• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • Dr Mupp
    Bergkwist85 skrev 2011-10-05 13:55:30 följande:
    AW ägnar sej inte åt barnmissahandel!  Det är bara folks åsikter,  alla har ju olika åsikter eller hur?
    Om nu AW ägnar sej åt "barnmisshandel" varför tror du många föräldrar testar hennes metoder?
    Är de dåliga föräldrar då tycker du??? Är det bättre att låta sitt barn göra precis som de vill, fast de inte vet sitt egna bästa?
    Man blir inte anmält till BO av barnläkarförbundet om det inte finns fog för det.
    Never Underestimate the Power of Stupid People in Large Groups
  • Joci
    Bergkwist85 skrev 2011-10-05 13:55:30 följande:
    AW ägnar sej inte åt barnmissahandel!  Det är bara folks åsikter,  alla har ju olika åsikter eller hur?
    Om nu AW ägnar sej åt "barnmisshandel" varför tror du många föräldrar testar hennes metoder?
    Är de dåliga föräldrar då tycker du??? Är det bättre att låta sitt barn göra precis som de vill, fast de inte vet sitt egna bästa?
    Ja, AW förespråkar barnmisshandel. Och ja igen, måste säga att man är en sämre (eller iallfall kraftigt intelligensbefriad) förälder om man använder vissa av hennes metoder och råd!
    Är det här jag ska skriva nånting smart?!
  • Yn84
    Joci skrev 2011-10-04 23:34:58 följande:
    Och henne tar folk på allvar...?

AW anhängare känns som hjärntvättade sektmedlemmar som förlorat förmågan att tänka själva och kritiskt.
    Men HERREGUD, ta inte i så du spricker! Vi har genomfört SHN-kuren på vår son och jag kan lova dig (o alla andra här) att han mår hur bra som helst och är en jätteglad kille. Vi föräldrar är också högst normala! Vi har dessutom förmågan att tänka kritiskt och på alla sätt försöka vara de bästa föräldrar vi kan vilket i vårt fall innebar att vi försökte lösa det enorma sömnproblem som fanns i vår familj ett tag. Taskigt va!

Jag tycker det är hemskt att få läsa att man är en misshandlare o helt korkad för att man tillämpat AW:s metoder. Tänka på vad ni skriver! Vad tror ni egentligen, att folk medvetet väljer en metod där de utgår från att barnet far illa!? Seriöst?!
  • trollkarl

@ yn

Yes! Helt korrekt..
    Är man så desperat att man tar till hennes grymt omdebatterade och kritiserade metoder så är man illa ute.
    Att man lyssnar på en scientolog som är vetenskapmotståndare är inte bara korkat, utan rent åt helvete dumdristigt!

• Yn84
    trollkarl skrev 2011-10-05 20:45:34 följande:
    @ yn

Yes! Helt korrekt..
    Är man så desperat att man tar till hennes grymt omdebatterade och kritiserade metoder så är man illa ute.
    Att man lyssnar på en scientolog som är vetenskapmotståndare är inte bara korkat, utan rent åt helvete dumdristigt!
    Då tycker jag att du verkar väldigt korkad isf. Att dra alla över en kam sådär.. hur kritisk är man då (eftersom det verkar vara en så viktig egenskap här)..?
    Ingen skulle kunna påstå att vi MISSHANDLAR vår kille, eller att jag eller sambon inte gör det som är rätt för vår familj. Sluta upp med dessa anklagelser!!! De är väldigt starka anklagelser ni far med! Gillar man inte hennes metoder så skippa dem bara men håll inte på att fördöma de som faktiskt vill prova. Personligen skulle jag aldrig genomföra "fem-minuters-metoden" men inte fan anklagar jag andra som gör det. Vem mår bra av det liksom..?
  • trollkarl

@ yn

När det handlar om barnmisshandel så skall det belysas!

• knisse
    Yn84 skrev 2011-10-05 21:03:37 följande:
    Då tycker jag att du verkar väldigt korkad isf. Att dra alla över en kam sådär.. hur kritisk är man då (eftersom det verkar vara en så viktig egenskap här)..?
    Ingen skulle kunna påstå att vi MISSHANDLAR vår kille, eller att jag eller sambon inte gör det som är rätt för vår familj. Sluta upp med dessa anklagelser!!! De är väldigt starka anklagelser ni far med! Gillar man inte hennes metoder så skippa dem bara men håll inte på att fördöma de som faktiskt vill prova. Personligen skulle jag aldrig genomföra "fem-minuters-metoden" men inte fan anklagar jag andra som gör det. Vem mår bra av det liksom..?
    skulle du säga det samma om tex aga?
    dom som slar sina barn kan ju göra det det är inget att bry sig om?
    Ibland snavar människorna över en sanning, men de flesta reser sig och skyndar vidare som om ingenting hade hänt.
  • Yn84
    trollkarl skrev 2011-10-05 21:04:57 följande:
    @ yn

Självklart! Men det är INTE misshandel
  • morotsland
    trollkarl skrev 2011-10-05 21:04:57 följande:
    @ yn

Att påstå att alla som inspireras av Anna Wahlgren ägnar sig åt barnmisshandel är både löjligt och kränkande. Om du vill ha ett varmt samhälle där vi behandlar barn och vuxna med ödmjukhet och respekt borde du kanske börja med att föregå med gott exempel.
  • Yn84
    morotsland skrev 2011-10-05 21:11:15 följande:
    Att påstå att alla som inspireras av Anna Wahlgren ägnar sig åt barnmisshandel är både löjligt och kränkande. Om du vill ha ett varmt samhälle där vi behandlar barn och vuxna med ödmjukhet och respekt borde du kanske börja med att föregå med gott exempel.
    Tack!
    knisse skrev 2011-10-05 21:10:39 följande:
    skulle du säga det samma om tex aga?
    dom som slar sina barn kan ju göra det det är inget att bry sig om?
    Vart vill du komma?
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??