• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • trollkarl

@ ladyline

Vet du vad kiss o bajs innehåller? Garanterat INGET du vill ha mot din hud!!

• vittra
    morotsland skrev 2011-10-06 10:07:04 följande:
    Spädbarn kan bajsa tio gånger per dag ibland, det är ofrånkomligt att de ibland ligger i sin egen avföring som du uttrycker det.  Jag tycker att det är oförskämt att påstå att alla som inspireras av Anna Wahlgren ägnar sig åt barnmisshandel och jag tycker att den ton den föraktfulla debattstilen som präglar denna tråd är skrämmande.
    Det är det ingen som påstår. Men hon uppmuntrar till barnmisshandel. Och uppenbarligen är det vad du själv ägnar dig åt eftersom du inte ens förmår göra något så basalt som att byta en bajsblöja!
  • trollkarl

@ vittra

Go girl, go girl, go girl

• vittra
    morotsland skrev 2011-10-06 10:09:25 följande:
    Vad är vanvård? Att låta ett barn sova istället för att väcka det genom att byta blöja och tvätta med vatten? Eftersom jag vet att mitt barn skulle må sämre av det andra alternativet känns det som ett lätt val Men i er värld finns det bara ett sätt att göra och det är ert sätt.
    Att se sömn som det enda behovet, ja det är vanvård i allra högsta grad. Att inte ens ha förmågan att se att det finns flera behov hos ett spädbarn, då är man inkompetent som förälder och behöver hjälp för att klara av helt grundläggande omsorg.
  • morotsland
    vittra skrev 2011-10-06 10:10:09 följande:
    Det är det ingen som påstår. Men hon uppmuntrar till barnmisshandel. Och uppenbarligen är det vad du själv ägnar dig åt eftersom du inte ens förmår göra något så basalt som att byta en bajsblöja!
    Det är så låg nivå och så oförskämd ton i den här debatten att jag drar mig ur. Anna Wahlgren framstår som en mild västanfläkt jämfört med ert människoförakt.
  • knisse
    morotsland skrev 2011-10-06 10:07:04 följande:
    Spädbarn kan bajsa tio gånger per dag ibland, det är ofrånkomligt att de ibland ligger i sin egen avföring som du uttrycker det.  Jag tycker att det är oförskämt att påstå att alla som inspireras av Anna Wahlgren ägnar sig åt barnmisshandel och jag tycker att den ton den föraktfulla debattstilen som präglar denna tråd är skrämmande.
    fast som jag sagt inna det är en tokninings fraga.
    jag säger inte att den som inspireras av aw mishandlar sina barn. jag säger att det aw rader folk att göra är mishandel (inte allt) och att tanken inte räknas. (som med aga man slar sitt barn för att det inte ska bränna sig pa spisaen osv)
    jag vet att ett spädbarn kan bajsa mycke oftare än 10 ganger och da far man byta blöja sa ofta man bara kan. att strunta i det för att barnet kan vakna om man riskerar att ha en sönderfrätt rumpa som resultat maste du väll oksa se det befängda i?
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • vittra

Jag fattar inte ens hur man öppet kan våga erkänna att man medvetet struntar i att byta bajsblöjor, ja då kanske man får ta lite förakt... en sak om du hade haft någon som helst känsla för att du handlar felaktigt men icke...

• knisse
    Frankofilen skrev 2011-10-06 10:09:26 följande:
    Jag kollar mitt tredje barn, som nu är ca 2 veckor gammal, efter varje amningstillfälle, även då hon inte vaknar. Har hon bajsat så byter jag naturligtvis och smörjer med Inotyol om hon är röd i rumpan, vilket hon ännu inte blivit tack och lov.

Om hon precis har somnat och vi är ute och promenerar så har det hänt att jag har väntat med att byta blöja tills hon ska äta nästa gång. De behöver ju sova lite längre sammanhängande perioder också och min lilla bajsar VÄLDIGT ofta och ganska lite.

Om man upptäcker att de är röda i stjärten eller får sår (fy!), då måste man fatta att någonting inte är rätt.

Vet inte vilken ålder vi pratar om. Men en nyfödds bajs fräter inte i rumpan men kan däremot irritera rejält om de ligger för länge med en bajsig blöja.

Jag byter nog 8-10 blöjor/dygn. Ofta byter jag och så fort jag har satt på en blöja, kommer det en ny bajs. Då byter jag igen och när hon somnat och ligger i sin säng, kommer en ny...Skrattande Börjar bli bra på att byta blöjor!
    fast aw själv avrder ju fran att använda shn pa bebisar.
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • MalinEddie
    morotsland skrev 2011-10-06 09:27:49 följande:
    (Fö skulle jag aldrig väcka min bebis om han bajsat i sömnen, det vore riktigt taskigt)
    I trådarna där AW ger det rådet är barnet ofta vaket. Det skriker eller säger med ord att det har bajsat. Föräldrarna vet alltså om att barnet har bajsat men frågar AW om råd eftersom det händer i vargtimmen då man ska undvika trafik. Personligen hade jag bytt oavsett om mitt barn sov eller inte om jag visste om det. Jag hade inte kunnat somna om med gott samvete annars.
  • Frankofilen
    knisse skrev 2011-10-06 10:16:35 följande:
    fast aw själv avrder ju fran att använda shn pa bebisar.
    Nu förstår jag inte riktigt vad du vill säga?

Jag är inget AW-fan, så jag skiter i vad hon säger uppriktigt sagt. Jag litar på att jag vet vad som är bra för mitt barn. Trygghet, närhet, värme, kärlek, mat och torra blöjor är en bra början.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??