• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • Joci
    vittra skrev 2011-10-04 21:16:49 följande:
    Det är en organisation (kommittén för mänskliga rättigheter) sprungen ur scientologikyrkan. De förkastar och bekämpar all psykiatri och all sjukvård. De bygger rörelsen på omfattande konspirationsteorier vilket stämmer väl överens med Anna Wahlgrens krönikor med sitt "Herr P" osv... Tex sjukdomar existerar inte utan är möjligtvis en produkt av vården. AW hänvisar till dem när hon tex skriver att ADHD och andra neuropsykiatriska funktionshinder inte existerar. Hon skriver också att kolik inte existerar, inte heller PSD eller shaken baby syndrome existerar utan det är vaccinerna som orsakar det enligt henne...
    Och henne tar folk på allvar...?

AW anhängare känns som hjärntvättade sektmedlemmar som förlorat förmågan att tänka själva och kritiskt.
    Är det här jag ska skriva nånting smart?!
  • Daeminimon
    trollkarl skrev 2011-10-04 23:33:29 följande:
    @ ladyline

Varför?
    Hon ägnar sig åt barnmisshandel, bör inte det uppmärksammas? Bör inte hennes föråldrande råd belysas? Bör inte hennes intima relation med scientologerna debatteras? Har vi inte öppen demokrati i Sverige? Har vi inte rätt att diskutera?
    (speciellt i en tråd som heter "Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??", kan man tycka...)
  • morotsland
    trollkarl skrev 2011-10-04 23:33:29 följande:
    @ ladyline

Varför?
    Hon ägnar sig åt barnmisshandel, bör inte det uppmärksammas? Bör inte hennes föråldrande råd belysas? Bör inte hennes intima relation med scientologerna debatteras? Har vi inte öppen demokrati i Sverige? Har vi inte rätt att diskutera?
    Ni har rätt till allt möjligt, det innebär inte att det är bra. Det finns många saker jag tycker illa om, jag skulle kunna sitta och spy galla över ap-föräldraskap tex men jag gör inte det eftersom jag är en normal sympatisk person som inte lägger så stor energi på att avsky andra. Kanske något ni skulle fundera på innan ni får hjärtproblem av all vrede.
  • trollkarl

@ ladyline

Är frisk som en nötkärna, så hjärtat tickar som det skall. Så du menar att barnmisshandel, smutskastningen av barn och vuxna med NPF, KMR kopplingen är helt okej? Bra att vi fick veta din ståndpunkt i detta. Tack!

• morotsland
    trollkarl skrev 2011-10-04 23:42:34 följande:
    @ ladyline

Är frisk som en nötkärna, så hjärtat tickar som det skall. Så du menar att barnmisshandel, smutskastningen av barn och vuxna med NPF, KMR kopplingen är helt okej? Bra att vi fick veta din ståndpunkt i detta. Tack!
    Åh, hurra, nyanser, trevlig ton, belägg för sina åsikter!
  • Tygtiiger

Jag har läst hennes bok och där finns en del trevliga tankar och mycket som jag tycker är galet. De metoder som praktiseras har jag mest stött på via internetforum och de låter till stor del helt galna, saker som går ut på att styra och dressera upp barnen efter de vuxnas behov - som att hålla fast sitt barn och ge flaska utan att låta barnet ta kontakt för at kunna styra matningen öht.

Att hon avfärdar forskning med argument av typen "jag har uppfostrat flera barn och vet bättre än forskarna vad som är rätt" tycker jag är fruktansvärt provocerande och korkat och det är upprörande att hon förespråkar att lägga barn på mage. 

Krupke, we've got problems of our own!
  • trollkarl

@ ladyline

Skönt att se att du tar mönstret i debatteknik som jag trodde. Där som adekvata argumenten tar slut tar idiotin vid.
    Redan initialt såg jag att du bara var ute efter gräl.

• Dimitra
    morotsland skrev 2011-10-04 23:39:51 följande:
    Ni har rätt till allt möjligt, det innebär inte att det är bra. Det finns många saker jag tycker illa om, jag skulle kunna sitta och spy galla över ap-föräldraskap tex men jag gör inte det eftersom jag är en normal sympatisk person som inte lägger så stor energi på att avsky andra. Kanske något ni skulle fundera på innan ni får hjärtproblem av all vrede.
    Jag tackar för omtänksamheten kring min hälsa men för min del är det inte så stor blodtrycksskillnad mellan den här tråden och tex tvättvikning. Jag förstår att du väljer att diskutera i andra typer av trådar om det går åt väldigt mycket energi och du känner av hjärtat i den här typen av debatter. Och då du gör helt rätt {#emotions_dlg.flower}
    The Dimitra universe.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??