• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • Anna60

Anna Wahlgrens böcker om barn är ju jättebra!!!!!! Hon har också skrivit några romaner som jag varmt kan rekommendera.

• Esmiso
    Anna60 skrev 2011-10-01 07:06:37 följande:

Anna Wahlgrens böcker om barn är ju jättebra!!!!!! Hon har också skrivit några romaner som jag varmt kan rekommendera.

bra som skräckpropaganada och exempel på hur man INTE gör då eller???
  • Anna60
    Esmiso skrev 2011-10-01 07:07:27 följande:
    bra som skräckpropaganada och exempel på hur man INTE gör då eller???
    Nja nu tycker jag ju inte så. Men Anna W kommer ju inte hem till småbarnsföräldrar och tar dem i örat och tvingar dem att göra på hennes vis. Gillar man inte Wahlgren så läser man väl inte hennes bok?
  • Esmiso
    Anna60 skrev 2011-10-01 07:12:50 följande:
    Nja nu tycker jag ju inte så. Men Anna W kommer ju inte hem till småbarnsföräldrar och tar dem i örat och tvingar dem att göra på hennes vis. Gillar man inte Wahlgren så läser man väl inte hennes bok?
    tycker det är skrämmande att den öht får säljas då jag anser det vara våld mot barn. Läs på hennes forum. Barn som slår sig blodiga i huvudet i spjälsängen, ligger i sitt bajs hela natten och som blir nedtryckta och skakade HÅRT...
    Även om AW försöker urskulda sig med att det inte är menat att göra så hårt så finns det som tidigare skrivits, föräldrar som är så trötta och uppgivna att de provar dessa metoder och orsakar sitt barn skador...
  • Anna60
    Esmiso skrev 2011-10-01 07:24:19 följande:
    tycker det är skrämmande att den öht får säljas då jag anser det vara våld mot barn. Läs på hennes forum. Barn som slår sig blodiga i huvudet i spjälsängen, ligger i sitt bajs hela natten och som blir nedtryckta och skakade HÅRT...
    Även om AW försöker urskulda sig med att det inte är menat att göra så hårt så finns det som tidigare skrivits, föräldrar som är så trötta och uppgivna att de provar dessa metoder och orsakar sitt barn skador...
    ???? Förordar hon att babyn ska ligga i bajsig blöja hela natten??? Och ligga och skrika och slå sig blodig? Skakas hårdhänt? Men du tror inte att du läst något mellan raderna som inte står där? Står inget om detta i hennes böcker men om hon blivit galen på gamla dar och skriver sådant på nätet så är det väl bara att strunta i det och prata med en barnläkare eller annan person som kan detta med barn.
  • 1969
    Anna60 skrev 2011-10-01 07:53:30 följande:
    ???? Förordar hon att babyn ska ligga i bajsig blöja hela natten??? Och ligga och skrika och slå sig blodig? Skakas hårdhänt? Men du tror inte att du läst något mellan raderna som inte står där? Står inget om detta i hennes böcker men om hon blivit galen på gamla dar och skriver sådant på nätet så är det väl bara att strunta i det och prata med en barnläkare eller annan person som kan detta med barn.
    Jag tror faktiskt hon blivit lite stiff och småtokig på gamla dar... Jag har inte heller uppfattat Barnaboken som full av tortyrmetoder, tvärtom. Men hennes råd på forumet har blivit väldigt oflexibla.
  • Esmiso
    Anna60 skrev 2011-10-01 08:30:57 följande:
    trollkarl skrev 2011-10-01 07:58:02 följande:
    @ anna

Allt finns på hennes forum.
    Samt ja på din fråga, hon är galen.
    Blev det efter hon förlora sin son.
    Läs hennes blogg eller vad hon kallar det, hennes sceintologiska tankar genomsyrar allt från bloggen Till hennes böcker. Att låta ett barn skrika sig till sömns är och förblir barnmisshandel. Hela branschen/etablissemanget kritiserar henne djupt.
    Jaha! Då fattar jag VERKLIGEN inte varför någon förälder bryr sig om vad hon ger för råd! Har inte föräldrar idag eget sunt förnuft?
    nä, många är oerhört vilsna och osäkra i sin föräldraroll och har lätt för att ta till sig sådana här råd utan att granska dem kritiskt... Det är ju det som är så tragiskt!
  • Dimitra
    Bergkwist85 skrev 2011-09-28 17:00:00 följande:
    Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D
    Eftersom mitt barn inte är någon göd-gås så har jag inte hjärta att tvångsmata henne på det sätt som AW gör i "ömma järngreppet".

Under måltiderna här hemma sitter hela (oftast i alla fall) familjen och pratar, berättar om dagen och planerar lite om vad som ska hända sedan. Ser inte vitsen med att avvisa en bebis från ett sånt fint tillfälle till kommunikation som måltiden är.
    The Dimitra universe.
  • Esmiso
    Dimitra skrev 2011-10-01 08:40:56 följande:
    Eftersom mitt barn inte är någon göd-gås så har jag inte hjärta att tvångsmata henne på det sätt som AW gör i "ömma järngreppet".

Under måltiderna här hemma sitter hela (oftast i alla fall) familjen och pratar, berättar om dagen och planerar lite om vad som ska hända sedan. Ser inte vitsen med att avvisa en bebis från ett sånt fint tillfälle till kommunikation som måltiden är.
  • trollkarl

@ anna

Som jojo skrev, man griper ALLA halmstrån som trasig förälder. Tyvärr så tar vissa till sig *host* Anna Wahlgrens absurda metoder.
    Läs bloggen där tex ADHD inte finns, all psykiaktri är av ondo, länkar till KMR (kommiten för mänskliga rättigheter) alltså sceintologerna som hon själv är.

Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??