• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • Bergkwist85
    Dimitra skrev 2011-10-04 19:44:42 följande:
    www.annawahlgren.com tex.
    nu har jag suttit och läst en massa text och inte läst något om misshandel eller bajsi blöjjor eller att barnen bli blodiga!! kollat på filmklipp på buffning, jag förstår inte vad problemet ligger. där går det absolut inte våldsamt till....
  • vittra
    Bergkwist85 skrev 2011-10-04 19:36:20 följande:

Mycke negativt om denne AW.
    Jag skulle vilja veta vart alla med negativa åsikter om henne har fått det ifrån så jag också kan bilda den uppfattningen.
    För det jag ha läst om hennes metod har jag inte läst om nått misshandel eller att dom ska sova med bajs i blöjjan hela natten eller att dom bli blodiga på huvudet o.s.v...
    Vart ha ni med sånna åsikter fått det ifrån?? skulle gärna vilja läsa det också....

Forumet och böckerna naturligtvis... vad annars?
  • vittra
    Bergkwist85 skrev 2011-10-04 19:55:33 följande:
    nu har jag suttit och läst en massa text och inte läst något om misshandel eller bajsi blöjjor eller att barnen bli blodiga!! kollat på filmklipp på buffning, jag förstår inte vad problemet ligger. där går det absolut inte våldsamt till....
    Nej det kanske har lugnat ner sig eftersom hon faktiskt blev BO-anmäld av barnläkarna just pga hennes uppmuntran till vanvård på forumet.
  • MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-10-04 19:36:20 följande:

Mycke negativt om denne AW.
    Jag skulle vilja veta vart alla med negativa åsikter om henne har fått det ifrån så jag också kan bilda den uppfattningen.
    För det jag ha läst om hennes metod har jag inte läst om nått misshandel eller att dom ska sova med bajs i blöjjan hela natten eller att dom bli blodiga på huvudet o.s.v...
    Vart ha ni med sånna åsikter fått det ifrån?? skulle gärna vilja läsa det också....

Svenska barnläkarföreningen anmälde hennes sajt till barnombudsmannen för ett par år sedan.
    www.dagensmedicin.se/nyheter/2009/06/02/barnlakare-anmaler-hardfor/index.xml

Här är tråden som pojken som dunkade sitt huvud som upprörde väldigt många.
    www.angelfire.com/art/ladydahmer/crap/anna.html

Trådar där hon säger att inga blöjor ska bytas efter klockan 4 finns hur många som helst. Hon har också sagt i en tråd att en mamma skulle låta bli att byta lakan om barnet kissade i sängen. Jag kan länka till dessa senare. Just nu har jag inte tid. Jag kan länka till Mellys tråd så länge. Där kan du troligtvis hitta många exempel.
    www.familjeliv.se/Forum-3-23/m58169567-1.html

Jag har läst BB och SHN och tycker det finns både bra och dåliga råd i böckerna. Det som är bra har någon annan redan sagt. Det som är dåligt är däremot hennes till stor del.
  • Dimitra
    Bergkwist85 skrev 2011-10-04 19:55:33 följande:
    AW modererar sitt forum väldigt hårt så det är möjligt att det värsta delarna är bortplockade pga den dåliga mediaexponeringen hon fått.
    The Dimitra universe.
  • vittra
    Yn84 skrev 2011-10-03 21:25:22 följande:
    Tack vare henne har vi en mycket gladare o framförallt utsövd unge!!
    Har ni som fördömer henne verkligen LÄST hennes böcker eller bildar ni er uppfattning på vad andra här på FL tycker?
    Jag har läst barnaboken (gamla upplagan) och SHN samt en hel del på hennes hemsida, både krönikor, information och på forumet. Och så har jag såklart lyssnat på en hel del intervjuer och liknande med henne. Tyvärr har jag inte läst hennes biografi än vilken tydligen ska ge en mycket god förklaring till hennes galenskap...
  • Kimona

Jag fattar inte varför man ska hålla fast bebisens arm och sedan inte ha någon kontakt med sitt barn under matningen... VARFÖR?

• Dimitra
    Kimona skrev 2011-10-04 20:12:25 följande:
    Jag fattar inte varför man ska hålla fast bebisens arm och sedan inte ha någon kontakt med sitt barn under matningen... VARFÖR?
    Därför att barnet ska bli "duktig" på att äta.
    Om man inte kan spotta ut flaskan eller signalera att man inte vill ha mer så måste man ju svälja, svälja, svälja ner maten hälls in i munnen.
    The Dimitra universe.
  • trollkarl

@ vittra

Yes!
    Han dog enligt henne av vaccin mot någon sjukdom. Enligt henne numer är ALL vaccin av ondo! *suck*
    samma med 2000 talets bästa medicin mot bokstäver är av ondo.
    Därav hennes numera intima koppling med KMR.

Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??