag vaknar på natten (kanske ska kissa eller nått) å känner att det luktar och han sover gott. så väcker jag inte han!! han vaknar själv isåfall... men det har aldrig hänt att han ha bajsat på natten.

klart att man ska byta dirket om barnet är vaket!! och de tror jag de många mammor gör.
  • Bergkwist85
    MalinEddie skrev 2011-10-10 20:31:33 följande:
    dom lär sej att man inte gör så!!! för dom vet att vuxna vet bäst !!
  • Bergkwist85
    MalinEddie skrev 2011-10-10 20:31:33 följande:

så nu är båda jag och min mamma dåliga föräldrar....

lägg ner nu!

Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??