Badgerana skrev 2011-10-11 12:21:15 följande:
Rocket Mania skrev 2011-10-10 23:21:04 följande:
För det första har jag aldrig kallat någon för psykopat eller en liknande här i tråden. Inte ens i närheten av psykopat.
För det andra skrev jag inte att folk som läser barnaboken är sååååå osäkra utan att de som är såååå osäkra tar till sig allt möjligt skit utan att ifrågasätta fakta. Osäkra människor gör sällan det. Jag skrev även att BB innehåller mestadel common sense, sådant som de flesta redan vet eller känner i maggropen.
måste fråga här, varför är BB så hemsk om det mesta i den är common sense?
Och det handlar egentligen inte om folk om som läser boken utan folk, i vilket ämne som helt antar jag, som inte ifrågasätter fakta? är det korrekt
Jag tycker inte BB i sig är hemsk. Jag tycker det är tragiskt att det finns ett
behov av den dock. Vad hände med att följa sin magkänsla och sitt eget omdöme?
Jag känner inte AW och vet inget om henne som person. Det jag ogillar med henne är SHN-kuren och hennes obstinata motstånd mot den riktiga forskningen. Sedan ska jag väl erkänna att jag tycker det är hemskt att försöka pressa in barn i någon slags "modell" och hävda att det funkar på alla. Men det är min högst personliga åsikt.
När många föräldrar är så osäkra kan det vara förenat med ren livsfara att rekommendera dom att låta spädbarn sova på mage. Som ett exempel. Folk köper vad som helst när dom är trötta bara dom ser en möjlig tupplur framför sig.