• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • Bergkwist85
    Cloudberry skrev 2011-09-28 18:28:10 följande:
    Just det med matandet kan jag inte utala mig om men accepterar ungen verkligen att bli itvingad mat utan protester? 

Min pojk på 5½ månad är jättekrånglig med ersättning och jag kan enbart mata honom precis innan han ska somna eller då han sovit en stund, på natten äter han också bra men i vaket tillstånd går det inte alls och han vill inte att man ska hålla i honom så han matas när han ligger bredvid mig i min säng. Tur att han börjat äta mat nu, då vet jag ju att han får i sig mycket näring och all press på att han måste få i sig minst 900 ml ersättning/dygn eller mer har försvunnit.

jaa det fungerade utan protest, den första gången. men nu testade jag igen, och då gick det verkligen inte. så jag testade vanlig mat, å det gick i =).

jo nu är det lättare att veta att dom få i sej tillräckligt med mat när man ger den själv, men när man ammar vet man ju inte,
    jag skulle ha ammat nu ikväll, men de gick inte då testade jag ersättningen, gick inte häller. men vanlig mat gick.
  • Cloudberry
    aud skrev 2011-09-28 18:38:59 följande:
    Jag håller med dig. Om man absolut inte fick ha ögonkontakt skulle jag reagera, men om det bara är ett tips ser jag inget farligt med det. Min unge blir absolut stimulerad av ögonkontakt och får lättare att komma till ro med bara mys och kroppskontakt medan jag tittar åt ett annat håll eller pysslar med mitt. Man kan absolut vara närvarande utan att stirra på varandra. Jag tycker att AW är helt vansinnig i övrigt.
    Absolut.. Och ja AW är inte klok någonstans.
  • Rocket Mania
    trollkarl skrev 2011-09-28 17:28:24 följande:
    Min åsikt vilket jag gladeligen delar och står för är följande :

Anna Wahlgren är det mest inkompetenta, cyniska, hjärtlösa, korkade, puckade som går i ett par skor. En scientolog som fått alldeles för mycket plats i media. Som fastnat i 40 talet. Grymt kritiserade metoder av etablissemanget och vetenskapen.
    Låt bli hennes metoder!!!!
    Väl talat.

Jag känner rent obehag av en människa som kan vara så iskall och som verkar trollbinda folk. Fruktansvärt. Jag skulle aldrig släppa henne nära mina barn. Aldrig! 
  • Muslimska mamman

Ja ibland använder jag den metoden när mitt barn är halvt hysteriskt av okänd anledning men ändå vill äta, äta och äta. När han vevar så mycket att han lätt river sig i ansiktet och slår till flaskan, trots att han vill äta. Men annars behöver jag aldrig det, jag lägger honom på en kudde och så är armar och ben fria och jag ger mat utan problem.

• Bergkwist85

jaa, när jag prata med vänner "utanför FL" så är det olika åsikter om AW.
    En del menar att den metoden hon använder är bra på det sättet att barnet lär sej att det är vuxna som bestämmer, föräldrarna får mer kontroll över sitt barn.

det kanske kan låta fel å en del öron.
    Jag tror det finns många fler metoder att få kontroll på sina barn, alla ha olika sätt att ge dom mat tex.
    jag får tex leka med min son för att få i han mat, enklast är det när min sambo är med,  min sambo är jätte bra på att mata min son, han har ett riktigt bra tålamod.

• Esmiso

har bara läst ts: min enda kommentar blir att AW´s metoder är sjuka!!!! Hon är ett levande bevis på att ma n INTE blir en bättre förälder ju fler barn man skaffar!!!

• trollkarl

@ berg

Att lära sitt barn med tortyrlika metoder à la wahlgren är inte bara dumdristigt, utan även farligt. Anna wahlgrens metoder skall likt titanic läggas på havsbotten o stanna där.

• MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-09-28 17:22:16 följande:
    5 månader
    Mina barn var också svåra i den åldern. Har du provat att ge mat i ett lugnt rum med dämpat ljus? De kan bli störda av alla intryck. Om det är ett verkligt problem och han inte går upp i vikt eller likande tycker jag du ska vända dig till någon som är kunnig inom området. AW är det inte. Att hålla fast ett barn mot sin vilja för att få det att äta är inte rätt och kan skapa framtida problem.
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??