• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • Anna60

""""Den amerikanske barnneurologen Fred Baughman ger ett skarpt råd till alla föräldrar: ”Om någon påstår att ditt barn lider av en hjärnskada och måste behandlas med Ritalina eller något annat hjärnförändrande preparat, ta då ditt barn i handen och gå din väg. Gå bort från den mottagningen, och ta ditt barn ur den skolan.”"""

Anna Wahlgren

• Anna60
    Anna60 skrev 2011-10-05 08:24:38 följande:

""""Den amerikanske barnneurologen Fred Baughman ger ett skarpt råd till alla föräldrar: ”Om någon påstår att ditt barn lider av en hjärnskada och måste behandlas med Ritalina eller något annat hjärnförändrande preparat, ta då ditt barn i handen och gå din väg. Gå bort från den mottagningen, och ta ditt barn ur den skolan.”"""

Anna Wahlgren

OBS citat! Jag är INTE Anna W
  • Dimitra

Den amerikanske barnneurologen Fred Baughman är, precis som AW, medlem i KMR och därför inte ett dugg opartisk i frågan.

The Dimitra universe.
  • Dimitra
    Anna60 skrev 2011-10-05 08:25:58 följande:
    OBS citat! Jag är INTE Anna W
    Skrattande
    The Dimitra universe.
  • Cloudberry
    morotsland skrev 2011-10-04 23:39:51 följande:
    Ni har rätt till allt möjligt, det innebär inte att det är bra. Det finns många saker jag tycker illa om, jag skulle kunna sitta och spy galla över ap-föräldraskap tex men jag gör inte det eftersom jag är en normal sympatisk person som inte lägger så stor energi på att avsky andra. Kanske något ni skulle fundera på innan ni får hjärtproblem av all vrede.
    Ja Anna W är ju hela hon tvärtemot allt vad attachment parenting står för så jag förstår att du ogillar ap om du gillar Anna W.
  • Bergkwist85
    trollkarl skrev 2011-10-04 23:33:29 följande:
    @ ladyline

Varför?
    Hon ägnar sig åt barnmisshandel, bör inte det uppmärksammas? Bör inte hennes föråldrande råd belysas? Bör inte hennes intima relation med scientologerna debatteras? Har vi inte öppen demokrati i Sverige? Har vi inte rätt att diskutera?
    AW ägnar sej inte åt barnmissahandel!  Det är bara folks åsikter,  alla har ju olika åsikter eller hur?
    Om nu AW ägnar sej åt "barnmisshandel" varför tror du många föräldrar testar hennes metoder?
    Är de dåliga föräldrar då tycker du??? Är det bättre att låta sitt barn göra precis som de vill, fast de inte vet sitt egna bästa?
  • MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-10-05 13:55:30 följande:
    Är det bättre att låta sitt barn göra precis som de vill, fast de inte vet sitt egna bästa?
    Så det finns inget däremellan? Det går utmärkt att uppfostra barn utan att vara AW-inspirerad.
  • MalinEddie
    AW ägnar sej inte åt barnmissahandel!  Det är bara folks åsikter,  alla har ju olika åsikter eller hur?
    Om nu AW ägnar sej åt "barnmisshandel" varför tror du många föräldrar testar hennes metoder?
    Är de dåliga föräldrar då tycker du??? Är det bättre att låta sitt barn göra precis som de vill, fast de inte vet sitt egna bästa?
    Folks åsikter? Du vet väl att hennes sajt blev anmäld till BO av svenska barnläkarföreningen och det var inte för ingenting.
  • Cloudberry
    Därför att många föräldrar har tappat vettet och helt slutat lyssna på sig själva och sitt barn.

Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??