• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • trollkarl

Klokt skrivet vittra!
    Kunde inte sagt det bättre själv..

• Daeminimon
    morotsland skrev 2011-10-06 09:27:49 följande:
    Åh vad kul det är att förlöjliga och håna andra människor, det är säkert så vi gör världen till en bättre och tryggare plats för barn...

(Fö skulle jag aldrig väcka min bebis om han bajsat i sömnen, det vore riktigt taskigt)
    Är det bättre att låta honom ligga och bli röd och sårig, är det mindre taskigt?

Bajsar min son under sövningen/natten byter jag NATURLIGTVIS. Oftast sover han vidare under bytet, vaknar han så söver vi om. Inte mer med det.
  • knisse
    vittra skrev 2011-10-06 09:42:49 följande:
    Nej det är naturligtvis bättre att de får blödande sår i rumpan, så att de sedan inte kan sova alls pga smärtorna...
    achans det finns ju zupar mot ont ju...
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Dimitra
    knisse skrev 2011-10-06 09:47:43 följande:
    achans det finns ju zupar mot ont ju...
    Spädbarn känner väl inte ens smärta? Drömmer
    The Dimitra universe.
  • trollkarl

Word @ daem

Min sov under varje blöjbyte, sov mellan varven under matning me för den delen.
    Kunde dammsuga under spjälsängen utan att h*n vakna..

• Rocket Mania
    morotsland skrev 2011-10-06 09:27:49 följande:
    Åh vad kul det är att förlöjliga och håna andra människor, det är säkert så vi gör världen till en bättre och tryggare plats för barn...

(Fö skulle jag aldrig väcka min bebis om han bajsat i sömnen, det vore riktigt taskigt)
    Men på allvar? Är du helt sann? Så om du nattar din unge vid 20 och hen sover till 7 och hen bajsar vid 20.30 ska barnet ligga i dryga 10 timmar i sitt eget bajs? Det är ju fullkomligt vidrigt, vad är det för fel på folk?? Jag blir verkligen upprörd över hur lite vissa verkar bry sig om sina ungar. 
  • morotsland
    Daeminimon skrev 2011-10-06 09:46:46 följande:
    Är det bättre att låta honom ligga och bli röd och sårig, är det mindre taskigt?

Bajsar min son under sövningen/natten byter jag NATURLIGTVIS. Oftast sover han vidare under bytet, vaknar han så söver vi om. Inte mer med det.
    Bra för er då Alla gör väl sina bedömningar om vad som stör barnet mest/minst, eller måste alla göra som du för att göra rätt? Min bebis bajsar ibland i sömnen, varken han eller vi märker det i regel. Borde jag ställa klockan varje halvtimme på natten för att kolla om han har bajsat? Även om jag märkte det skulle jag inte byta eftersom han skulle bli ledsen av att väckas medan han däremot inte verkar bry sig det minst om att sova med lite bajs.
  • Frankofilen
    MalinEddie skrev 2011-09-28 17:12:31 följande:
    Är det "ömma järngreppet" du menar?
    www.annawahlgren.com/index.php/view/svenska/f...
    Jag är inget fan av AW heller, men efter att ha tittat på klippet så tycker jag inte att det verkar vara något som skulle vara fel.

Jag har lagt mina barn på samma sätt, fast ammat dem istället och jag sitter inte och tittar på mitt barn hela tiden när de äter heller, utan läser ibland en bok eller tittar på tv.

Jag har ammat mina barn länge och ska göra det med min lilla dotter också. Att armen ska ligga under armbågen är för att barnet ska komma riktigt nära sin mamma när det matas. Inte för att det ska uppleva obehag av att hållas fast antar jag. 
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??