• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • Patricia84
    Dimitra skrev 2011-10-06 16:05:00 följande:
    I inlägg efter inlägg kommer du dragande med det här så jag förstår att ämnet är viktigt för dig. Jag föreslår därför att du startar en tråd under Språk med en förhoppning om diskussion med andra intresserade och samtidig går on topic i denna tråd. Jag tänker göra det allra sistnämnda i alla fall
  • Regnig måndag
    Patricia84 skrev 2011-10-06 16:23:29 följande:
    Och eftersom du verkar hålla med om dessa "inlägg efter inlägg" så kanske också du vet vilka mer än de TVÅ jag skrivit här som det handlar om? 
    Sen kan ju du komma med en förklaring hur du tolkar eftersom du väljer att bortse från budskapen i de inläggen.
    FIRA DEN INTERNATIONELLA CAPS-LOCK DAGEN DEN 22/10!!!
  • Patricia84

Det är faktiskt sant, det är bara två, eller tre (en tolkningsfråga ;)) men det känns som ett evigt tjatande! Kanske därför att kommentaren var överflödig och irrelevant redan från första början.

• Rocket Mania
    morotsland skrev 2011-10-06 16:04:08 följande:
    Vilka direkt ställda frågor?
    Om jag behöver skriva dom igen känns det som jag fått svar på mina frågor. Tack! Då vet jag!
  • Regnig måndag
    Patricia84 skrev 2011-10-06 16:48:17 följande:
    Det är faktiskt sant, det är bara två, eller tre (en tolkningsfråga ;)) men det känns som ett evigt tjatande! Kanske därför att kommentaren var överflödig och irrelevant redan från första början.
    Då säger jag det igen: du har missat hela poängen i inlägget och klamrade dig fast vid en bisats.

Denna är oerhört aktuell eftersom du åter igen visar att du inte läser vad som står alternativt inte kan eller vill tolka den.
    FIRA DEN INTERNATIONELLA CAPS-LOCK DAGEN DEN 22/10!!!
  • Yn84

Fattar inte varför det snackas så mycket om bajsblöjor hit o dit. Lägg ner det! Ingen låter sin bebis ligga hela natten i bajs, så släpp det. Har AW nånsin sagt det så håller jag med om att det var korkat ,men allvarligt, trro ni att det är ett problem? När det gäller en metod/teori etc. så är man väl inte dummare än att man kan sålla bort sånt som verkar knasigt o inte passar en själv.
    Var inte så snabba att döma andra människor! Och sluta med att anklaga folk för att vara barnmisshandlare, det är en väldigt stark anklagelse!!!

• vittra
    Yn84 skrev 2011-10-06 21:20:28 följande:
    Fattar inte varför det snackas så mycket om bajsblöjor hit o dit. Lägg ner det! Ingen låter sin bebis ligga hela natten i bajs, så släpp det. Har AW nånsin sagt det så håller jag med om att det var korkat ,men allvarligt, trro ni att det är ett problem? När det gäller en metod/teori etc. så är man väl inte dummare än att man kan sålla bort sånt som verkar knasigt o inte passar en själv.
    Var inte så snabba att döma andra människor! Och sluta med att anklaga folk för att vara barnmisshandlare, det är en väldigt stark anklagelse!!!
    Va? Det är ju iaf en i just denna tråd som skrivit att hon gör just det, dvs struntar i att byta bajsblöja och låter bebisen ligga i bajset hela natten. Helt i enighet med Anna Wahlgrens ord.
  • Yn84
    vittra skrev 2011-10-06 21:25:25 följande:
    Va? Det är ju iaf en i just denna tråd som skrivit att hon gör just det, dvs struntar i att byta bajsblöja och låter bebisen ligga i bajset hela natten. Helt i enighet med Anna Wahlgrens ord.
    OK, ja det sympatiserar jag inte med. När jag lästa SHN boken så stod det att om barnet bajsar på natten så byter man blöja i sängen. Svårare än så är det inte.. och för oss är det inget problem. Killen gör i 99.9% av fallen nr 2 under dagen.
  • MalinEddie
    Yn84 skrev 2011-10-06 21:28:42 följande:
    OK, ja det sympatiserar jag inte med. När jag lästa SHN boken så stod det att om barnet bajsar på natten så byter man blöja i sängen. Svårare än så är det inte.. och för oss är det inget problem. Killen gör i 99.9% av fallen nr 2 under dagen.
    Ja, hon går som sagt ett steg längre på forumet när det gäller det mesta.
  • morotsland
    vittra skrev 2011-10-06 21:25:25 följande:
    Aaah, ni är verkligen helt besatta av bajsblöjor och att dessa måste bytas konstant och kan inte läsa vad folk skriver och begripa att människor troligtvis klarar av att göra egna bedömningar av hur ofta deras barn behöver byta blöja utan att schemaläggas av er.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??