Bergkwist85 skrev 2011-10-10 20:26:39 följande:
jag kan ju säga så här att, förr höll de alltid barnen så som hon kalla "järngreppet".
fungerar inte på min son. han har en stark vilja, för att han ska äta måste vi leka i han maten =). bli både roligare för hans och min del =).
Mer bra metod.
Exempel 1
Barn som ha kommit upp i högra ålder å kasta skor å kläder inanför dörren och föräldrarna är trötta på det, och dom gör det om och om igen.
AWs metod där är att föräldrarna gör samma sak mitt framför näsan på barnen. Barnen blir chockade och vet ju att vuxna ska inte göra så. EN del barn ta åt sej det och hänger kläderna fin i fortsättningen.
Funkade bra när mina bröder va små!!!!
exempel 2
barn skriker i affären å vill ha godis, föräldrarna säger nej. barnen fortsätter skriker!
AWs metod, föräldrarna lägger sej på golvet å skriker å låter likadant som barnet.
barnet blir även där chockad å vet att vuxna gör inte så. barnet slutar att skrika efter godis.
funkade även där skit bra på en av mina bröder. (va inget folk runtomkring när mamma härmade min bror)
Du har aldrig hört uttrycket
"barn gör inte som vi säger, de gör som vi gör" va?
Exempel 2 är dessutom så jävla elakt och kränkande att det inte är sant. Fy fan rent utsagt. Skulle någon behandla mina barn så skulle jag faktiskt bli vansinnig.
Om du blir riktigt ARG och UPPRÖRD över något, hur vill du då bli bemött? Vill du att någon härmar dig i din ilska eller vill du att någon försöker ta reda på orsaken till ilskan och försöker hjälpa dig igenom den?