• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • Cloudberry

Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att ni som inte byter bajsblöja på ert barn får ligga i er egen skit när ni hamnar på ålderdomshemmet.

Då kanske ni greppar vad ni gjort och hur sjukt ni resonerat.

• Cloudberry
    Cloudberry skrev 2011-10-06 10:35:32 följande:
    Jag hoppas, hoppas, hoppas verkligen att ni som inte byter bajsblöja på ert barn får ligga i er egen skit när ni hamnar på ålderdomshemmet.

Fast risken att det sker är obefintlig eftersom det då skulle räknas som vanvård. Men att vanvårda sina egna barn anses vara helt ok enligt vissa.
  • morotsland

Själv hoppas jag att ni som är så snabba att döma andra människor och inte är förmögna att inse att människor kan göra andra val än egna val någon gång lär er vikten av att vara lite ödmjuka inför omvärlden.
  • trollkarl

@ ladyline

Är alltid ödmjuk, men principfast och koncis.
    Hade inte vart så framgångsrik som jag är utan ödmjukhet.

• knisse

jag tror inte pa öga för öga.
    skulle inte önska nagon aden förnedringen. tror inte att det gör nagon nytta.
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Frankofilen
    knisse skrev 2011-10-06 10:22:01 följande:
    du skriver att spädbans bajs inte fräter pa samma sätt. och jafg svarar att spädbarn ska man inte ens enligt aw shn kura..
    det är alltsa inte prat om spädbansbaj
    Det irriterar, men fräter inte. Jag menar bara att man inte ska överdriva. Ett frätande ämne är något annat än spädbarnsbajs som kommer från modersmjölk. 

Tror bara att det är viktigt att inte överdriva. Det blir så mycket tugg och bråk då. När jag öppnar min dotters blöja så finns där ibland bajs, men aldrig frätskador... Det beror naturligtvis på att jag byter blöja regelbundet vid behov.

Om kura betyder "behandla", så tycker jag att AW har fel.
  • Cloudberry
    morotsland skrev 2011-10-06 10:37:21 följande:
    Själv hoppas jag att ni som är så snabba att döma andra människor och inte är förmögna att inse att människor kan göra andra val än egna val någon gång lär er vikten av att vara lite ödmjuka inför omvärlden.
    Fast varför är det så svårt att ta till sig av kritiken och tänka annorlunda? 

Blir jag kritiserad så frågar jag mig själv om kritiken är befogad eller inte. Är den det så gör jag allt för att ändra tankesätt.

• morotsland
    Cloudberry skrev 2011-10-06 10:40:13 följande:
    Fast varför är det så svårt att ta till sig av kritiken och tänka annorlunda? 

Blir jag kritiserad så frågar jag mig själv om kritiken är befogad eller inte. Är den det så gör jag allt för att ändra tankesätt.

Det är en bra inställning. Jag har lyssnat på era arga inlägg och tycker fortfarande att ni har fel och är väldigt onyanserade
  • Anna60

Tur att vi som skriver här på detta forum bara utgör bråkdelen av en promille av befokningen.

• Cloudberry
    Anna60 skrev 2011-10-06 10:41:24 följande:
    Tur att vi som skriver här på detta forum bara utgör bråkdelen av en promille av befokningen.
    Tur att den största delen av befolkningen vet att Anna W är en bluff.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??