vittra skrev 2011-10-06 10:00:48 följande:
Det mest sorgliga är att du inte ens verkar fatta att detta är ren vanvård av ett litet spädbarn som är 100% beroende av andras omsorg.
Jag kollar mitt tredje barn, som nu är ca 2 veckor gammal, efter varje amningstillfälle, även då hon inte vaknar. Har hon bajsat så byter jag naturligtvis och smörjer med Inotyol om hon är röd i rumpan, vilket hon ännu inte blivit tack och lov.
Om hon precis har somnat och vi är ute och promenerar så har det hänt att jag har väntat med att byta blöja tills hon ska äta nästa gång. De behöver ju sova lite längre sammanhängande perioder också och min lilla bajsar VÄLDIGT ofta och ganska lite.
Om man upptäcker att de är röda i stjärten eller får sår (fy!), då måste man fatta att någonting inte är rätt.
Vet inte vilken ålder vi pratar om. Men en nyfödds bajs fräter inte i rumpan men kan däremot irritera rejält om de ligger för länge med en bajsig blöja.
Jag byter nog 8-10 blöjor/dygn. Ofta byter jag och så fort jag har satt på en blöja, kommer det en ny bajs. Då byter jag igen och när hon somnat och ligger i sin säng, kommer en ny...
Börjar bli bra på att byta blöjor!