• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • Cloudberry
    Anna60 skrev 2011-10-01 08:30:57 följande:
    trollkarl skrev 2011-10-01 07:58:02 följande:
    @ anna

Allt finns på hennes forum.
    Samt ja på din fråga, hon är galen.
    Blev det efter hon förlora sin son.
    Läs hennes blogg eller vad hon kallar det, hennes sceintologiska tankar genomsyrar allt från bloggen Till hennes böcker. Att låta ett barn skrika sig till sömns är och förblir barnmisshandel. Hela branschen/etablissemanget kritiserar henne djupt.
    Jaha! Då fattar jag VERKLIGEN inte varför någon förälder bryr sig om vad hon ger för råd! Har inte föräldrar idag eget sunt förnuft?
    Heter du Wahlgren i efternamn? Jag har läst dina inlägg i flera år nämligen...
  • trollkarl

Rofllmfao @ CB
    Keep up the Good humour

• Dr Mupp
    Anna60 skrev 2011-10-01 07:53:30 följande:
    ???? Förordar hon att babyn ska ligga i bajsig blöja hela natten??? Och ligga och skrika och slå sig blodig? Skakas hårdhänt? Men du tror inte att du läst något mellan raderna som inte står där? Står inget om detta i hennes böcker men om hon blivit galen på gamla dar och skriver sådant på nätet så är det väl bara att strunta i det och prata med en barnläkare eller annan person som kan detta med barn.
    Japp för enligt henne så är det så att låter man bebisen ligga i bajsblöjorna under natten så kommer bebisen lära sig att man inte får bajsa på natten. En mamma på forumet hade problem med att bajset läckte ur blöjorna eftersom hon "inte fick" byta. Då fick hon rådet att ta på dubbla blöjor.

Nåja det är väl inte så länge kvar tills AW ska in på hem, man kan ju alltid hoppas att hon blir behandlad på samma sätt som hon anser att bebisar ska behandlas. SÅ när hon ligger där i sin säng (med galler så hon inte kan smita) nerbajsad och med ångest och larmar efter personalen så får hon ett svar från dörren att hon ska sova nu, det är natt.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Esmiso
    Dr Mupp skrev 2011-10-02 05:23:49 följande:
    Japp för enligt henne så är det så att låter man bebisen ligga i bajsblöjorna under natten så kommer bebisen lära sig att man inte får bajsa på natten. En mamma på forumet hade problem med att bajset läckte ur blöjorna eftersom hon "inte fick" byta. Då fick hon rådet att ta på dubbla blöjor.

Nåja det är väl inte så länge kvar tills AW ska in på hem, man kan ju alltid hoppas att hon blir behandlad på samma sätt som hon anser att bebisar ska behandlas. SÅ när hon ligger där i sin säng (med galler så hon inte kan smita) nerbajsad och med ångest och larmar efter personalen så får hon ett svar från dörren att hon ska sova nu, det är natt.
  • Cloudberry
    Dr Mupp skrev 2011-10-02 05:23:49 följande:
    Det vore fantastiskt om det blev så.
  • anyXX

Vi har utgått ifrån en del av AWs metoder och gjort dem till våra egna. Då tycker jag de fungerat utmärkt! Någon form av barnmisshandel har aldrig förekommit hos oss.Läs kritiskt, oavsett om du läser en bok el på ett forum är mitt råd, och ta till dig det du tycker funkar i er familj.

flicka 2008 & pojke 2010
  • Outstanding
    Bergkwist85 skrev 2011-09-28 17:00:00 följande:
    Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???
    Vansinne. Är nog det enda jag har att säga efter att sett klippen på hemsidan.
  • Bergkwist85
    Dimitra skrev 2011-10-01 08:40:56 följande:
    Eftersom mitt barn inte är någon göd-gås så har jag inte hjärta att tvångsmata henne på det sätt som AW gör i "ömma järngreppet".

Under måltiderna här hemma sitter hela (oftast i alla fall) familjen och pratar, berättar om dagen och planerar lite om vad som ska hända sedan. Ser inte vitsen med att avvisa en bebis från ett sånt fint tillfälle till kommunikation som måltiden är.
    okej du ha nog inte läs resten jag ha skrivit då märker jag. för det första så tvångsmatar jag inte min son det ska du ha klart för dej!!!
    Jag testade "ömma järngreppet" då min sån va lite gnällig och ville ha mat igentligen eftersom han åt upp allt jag gav han. Sen har jag testat greppet en gång till och fungerade inte,  även om min son måste få i sej mat på något sätt för lite privata skäl så tvångsmatar jag inte han. Ett barn svälter inte ihjäl sej. Dom äter när dom e hungriga!
  • Bergkwist85

Anna60
    Jag tror hon AW har många bra metoder som fungera bra på vissa barn.
    Alla har ju olika åsiker om olika metoder.
    Det finns nog mycke elaka skriverier om denne AW.

• Bergkwist85
    anyXX skrev 2011-10-02 08:58:54 följande:
    Vi har utgått ifrån en del av AWs metoder och gjort dem till våra egna. Då tycker jag de fungerat utmärkt! Någon form av barnmisshandel har aldrig förekommit hos oss.Läs kritiskt, oavsett om du läser en bok el på ett forum är mitt råd, och ta till dig det du tycker funkar i er familj.
    precis! Solig 
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??