• Bergkwist85

Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??

Barar lite nyfiken på vad ni tycker om Anna Wahlgrens metoden =)

Jag ha lite svårt att ge min sån mat på flaska, men så visade en kompis mej hur hon gjorde (A W metoden)
    funkade skit bra, hoppas det gör det i fortsättningen.

Jag håller min son i min famn, med ena hans arm låser jag fast typ vid min armbåge så jag ha hans arm på sidan av mej. men samma arm håller jag hans andra arm.
    När jag börjar ge han flaskan så ha jag ingen kontakt me han, å då åt han =D

Har ni testad nån AW-metod??? och vad tycker ni om den???

• Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??
  • Anna60
    Yn84 skrev 2011-10-07 12:22:56 följande:
    Vi kanske kan få ett slut på den här diskussionen nu? Som ni, motståndare,  borde ha förstått nu så är vi, som använt oss av vissa AW-metoder, fullt kapabla till att avgöra vad som är bäst för vårt/våra barn. Vi kan således strunta i att ta till oss de vi finner opassande, korkat, onödigt etc, etc. Jag kan ju tillägga att jag själv även bläddrat i andra böcker om barns utveckling/uppfostran och har även då tagit till mig det jag tycker verkar bra, har testat vid behov och om jag insett att det inte var en bra idé förkastat det.
    Jag anser att det är viktigt för ett barn att ha fasta mat och sovtider, att få känna sig duktig, sociatl delaktig och såklart en överösas med kärlek. Jag anser att AW representerar just detta och har därför använt hennes litteratur som grund.
    Jag sympatiserar självklart inte med barnamisshandel och skulle aldrig göra något som gör att mitt barn far illa. Jag anser också att det är JAG och inte DU som vet vad som passar vår familj bäst. Här fungerade inte sömnen öht, då såg jag till att reda ut den saken. Fel? Nej fel vore att inte hjälpa barnet att få den sömn det behöver. Sömn behöver även hans föräldrar. Lika väl som vi behöver mat, kärlek etc, etc.

Så snälla tänk till innan ni slänger ur er en massa anklagelser om barnmisshandel!! Det finns garanterat barnmisshandlare även bland de som tillämpat andra eller inga metoder.
    Dubbeltumme upp!!
  • Kattdamen
    Yn84 skrev 2011-10-07 12:22:56 följande:
    Vi kanske kan få ett slut på den här diskussionen nu? Som ni, motståndare,  borde ha förstått nu så är vi, som använt oss av vissa AW-metoder, fullt kapabla till att avgöra vad som är bäst för vårt/våra barn. Vi kan således strunta i att ta till oss de vi finner opassande, korkat, onödigt etc, etc. Jag kan ju tillägga att jag själv även bläddrat i andra böcker om barns utveckling/uppfostran och har även då tagit till mig det jag tycker verkar bra, har testat vid behov och om jag insett att det inte var en bra idé förkastat det.
    Jag anser att det är viktigt för ett barn att ha fasta mat och sovtider, att få känna sig duktig, sociatl delaktig och såklart en överösas med kärlek. Jag anser att AW representerar just detta och har därför använt hennes litteratur som grund.
    Jag sympatiserar självklart inte med barnamisshandel och skulle aldrig göra något som gör att mitt barn far illa. Jag anser också att det är JAG och inte DU som vet vad som passar vår familj bäst. Här fungerade inte sömnen öht, då såg jag till att reda ut den saken. Fel? Nej fel vore att inte hjälpa barnet att få den sömn det behöver. Sömn behöver även hans föräldrar. Lika väl som vi behöver mat, kärlek etc, etc.

Så snälla tänk till innan ni slänger ur er en massa anklagelser om barnmisshandel!! Det finns garanterat barnmisshandlare även bland de som tillämpat andra eller inga metoder.
    Som spädbarn?
  • Bergkwist85
    morotsland skrev 2011-10-06 14:41:49 följande:
    Ja, genom att bli attackerad och anklagad för barnmisshandel... Härligt bemötande.
    Jag håller fast vid att AW har en å annan bra metod för att få ordning på ettt stökigt barn i olika situationer!
  • Bergkwist85
    morotsland skrev 2011-10-06 22:20:51 följande:
    Naturligtvis skulle jag byta bajsblöja på ett vaket barn. Men jag har blivit påhoppad på de mest aggressiva sätt i denna tråd för att jag inte alltid skulle göra det på ett sovande barn och det säger en del om det oreflekterade Anna wahlgen-hat som florerar här och som fick mig att gå in i tråden öht. Allt som på något sätt kan förknippas med henne och alla som säger att de gillar henne eller inspireras av henne kallas för galna barnmisshandlare alldeles oavsett vad de gör. Och det är både otrevligt och osant.
    visst är de så, att så fort man gillar något av AWs metod blir man kallad för dålig mamma och barnmisshandlare o.s.v... mycke otrevligt!
    Självklart byter man en bajsblöja om barnet är vaket och stör sej på det. men ha barnet somna och man känner en doft, så hade jag väntat me blöjbytet till barnet vakna.
    Är det då barnmisshandel??? Och är man en dålig mamma då???
    bara skitprat!! Mammor vet vad som är bäst för sina barn, en del behöver tips och vänder sej till någon och testar tipsen de får.
  • Bergkwist85

Jaa de blev en vääldigt allvarlig diskussion på AWs metoder.
    å jag som bara va lite nyfiken, trodde jag aldrig att det skulle bli så här, många upprörda mammor.
    tack vara denna diskussion ha jag lär mej hur familjeliv.se fungerar =).
    Och att de finns betydligt mycke åsikter om allt. både bra och dåliga.

• trollkarl

Att INTE byta bajsblöja på sovande barn ÄR barnmisshandel! Punkt!

• MalinEddie
    Bergkwist85 skrev 2011-10-10 19:57:18 följande:

Jaa de blev en vääldigt allvarlig diskussion på AWs metoder.
    å jag som bara va lite nyfiken, trodde jag aldrig att det skulle bli så här, många upprörda mammor.
    tack vara denna diskussion ha jag lär mej hur familjeliv.se fungerar =).
    Och att de finns betydligt mycke åsikter om allt. både bra och dåliga.

Tror du att det bara är medlemmar på familjeliv som blir upprörda av hennes metoder? Hennes sajt anmäldes till BO av svenska barnläkarföreningen och inte för ingenting.
  • Bergkwist85
    MalinEddie skrev 2011-10-10 20:06:43 följande:
    Tror du att det bara är medlemmar på familjeliv som blir upprörda av hennes metoder? Hennes sajt anmäldes till BO av svenska barnläkarföreningen och inte för ingenting.
    nuu fattade du mej helt fel! jag menade att jag ha lär mej hur man gör på familjeliv. se, jag har inte varit "medlem" här så länge. Glad
  • Bergkwist85
    trollkarl skrev 2011-10-10 19:58:51 följande:
    Att INTE byta bajsblöja på sovande barn ÄR barnmisshandel! Punkt!
    så du menar att du väcker ditt barn mitt i natten när du känner att h*n har bajsa??
Svar på tråden Anna Wahlgrens metod, vad tycker ni??