Dimitra skrev 2011-10-06 09:01:42 följande:
Oavsett om du ska skriva ännu tydligare inlägg till mig i framtiden eller inte så kvarstår det som hävdats hela tiden; AW ger inte kloka råd. Att ens antyda att man kan lämna barnet i sin bajsblöja under vargtimmen, och att man inte ens borde ha varit i närheten och märkt av blöjan, är inte sunt nånstans.
Och det är oerhört stor skillnad från det du hävdade från första början:
att man ska.
Håller du med om det själv att det är skillnad på
kan och
ska?
I så fall framlägger du åsikter samtidigt som du skalat bort
allt annat budskap i det inlägget du pekade ut.
Du rycker en sak helt ur sitt sammanhang, formar om det till en helt annan sak och svarar på din egen sanning och inget av det du ursprungligen kritiserade...
Men du har en poäng, om de flesta har ungefär samma nivå som dig på tolkningsförmågan när det gäller texter, så är det oerhört viktigt för dagens författare att de kan förutspå framtidens svenskkunskaper hos den genomsnittlige läsaren 20 år framåt i tiden.
Eftersom mycket av den bristande tolkningsförmågan är en sorts reell analfabetism och det har ökar lavinartat sedan 70-talet, och man kan förutsätta att denna trend fortsätter.
Så vad föreslår du att dagens författare skall göra?
Jag vet inte om jag tycker att bilderböcker är ett vettigt alternativ, men det verkar uppenbarligen så när man läser i denna tråd. Vad tycker du?