• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • trollkarl

@ berg

Hört ordspråket:

Gör inte som jag säger, gör som jag gör?
    Det är kontraproduktivt det du säger.
    Som allt annat med AW.

• MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 20:37:01 följande:

så nu är båda jag och min mamma dåliga föräldrar....

lägg ner nu!

Har jag sagt att du är en dålig förälder? Berätta gärna var.
  • Regnig måndag
    MalinEddie skrev 2011-10-10 20:31:33 följande:
    Vad lär sig barnen av det? Föräldrarna borde väl föregå med gott exempel?
    Att man inte gör hur som helst var som helst eftersom barnet skämmer ögonen ur sig, dvs den får smaka sin egen medicin.
    Det är fö ingen metod uppfunnen av AW utan hon har bara beskrivit det som tusentals mödrar gjort innan henne. Fråga vilken 60-talist och äldre och de kommer fatta vad det handlar om.
    FIRA DEN INTERNATIONELLA CAPS-LOCK DAGEN DEN 22/10!!!
  • MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 20:35:57 följande:
    dom lär sej att man inte gör så!!! för dom vet att vuxna vet bäst !!
    De vuxna gör ju likadant så de verkar ju inte veta bättre.
  • MalinEddie
    Regnig måndag skrev 2011-10-10 20:40:39 följande:
    Det är fö ingen metod uppfunnen av AW utan hon har bara beskrivit det som tusentals mödrar gjort innan henne. Fråga vilken 60-talist och äldre och de kommer fatta vad det handlar om.
    Det vet jag.
  • Bergkwist85
    MalinEddie skrev 2011-10-10 20:39:16 följande:
    Har jag sagt att du är en dålig förälder? Berätta gärna var.
    " Föräldrarna borde väl föregå med gott exempel" jag och min mamma är inget bra exempel då... alltså dåliga föräldrar!!
  • Regnig måndag
    MalinEddie skrev 2011-10-10 20:41:41 följande:
    Det vet jag.
    Då borde du kunna få svaret från vem som helst i stort sett. Vilket svar fick du när du frågade dem?
  • Rocket Mania
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 20:34:30 följande:
    men läste du rätt va jag skrev?? självklart låter jag inte min son leka, sitta ligga me avföring i baken!!!
    men skulle min son sova och jag vaknar på natten (kanske ska kissa eller nått) å känner att det luktar och han sover gott. så väcker jag inte han!! han vaknar själv isåfall... men det har aldrig hänt att han ha bajsat på natten.

klart att man ska byta dirket om barnet är vaket!! och de tror jag de många mammor gör.
    Men läste DU rätt vad JAG skrev? Vi tar det igen:

Absolut! [Detta är svaret på din fråga ang om vi verkligen byter blöja när barnet sover]

Det är en självklarhet för mig, mina barn ska inte behöva ligga, sitta, leka eller något annat i sin egen avföring. Bajs avlägsnas snarast helst enkelt.

Jag förstår mig inte på föräldrar som låter sina barn gå med smutsiga blöjor vare sig det rör sig om ett litet spädbarn eller en 1-åring tycker jag man byter direkt. [Detta är en utförlig vidareförklaring kring ämnen barn med bajsblöjor]
  • Regnig måndag
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 20:43:28 följande:
    " Föräldrarna borde väl föregå med gott exempel" jag och min mamma är inget bra exempel då... alltså dåliga föräldrar!!
    Varför tolkar du allt i svart eller vitt?
  • Rocket Mania
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 20:26:39 följande:
    jag kan ju säga så här att, förr höll de alltid barnen så som hon kalla "järngreppet".
    fungerar inte på min son. han har en stark vilja, för att han ska äta måste vi leka i han maten =). bli både roligare för hans och min del =).

Mer bra metod.
    Exempel 1
    Barn som ha kommit upp i högra ålder å kasta skor å kläder inanför dörren och föräldrarna är trötta på det, och dom gör det om och om igen.
    AWs metod där är att föräldrarna gör samma sak mitt framför näsan på barnen.  Barnen blir chockade och vet ju att vuxna ska inte göra så.  EN del barn ta åt sej det och hänger kläderna fin i fortsättningen.
    Funkade bra när mina bröder va små!!!!

exempel 2

barn skriker i affären å vill ha godis, föräldrarna säger nej. barnen fortsätter skriker!
    AWs metod, föräldrarna lägger sej på golvet å skriker å låter likadant som barnet.
    barnet blir även där chockad å vet att vuxna gör inte så. barnet slutar att skrika efter godis.
    funkade även där skit bra på en av mina bröder. (va inget folk runtomkring när mamma härmade min bror)
    Du har aldrig hört uttrycket "barn gör inte som vi säger, de gör som vi gör" va?

Exempel 2 är dessutom så jävla elakt och kränkande att det inte är sant. Fy fan rent utsagt. Skulle någon behandla mina barn så skulle jag faktiskt bli vansinnig.

Om du blir riktigt ARG och UPPRÖRD över något, hur vill du då bli bemött? Vill du att någon härmar dig i din ilska eller vill du att någon försöker ta reda på orsaken till ilskan och försöker hjälpa dig igenom den? 
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??