• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • MalinEddie
    morotsland skrev 2011-10-05 22:03:18 följande:
    Jag har läst Barnaboken mycket och tycker väldigt mycket om den. Jag har läst en hel del på hennes forum också och så vitt jag minns bara stött på rimliga trådar. Det finns säkert knastrådar med folk som beter sig illa mot sina barn men jag skulle inte på något sätt säga att det är representativt. Du kan hitta idioter överallt utan att behöva utgå ifrån att det representerar en hel grupp.
    Det är AW och hennes medhjälpare (hjärtebarnskontrollanter?) som ger råden. De  säger att spädbarn ska lämnas ensamma att gråta gång på gång. De  uppmuntrar föräldrar att strunta i bajsblöjor eller låta lakan vara som är smutsiga av avföring. De säger att föräldrarna inte ska göra mer än att vaddera sängen när barnet skadar sig själv under en SHN-kur. Det är AW som rekommenderar hårdare och brutalare verktyg när de vanliga inte ger resultat som det hon kallar skruvstädet t.ex. Det är inte konstigt att många människor upprörs av detta eller att hennes sajt uppmärksammades av barnläkarföreningen som anmälde den till BO. Jag förstår att det är svårt att förstå att hon står bakom detta om man bara har läst böckerna. Det är på forumet som hon går ett steg längre. Att alla som är AW-inspierade inte tar efter allt hon säger förstår jag självklart och det hoppas jag alla gör.
  • Anna60

Var skriver Anna Wahlgren att barnet ska ligga i bajsblöjor och skitiga lakan?

• Dimitra
    Anna60 skrev 2011-10-06 07:59:36 följande:
    Okej!  Inläggen här har förvrängt och förråat AW:s språk.
    Men, det är ju AW själv som skrivit inlägget.
    The Dimitra universe.
  • Anna60
    Dimitra skrev 2011-10-06 08:01:38 följande:

Jovisst jag menar bara att de förvrängs en aning. AW menar väl att man nödvändigtvis inte behöver byta blöja klockan tre på natten och barnet blir klarvaket! utan man kan vänta till morgonen. På inläggen här låter det som om hon direkt förordar att barnen ska ligga i bajsblöjor med skitiga lakan. Jag är faktiskt helt övertygad om att AW älskar barn och har en point i det hon säger. 
    Sedan detta med att spädbarn ska sova på mage eller inte. När mina barn var små (20 år sedan) så var det själklart att de skulle sova på mage för att om de kräktes i sömnen så kunde de kvävas. Nu är det nya rön och AW är väl gammalmodig?

Dimitra? Är AW din svärmor

• Regnig måndag
    Dimitra skrev 2011-10-06 07:54:34 följande:
    www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=14...
    Där fick jag en tydlig förklaring till varför hon är BO-anmäld. Om man antar att du är representativ och tolkar det länkade inlägget till att barnet SKA så är det inte så konstigt.

Kan åter konstatera att den svenska skolan misslyckats så in i hoppsan.
    FIRA DEN INTERNATIONELLA CAPS-LOCK DAGEN DEN 22/10!!!
  • AnneSophie

Anna60 skrev 2011-10-06 07:59:36 följande:
    Okej!  Inläggen här har förvrängt och förråat AW:s språk.

Anna60 skrev 2011-10-06 08:16:10 följande:

Jovisst jag menar bara att de förvrängs en aning.

Ha ha ha ha så AW har förråat och förvrängt sitt egna språk?  

• Regnig måndag
    AnneSophie skrev 2011-10-06 08:39:06 följande:

Ha ha ha ha så AW har förråat och förvrängt sitt egna språk?  

"Inläggen här"
    Du missade ordet här.

Det lilla ordet ger det en helt annan betydelse än du tolkar det som.
    Tolkar man "man kan" som "barnet ska" så har det förvrängts och förråats ja.
    FIRA DEN INTERNATIONELLA CAPS-LOCK DAGEN DEN 22/10!!!
  • Dimitra
    Anna60 skrev 2011-10-06 08:16:10 följande:

Dimitra? Är AW din svärmor

Regnig måndag skrev 2011-10-06 08:26:49 följande:
    Kan åter konstatera att den svenska skolan misslyckats så in i hoppsan.
    Vackert! Det är ju sånt här man tar till när argumenten tryter
    The Dimitra universe.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??