Inlägg från: MalinEddie |Visa alla inlägg
  • MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-09-28 17:18:00 följande:
    ajjemen, men jag håller inte hårt =), funkade jätte bra på min son som vägra äta. men då gick det jätte bra att äta å han tjurade inte alls, så som han brukade göra.
    Hur gammal är han?
  • MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-09-28 17:22:16 följande:
    5 månader
    Mina barn var också svåra i den åldern. Har du provat att ge mat i ett lugnt rum med dämpat ljus? De kan bli störda av alla intryck. Om det är ett verkligt problem och han inte går upp i vikt eller likande tycker jag du ska vända dig till någon som är kunnig inom området. AW är det inte. Att hålla fast ett barn mot sin vilja för att få det att äta är inte rätt och kan skapa framtida problem.
  • MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-10-04 19:36:20 följande:

Mycke negativt om denne AW.
    Jag skulle vilja veta vart alla med negativa åsikter om henne har fått det ifrån så jag också kan bilda den uppfattningen.
    För det jag ha läst om hennes metod har jag inte läst om nått misshandel eller att dom ska sova med bajs i blöjjan hela natten eller att dom bli blodiga på huvudet o.s.v...
    Vart ha ni med sånna åsikter fått det ifrån?? skulle gärna vilja läsa det också....

Svenska barnläkarföreningen anmälde hennes sajt till barnombudsmannen för ett par år sedan.
    www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/06/02/barnlakare-anmaler-hardfor/index.xml

Här är tråden som pojken som dunkade sitt huvud som upprörde väldigt många.
    www.angelfire.com/art/ladydahmer/crap/anna.html

Trådar där hon säger att inga blöjor ska bytas efter klockan 4 finns hur många som helst. Hon har också sagt i en tråd att en mamma skulle låta bli att byta lakan om barnet kissade i sängen. Jag kan länka till dessa senare. Just nu har jag inte tid. Jag kan länka till Mellys tråd så länge. Där kan du troligtvis hitta många exempel.
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m58169567-1.html

Jag har läst BB och SHN och tycker det finns både bra och dåliga råd i böckerna. Det som är bra har någon annan redan sagt. Det som är dåligt är däremot hennes till stor del.
  • MalinEddie
    Kimona skrev 2011-10-04 20:12:25 följande:
    Jag fattar inte varför man ska hålla fast bebisens arm och sedan inte ha någon kontakt med sitt barn under matningen... VARFÖR?
    Målet är att barnet ska bli proppmätt på dagarna.
  • MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-10-05 13:55:30 följande:
    Är det bättre att låta sitt barn göra precis som de vill, fast de inte vet sitt egna bästa?
    Så det finns inget däremellan? Det går utmärkt att uppfostra barn utan att vara AW-inspirerad.
  • MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-10-05 13:55:30 följande:
    AW ägnar sej inte åt barnmissahandel!  Det är bara folks åsikter,  alla har ju olika åsikter eller hur?
    Om nu AW ägnar sej åt "barnmisshandel" varför tror du många föräldrar testar hennes metoder?
    Är de dåliga föräldrar då tycker du??? Är det bättre att låta sitt barn göra precis som de vill, fast de inte vet sitt egna bästa?
    Folks åsikter? Du vet väl att hennes sajt blev anmäld till BO av svenska barnläkarföreningen och det var inte för ingenting.
  • MalinEddie
    morotsland skrev 2011-10-05 21:11:15 följande:
    Att påstå att alla som inspireras av Anna Wahlgren ägnar sig åt barnmisshandel är både löjligt och kränkande.
    Det håller jag med om trots att jag är väldigt kritisk till många av hennes metoder och råd. Jag dömer inte enskilda föräldrar utan att veta deras historia.
  • MalinEddie
    morotsland skrev 2011-10-05 22:03:18 följande:
    Jag har läst Barnaboken mycket och tycker väldigt mycket om den. Jag har läst en hel del på hennes forum också och så vitt jag minns bara stött på rimliga trådar. Det finns säkert knastrådar med folk som beter sig illa mot sina barn men jag skulle inte på något sätt säga att det är representativt. Du kan hitta idioter överallt utan att behöva utgå ifrån att det representerar en hel grupp.
    Det är AW och hennes medhjälpare (hjärtebarnskontrollanter?) som ger råden. De  säger att spädbarn ska lämnas ensamma att gråta gång på gång. De  uppmuntrar föräldrar att strunta i bajsblöjor eller låta lakan vara som är smutsiga av avföring. De säger att föräldrarna inte ska göra mer än att vaddera sängen när barnet skadar sig själv under en SHN-kur. Det är AW som rekommenderar hårdare och brutalare verktyg när de vanliga inte ger resultat som det hon kallar skruvstädet t.ex. Det är inte konstigt att många människor upprörs av detta eller att hennes sajt uppmärksammades av barnläkarföreningen som anmälde den till BO. Jag förstår att det är svårt att förstå att hon står bakom detta om man bara har läst böckerna. Det är på forumet som hon går ett steg längre. Att alla som är AW-inspierade inte tar efter allt hon säger förstår jag självklart och det hoppas jag alla gör.
  • MalinEddie
    morotsland skrev 2011-10-06 09:27:49 följande:
    (Fö skulle jag aldrig väcka min bebis om han bajsat i sömnen, det vore riktigt taskigt)
    I trådarna där AW ger det rådet är barnet ofta vaket. Det skriker eller säger med ord att det har bajsat. Föräldrarna vet alltså om att barnet har bajsat men frågar AW om råd eftersom det händer i vargtimmen då man ska undvika trafik. Personligen hade jag bytt oavsett om mitt barn sov eller inte om jag visste om det. Jag hade inte kunnat somna om med gott samvete annars.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??