• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • Bergkwist85
    MalinEddie skrev 2011-09-30 22:36:08 följande:
    Mina barn var också svåra i den åldern. Har du provat att ge mat i ett lugnt rum med dämpat ljus? De kan bli störda av alla intryck. Om det är ett verkligt problem och han inte går upp i vikt eller likande tycker jag du ska vända dig till någon som är kunnig inom området. AW är det inte. Att hålla fast ett barn mot sin vilja för att få det att äta är inte rätt och kan skapa framtida problem.
    okej jag kan ju säga att hennes metod fungerade inte på min son mer  än en gång, jag tvingar inte han te att äta, han äter när han är hungrig. Någon gång måste han ju stanna i växten . Kurvan de ha på bvc bryr jag mej inte om speciellt mycke längre. Huvudsaken är att min son mår bra , och de gör han =).
  • Bergkwist85

men alltså jag ha kollat på filmklipp på
     Buffning, tillrättaläggande och solfjädern

Vagning "Ömma järngreppet" Ramsan Bekräftelsen Kurbarn somnar själv efter mycket letande "Tryckpressen"

och jag försår inte vad ni menar med misshandel och livsfarlig  som nån skrev?
    jag kan itne se nått fel i det hon gör på någon av dom här klippen jag ha sett i alla fall.

finns det andra klipp som ni mer beskriver som LIVSFSRLIG och MISSHANDEL??

• Cloudberry
    Bergkwist85 skrev 2011-09-30 22:12:38 följande:
    jaa, när jag prata med vänner "utanför FL" så är det olika åsikter om AW.
    En del menar att den metoden hon använder är bra på det sättet att barnet lär sej att det är vuxna som bestämmer, föräldrarna får mer kontroll över sitt barn.

det kanske kan låta fel å en del öron.
    Jag tror det finns många fler metoder att få kontroll på sina barn, alla ha olika sätt att ge dom mat tex.
    jag får tex leka med min son för att få i han mat, enklast är det när min sambo är med,  min sambo är jätte bra på att mata min son, han har ett riktigt bra tålamod.
    En bebis styrs av instinkt och impulser inte av dressyr och konsekvens. Det är det Anna W inte förstår vilket iofs inte är så konstigt då människan har noll kunskap i hur barn fungerar, allt hon gjort är att ha tryckt ut nio barn.

Och denna vill du ta råd av? 
  • Cloudberry

En bebis styrs av instinkt och impulser inte av dressyr och konsekvens. Det är det Anna W inte förstår vilket iofs inte är så konstigt då människan har noll kunskap i hur barn fungerar, allt hon gjort är att ha tryckt ut nio barn.

Och denna vill du ta råd av?

• Cloudberry
    Bergkwist85 skrev 2011-09-30 22:12:38 följande:
    jaa, när jag prata med vänner "utanför FL" så är det olika åsikter om AW.
    En del menar att den metoden hon använder är bra på det sättet att barnet lär sej att det är vuxna som bestämmer, föräldrarna får mer kontroll över sitt barn.

det kanske kan låta fel å en del öron.
    Jag tror det finns många fler metoder att få kontroll på sina barn, alla ha olika sätt att ge dom mat tex.
    jag får tex leka med min son för att få i han mat, enklast är det när min sambo är med,  min sambo är jätte bra på att mata min son, han har ett riktigt bra tålamod.
    Poängen är att dina vänner har lika lite koll på hur barn fungerar som Anna W har. Därför tycker de att hon har rät..

Du är smartare och tänker längre och det är bra. 
  • Cloudberry
    Poängen är att dina vänner har lika lite koll på hur barn fungerar som Anna W har. Därför tycker de att hon har rät..

Du är smartare och tänker längre och det är bra. 
  • Cloudberry
    FLs webbansvarige bör verkligen ta en koll på detta, det blir såhär när man kopierar in en text som inte är kompatibel med FL.
  • Dr Mupp
    Bergkwist85 skrev 2011-09-30 22:48:03 följande:
    men alltså jag ha kollat på filmklipp på
     Buffning, tillrättaläggande och solfjädern
    De riktigt otrevliga filmerna har hon plockat bort efter massiv kritik. Fanns bla en film där hon med våld pressade ner en bebis i vagnen samtidigt som hon drog så hårt i vagnen att bebisen skakades runt. Man behöver inte tänka lång för att inse vad som kan hända när en desperat sönderstressad förälder försöker efterlikna det. Kan mycket väl resultera i skador, livshotande skador.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • 1969

Jag har anammat det som är själva poängen med "ömma järngreppet", att få bebisen avslappnad genom ett fast omfång och att distrahera genom att titta på annat. Jag har dock gjort så att jag lagt bebisen i vaggställning i sjalen (så att armarna också är lite inlindade), sen har jag skumpat runt och tittat på saker pratat om ditten och datten, sen vips så har jag petat dit flaskan. Det har gärna fått vara lite ljud/musik i faggorna också. Låter kanske krångligt, men när man ammar och vill införa flaska så kan man behöva vara lite kreativ.

Tyvärr har jag läst inlägg på AW-s forum där folk inte bara testat för att se om bebisen faktiskt äter lugnare, utan även ihärdat i att mata en protesterande bebis Ingen av de föräldrarna trivdes med det kan jag säga. Jag tycker jag ser en tendens till trassel kring flaskningen bland de som vill att bebisarna äter på bestämda tider.

Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??