• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • knisse
    Yn84 skrev 2011-10-05 21:21:20 följande:
    Nu har ju jag bara koll på SHN-kuren men ehh, öppna sår av bajsblöjor?? Bajsar killen under natten (exremt sällsynt eftersom han SOVER då) så byter vi såklart blöja på honom...
    Trycks fast? Man ger ett bestämt men lätt tryck (om det är solfjädern du syftar på?) under en väldigt kort tid under max två nätter. Aldrig att jag skulle göra nåt som skadar mitt barn.
    Tvångsmatas? Går det?Jasså...?
    ja det är inte svart att tvangsmata nagon. hennes egna ord är att det är bara att tratta i barnet.
    och att byta blöja pa ett barn är inte rätt man ska ge stoppande mat för att barnet ska lära sig att inte bajsa pa trots under natten osv.
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • morotsland
    trollkarl skrev 2011-10-05 21:23:31 följande:
    @ ladyline

Mätt av tvångsmatning, utsövd av att ha däckat av gråt, frustration, etc, glad över att äntligen få lite kärlek igen, delaktig? Ompysslad, ja av att fixa blöjan som suttit många timmar tex.
    Mätt av mat, utsövd eftersom föräldrarna ser till att sömnbehovet tillgodoses. Mina barn har aldrig gråtit sig till sömns, de har knappt gråtit alls faktiskt. En gång åkte vi (naivt ja) till akuten för att vår bebis var ledsen i femton minuter, vi trodde att det var åt allvarligt fel eftersom vi var så otroligt ovana vid gråt. Det var nog ändå gången han varit ledsen så länge. Du har groteska vanföreställningar om vad folk som gillar Anna Wahlgren pysslar med och du uttrycker dig väldigt kategoriskt och oförskämt.
  • trollkarl

@ ladyline

Läs hennes eget forum och krönikor istället så ser du med egna ögon..

• morotsland
    trollkarl skrev 2011-10-05 21:30:25 följande:
    @ ladyline

Läs hennes eget forum och krönikor istället så ser du med egna ögon..
    Jag har läst Barnaboken mycket och tycker väldigt mycket om den. Jag har läst en hel del på hennes forum också och så vitt jag minns bara stött på rimliga trådar. Det finns säkert knastrådar med folk som beter sig illa mot sina barn men jag skulle inte på något sätt säga att det är representativt. Du kan hitta idioter överallt utan att behöva utgå ifrån att det representerar en hel grupp.
  • trollkarl

@ ladyline

ALLT e hennes EGNA ord skrivna av HENNE själv vi Motståndare hänvisar till..
    Från forumet, krönikor etc.

• vittra
    morotsland skrev 2011-10-05 22:03:18 följande:
    Jag har läst Barnaboken mycket och tycker väldigt mycket om den. Jag har läst en hel del på hennes forum också och så vitt jag minns bara stött på rimliga trådar. Det finns säkert knastrådar med folk som beter sig illa mot sina barn men jag skulle inte på något sätt säga att det är representativt. Du kan hitta idioter överallt utan att behöva utgå ifrån att det representerar en hel grupp.
    Fast det är ju Anna Wahlgren i egen hög person som svarat i en mängd forumtrådar. Så du kan knappast skylla hennes egna ord på andra dårar. Hon är den största dåren av dem alla.
  • morotsland
    trollkarl skrev 2011-10-05 22:07:02 följande:
    @ ladyline

ALLT e hennes EGNA ord skrivna av HENNE själv vi Motståndare hänvisar till..
    Från forumet, krönikor etc.
    Ni Motståndare med stort M. Herregud, det är verkligen som en religiös sekt det här Anna Wahlgren-hatet.
  • morotsland
    vittra skrev 2011-10-05 22:08:31 följande:
    Fast det är ju Anna Wahlgren i egen hög person som svarat i en mängd forumtrådar. Så du kan knappast skylla hennes egna ord på andra dårar. Hon är den största dåren av dem alla.
    Sluta sitta och leta upp trådar som ni tycker är upprörande. Jag sitter inte och letar på ap-forum efter saker som jag tycker är muppiga bara för att sedan kunna spy galla över alla som ägnar sig åt såna metoder. Det finns säkert märkliga trådar på hennes forum, jag som aldrig har suttit och letat efter något att avsky utan bara sökt inspiration har däremot bara läst rimliga trådar.
  • vittra
    morotsland skrev 2011-10-05 22:08:48 följande:
    Ni Motståndare med stort M. Herregud, det är verkligen som en religiös sekt det här Anna Wahlgren-hatet.
    Haha det är ju Anna Wahlgren som står för sekten
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??