• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • knisse
    morotsland skrev 2011-10-06 09:53:11 följande:
    Bra för er då Alla gör väl sina bedömningar om vad som stör barnet mest/minst, eller måste alla göra som du för att göra rätt? Min bebis bajsar ibland i sömnen, varken han eller vi märker det i regel. Borde jag ställa klockan varje halvtimme på natten för att kolla om han har bajsat? Även om jag märkte det skulle jag inte byta eftersom han skulle bli ledsen av att väckas medan han däremot inte verkar bry sig det minst om att sova med lite bajs.
    vist kan du göra dina egna bedömningar jag tvivlar inte pa att du är en tänkande varelse som vill det bästmöjliga för ditt barn.
    men du maste första att även om ditt barn nu är ovanligt hardhudat sa betyder för dom aldra flesta barn att ligga i sin egna avföring att dom har en sönderfrätt rumpa (sa även i dom fall som aw har talat om) och den som tar att rumpan blöder och gör ont för att barnet kan bli ledset av att vakna gör inte sitt barn en tjänst.
    det är mycke man gör med sitt barns bästa i sinne som gar helt at fanders med felaktiga infon och aw ger ut sadan.
    vad hon vill astakomma är säkert det bästa för barnet men ändamalet helgar inte medlen och ett barn som blir mishandlat till tystnad är inte ett trygt barn utan ett brutet barn. och aw har inte koll pa skilnaderna.
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • trollkarl

@ lady

Trots att merparten av användarna i tråden överbevisar dig gång på gång så är du fortfarande trångsynt och vill inte fatta att vi har rätt.

• vittra
    Bra för er då Alla gör väl sina bedömningar om vad som stör barnet mest/minst, eller måste alla göra som du för att göra rätt? Min bebis bajsar ibland i sömnen, varken han eller vi märker det i regel. Borde jag ställa klockan varje halvtimme på natten för att kolla om han har bajsat? Även om jag märkte det skulle jag inte byta eftersom han skulle bli ledsen av att väckas medan han däremot inte verkar bry sig det minst om att sova med lite bajs.
    Det mest sorgliga är att du inte ens verkar fatta att detta är ren vanvård av ett litet spädbarn som är 100% beroende av andras omsorg.
  • Anna60
    vittra skrev 2011-10-06 09:41:11 följande:
    Hahaha va? Jag förutsätter att alla älskar sina barn. Men det betyder inte att de är förmögna att ta hand om dem på ett adekvat sätt.
    Ja man förutsätter det, men det är nog inte alltid så självklart. Jag tror faktiskt att om man älskar barnet men matar det på "fel" tider eller byter blöja eller ammar "fel" (enligt någon tyckare) så är det inte hela världen. Det som betyder något i det stora hela och det som påverkar ett barn för hela livet är om det känt kärlek från sina föräldrar. För övrigt så är det nog så att en person som inte älskar sitt barn skiter i både Anna Wahlgren och alla andra förståsigpåare. De ungar som det är riktigt jävla synd om är de som växer upp i hem med föräldrar som skiter i dem fullständigt. Tyvärr de finns.
  • Daeminimon

Om min son regelbundet bajsade på natten och hade en röd rumpa som resultat skulle jag nog se till att stiga upp nång gång under natten, ja.

Jag skulle INTE lösa det genom att slänga på nån salva för att slippa obekvämligheter...
  • morotsland
    knisse skrev 2011-10-06 09:59:06 följande:
    vist kan du göra dina egna bedömningar jag tvivlar inte pa att du är en tänkande varelse som vill det bästmöjliga för ditt barn.
    men du maste första att även om ditt barn nu är ovanligt hardhudat sa betyder för dom aldra flesta barn att ligga i sin egna avföring att dom har en sönderfrätt rumpa (sa även i dom fall som aw har talat om) och den som tar att rumpan blöder och gör ont för att barnet kan bli ledset av att vakna gör inte sitt barn en tjänst.
    det är mycke man gör med sitt barns bästa i sinne som gar helt at fanders med felaktiga infon och aw ger ut sadan.
    vad hon vill astakomma är säkert det bästa för barnet men ändamalet helgar inte medlen och ett barn som blir mishandlat till tystnad är inte ett trygt barn utan ett brutet barn. och aw har inte koll pa skilnaderna.
    Spädbarn kan bajsa tio gånger per dag ibland, det är ofrånkomligt att de ibland ligger i sin egen avföring som du uttrycker det.  Jag tycker att det är oförskämt att påstå att alla som inspireras av Anna Wahlgren ägnar sig åt barnmisshandel och jag tycker att den ton den föraktfulla debattstilen som präglar denna tråd är skrämmande.
  • morotsland
    Daeminimon skrev 2011-10-06 10:06:57 följande:
    Om min son regelbundet bajsade på natten och hade en röd rumpa som resultat skulle jag nog se till att stiga upp nång gång under natten, ja.

Jag skulle INTE lösa det genom att slänga på nån salva för att slippa obekvämligheter...
    Och eftersom min son inte har röd rumpa så är det ok eller?
  • vittra
    Anna60 skrev 2011-10-06 10:04:08 följande:
    Ja man förutsätter det, men det är nog inte alltid så självklart. Jag tror faktiskt att om man älskar barnet men matar det på "fel" tider eller byter blöja eller ammar "fel" (enligt någon tyckare) så är det inte hela världen. Det som betyder något i det stora hela och det som påverkar ett barn för hela livet är om det känt kärlek från sina föräldrar. För övrigt så är det nog så att en person som inte älskar sitt barn skiter i både Anna Wahlgren och alla andra förståsigpåare. De ungar som det är riktigt jävla synd om är de som växer upp i hem med föräldrar som skiter i dem fullständigt. Tyvärr de finns.
    Jag kan garantera dig att alla älskar sina barn. Eftersom jag jobbar med barn vars föräldrar har behandlat dem på ett rent fruktansvärt sätt och ändå älskar de alltid sina barn i grund och botten, så vill jag nog påstå att hur mycket man än misshandlat och vanvårdat sina barn, så beror det då åtminstone inte på avsaknad av kärlek. Men det klar att du vill få det till att så länge man älskar sitt barn så kan man inte göra fel. Helt jävla vansinnigt resonemang i mina ögon.
  • morotsland
    vittra skrev 2011-10-06 10:00:48 följande:
    Det mest sorgliga är att du inte ens verkar fatta att detta är ren vanvård av ett litet spädbarn som är 100% beroende av andras omsorg.
    Vad är vanvård? Att låta ett barn sova istället för att väcka det genom att byta blöja och tvätta med vatten? Eftersom jag vet att mitt barn skulle må sämre av det andra alternativet känns det som ett lätt val Men i er värld finns det bara ett sätt att göra och det är ert sätt.
  • Frankofilen
    vittra skrev 2011-10-06 10:00:48 följande:
    Jag kollar mitt tredje barn, som nu är ca 2 veckor gammal, efter varje amningstillfälle, även då hon inte vaknar. Har hon bajsat så byter jag naturligtvis och smörjer med Inotyol om hon är röd i rumpan, vilket hon ännu inte blivit tack och lov.

Om hon precis har somnat och vi är ute och promenerar så har det hänt att jag har väntat med att byta blöja tills hon ska äta nästa gång. De behöver ju sova lite längre sammanhängande perioder också och min lilla bajsar VÄLDIGT ofta och ganska lite.

Om man upptäcker att de är röda i stjärten eller får sår (fy!), då måste man fatta att någonting inte är rätt.

Vet inte vilken ålder vi pratar om. Men en nyfödds bajs fräter inte i rumpan men kan däremot irritera rejält om de ligger för länge med en bajsig blöja.

Jag byter nog 8-10 blöjor/dygn. Ofta byter jag och så fort jag har satt på en blöja, kommer det en ny bajs. Då byter jag igen och när hon somnat och ligger i sin säng, kommer en ny...Skrattande Börjar bli bra på att byta blöjor!
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??