• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • trollkarl

@ bergkwist

ALLA fakta om AW i denna tråd som är kritiskt lagda är till 100 procent fakta.
    No bs!

• CarinaL26

Blir livrädd när man hör att AW fortfarande har annhängare.
    Jag har visserligen inte barn själv men det säger sig självt att man inte sitter inne med alla svar baserat på erfarenheter med sina egna barn. Innebörden är ju faktiskt att alla är likadana och det tror jag egentligen få accepetar.  Dessutom vet vi ju faktiskt inte hur det har gått för hennes barn idag, deras hälsa etc...

• Cloudberry
    Bergkwist85 skrev 2011-10-02 22:14:29 följande:
    Anna60
    Jag tror hon AW har många bra metoder som fungera bra på vissa barn.
    Alla har ju olika åsiker om olika metoder.
    Det finns nog mycke elaka skriverier om denne AW.
    Tro mig, alla dessa elaka skriverier är jävligt befogade.

Tar man hennes råd på allvar och utövar det på sitt barn så är man en helkass mamma. 
  • Bergkwist85
    Cloudberry skrev 2011-10-02 22:19:04 följande:
    Tro mig, alla dessa elaka skriverier är jävligt befogade.

Tar man hennes råd på allvar och utövar det på sitt barn så är man en helkass mamma. 
    Man ska inte tro på allt man läser! Jag tror AW är en bra mamma.
    Du tycker verkligen om att trycka ner andra mammor som testar hennes metoder!!
    Se över själv på hur du själv är som mamma, om du verkligen är den "perfekta" mamman.
    AW:S metoder kanske fungerar hos en del familjer och det är inge fel med det!
  • Bergkwist85

Det är inget fel med att testa hennes metoder! Hos vissa familjer kanske en del av hennes metoder fungerar bra!
    Man väljer väll själv vad man vill testa för att underlätta vissa situiationer.

Tryck inte ner mammor som testar olika metoder!!!!

• aud
    Bergkwist85 skrev 2011-10-02 22:26:04 följande:
    Det är inget fel med att testa hennes metoder! Hos vissa familjer kanske en del av hennes metoder fungerar bra!
    Man väljer väll själv vad man vill testa för att underlätta vissa situiationer.

Tryck inte ner mammor som testar olika metoder!!!!
    Bara för att man är mamma och tror sig vara i behov av diverse metoder behöver inte det betyda att man gör ett bra och genomtänkt val. Trycka ned är onödigt, det håller jag med om. Men att strunta i sina barns signaler bara för att någon tant skrivit en bok låter inte speciellt vettigt. Det finns en hel del pålästa människor här som vill avråda folk från att göra misstaget att lyssna på AW, och de gör det av omtanke och för att de brinner för bebisars och barns rätt till en trygg uppväxt.
    Skrikmetoder = barnmisshandel.
  • trollkarl

@ ladyline

Enligt min åsikt finns det INGET vettigt med hennes böcker och "fakta".
    Hur en scientolog kan få ett sånt genomslag är bedrövligt och snudd på gastkramande.

• morotsland
    trollkarl skrev 2011-10-03 14:37:01 följande:
    @ ladyline

Enligt min åsikt finns det INGET vettigt med hennes böcker och "fakta".
    Hur en scientolog kan få ett sånt genomslag är bedrövligt och snudd på gastkramande.
    Om du inte tycker att det finns något vettigt i hennes böcker kan du väl bara låta bli att läsa. Det finns många barndebattörer jag inte gillar, vi lever i en demokrati och kan välja att läsa och gilla det vi vill. Det är ok att tycka olika, alla behöver inte göra på exakt samma vis hemma och olika barn och familjeförhållanden kräver olika förhållningssätt.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??